Gå til innhold

Hotell frokost??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva liker dere å spise på hotell frokost? Hva er det viktigeste hotellet må ha? Og hva blir du kjempe glad og overrasker over at de har? Og hva er totalt unødvendig? 

Jeg skal være frokost sjef på et nytt hotell som åpner snart, og jeg jobber med innholdet. Vær så snill å gi meg litt hjelp😇

Anonymkode: 1f3f4...48b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En GOD skagenrøre og gode oster til ost og kjeks er et must for meg. Samt deilig bakst til dessert. Bønner i tomatsaus, HP sauce og skikkelig bacon.

Anonymkode: d1cc9...d7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er godt brød og god kaffe. Jeg blir også veldig glad om det serveres frukt, og små skåler med type overnight oats eller chiapudding. Små kaker og kjeks synes jeg er unødvendig. 

Anonymkode: 50088...f28

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse tider? Personal som deler ut mat slik at gjestene IKKE rører maten!

Anonymkode: 2fc6d...be0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett er godt! Men eggerøre funker det og, så lenge den faktisk smaker egg. Men omelett eller eggerøre spiser jeg alltid.

Godt brød.

Noe god skinke, evt laks til eggerøren.

Oppkuttet frukt. 

Blir og glad når de har smoothie!

Anonymkode: 5db7e...d56

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeelsker hotellfrokost! Må ha egg i flere varianter,  bacon, flere typer brød og rundstykker,  ferskpresset appelsinjuice, oppkuttet frukt, god kaffe og aller viktigst: mange typer fersk søt gjærbakst! Og yoghurt,  så jeg føler meg litt sunn😊

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg som absolutt ikke er frokost - menneske (sammen med veldig mange andre!) er oppkuttet frukt et must. Det er det eneste jeg får i meg tidlig på morgenen. 

Anonymkode: 57d2d...cd8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økologisk eggerøre/egg. Godt utvalg av oster, fristende grønnsaker og frukt. God kaffe, og forskjellige brødtyper/rundstykker: fint, mellomgrovt og skikkelig grovt, slik at alle finner noe de liker. 

Anonymkode: 81c2e...b9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetskaffe. Egg i ulike varianter, kokt, stekt, eggerøre, omelett. Müsli, yoghurt, frukt, pannekaker, juice, smoothie, minibakverk som en liten søt avslutning (fullsize av for eksempel muffin eller eclair blir for mye, men en mini er supert).

Anonymkode: eac41...a6a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha:

Eggerøre

Knekkebrød

Norvegia, Jarlsberg, Port Salut, Gauda

Agurk og tomat

Appelsin/eplejus

God kaffe

Anonymkode: a41ef...af3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt brød/rundstykker + god kaffe (filterkaffe ikke bare sånn maskin!) er det viktigste for meg :) 

Blir også glad når det er andre typer juice enn appelsin, og når det er eggerøre eller stekte potetbiter der. (Føler det siste var vanlig i min barndom men ikke nå lenger)

Amerikanske pannekaker med lønnesirup er noe jeg blir happy om finnes på hotellfrokosten siden jeg liker det godt men aldri lager det hjemme.

Oppskåret melon er godt. Liker også når det er oppskåret agurk, tomat, paprika osv som ikke er blandet sammen slik at jeg kan ha det på brødskiven. 

Liker når det er kalkun/kyllingpålegg, ikke bare skinke. Og at det er annen hvitost enn Jarlsberg der.

Anonymkode: 0a1d5...2f8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eggerøre av egg og ikke eggpulver

Oppkutta tomat, paprika og agurk for seg

Smoothie i små glass er digg evt ferskpresset juice

Frukt og bær

Yoghurt

Godt brød

Spekemat

Anonymkode: bba9d...bb9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt brød er et must. Skikkelig grovt og nystekt 

Og røykelaks, og egg i flere varianter. Speilegg bør være veldig nystekte. Bacon.

Og så liker jeg oppkuttet frukt f.eks. et par sorter melon, ananas, bær. Og flere sorter yoghurt til å ha på.

Det aller viktigste er selvsagt god, svart kaffe.

Og så er det godt med vafler som man kan steke selv, gjerne en fin vaffelrøre og en litt grovere.

Og så må det være noe smått bakverk man kan ha til kaffen.

Sånn der maskin hvor man fyller oppi hele appelsiner i toppen og kan se på at maskinen presser appelisiner til juice er stas.

Automatkaffe og porsjonspakket ost og syltetøy er ikke bra. Men det går greit med porsjonspakket nugatti og kaviar.

Dessuten er det viktig for meg at buffeten er ren, ryddig og blir kontinuerlig fylt på, og at personalet klarer å rydde bordene kjapt. Ellers blir det utrivelig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God eggerøre

Bløtkokt egg

Digg bacon

Coctailpølser

Iskald eplejuice

Minicroissant 

Anonymkode: 88386...8f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode og ferske varer er mye viktigere enn bredt utvalg. Ferskt brød av hjemmebakt type, gjerne både lyst og mørkt. Noe friske bær eller oppskåret frukt. Gjerne granola og Yogurt. God kaffe og god juice.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...