Gjest Alterego666 Skrevet 13. september 2021 #21 Skrevet 13. september 2021 ABM skrev (På 4.9.2021 den 6.27): Du utelukker alt i det grønne skiftet som lever på våre penger en stund ennå? Havvind? Batteri? Elbil? Hydrogen? Både Hydro og Equinor satser på både havvind og batteri og er selskaper med sunn egenkapital, god cashflow og utbyttepolitikk. Dette er ikke et aksjetips, dette er kun formidling av fakta.
Gjest ABM Skrevet 13. september 2021 #22 Skrevet 13. september 2021 jabx skrev (10 timer siden): Jepp. Å kjøpe Tesla-aksjen er som å plukke penger fra gaten. Tesla vil bli verdens største selskap om få år. Det er nesten latterlig hvor enkelt det er å få avkastning bare ved å investere i Tesla. Helt utrolig at flere ikke har skjønt det. Upvota deg jeg..selv om det lå mer Teslapenger på gata da aksjen sto i 20usd..😂..regn bort splitten så står den i 3500 usd nå..
Gjest ABM Skrevet 13. september 2021 #23 Skrevet 13. september 2021 Alterego666 skrev (2 timer siden): Både Hydro og Equinor satser på både havvind og batteri og er selskaper med sunn egenkapital, god cashflow og utbyttepolitikk. Dette er ikke et aksjetips, dette er kun formidling av fakta. Den eneste investeringen jeg ville gjort i Equinor er å shorte de...sjansen for at de lever etter 2030 anser jeg som forsvinnende liten
jabx Skrevet 13. september 2021 #24 Skrevet 13. september 2021 ABM skrev (1 time siden): Upvota deg jeg..selv om det lå mer Teslapenger på gata da aksjen sto i 20usd..😂..regn bort splitten så står den i 3500 usd nå.. Risikoen er imidlertid mye lavere nå. Det er nærmest ingen risiko igjen siden Tesla har bevist at de klarer å masseprodusere biler med god profittmargin. De vil ikke bli et av mange bilselskaper som prøver seg, men går konkurs igjen. Så det er egentlig tryggere å investere i Tesla i dag enn for bare et år eller to siden. De er nærmest garantert å overleve, og ikke minst vokse kraftig videre.
Tuba Skrevet 13. september 2021 #25 Skrevet 13. september 2021 ABM skrev (1 time siden): Den eneste investeringen jeg ville gjort i Equinor er å shorte de...sjansen for at de lever etter 2030 anser jeg som forsvinnende liten I motsetning til de fleste andre selskaper som satser på Hydrogen, vind og CCS har Equinor lang industriell erfaring fra alle områdene, den kompetansen som skal til og ikke minst cash til å finansiere det nye.
Gjest ABM Skrevet 13. september 2021 #26 Skrevet 13. september 2021 jabx skrev (41 minutter siden): Risikoen er imidlertid mye lavere nå. Det er nærmest ingen risiko igjen siden Tesla har bevist at de klarer å masseprodusere biler med god profittmargin. De vil ikke bli et av mange bilselskaper som prøver seg, men går konkurs igjen. Så det er egentlig tryggere å investere i Tesla i dag enn for bare et år eller to siden. De er nærmest garantert å overleve, og ikke minst vokse kraftig videre. Enig
Gjest Alterego666 Skrevet 13. september 2021 #27 Skrevet 13. september 2021 ABM skrev (2 timer siden): Den eneste investeringen jeg ville gjort i Equinor er å shorte de...sjansen for at de lever etter 2030 anser jeg som forsvinnende liten Jeg solgte Statoil-aksjene mine ca 2008 og har holdt meg borte, mest fordi det er ingen dynamikk der. Men de betaler utbytte, har stor cashflow og er (bittelitt) inne i fornybar. Det siste var mitt poeng.
Gjest ABM Skrevet 13. september 2021 #28 Skrevet 13. september 2021 Tuba skrev (5 timer siden): I motsetning til de fleste andre selskaper som satser på Hydrogen, vind og CCS har Equinor lang industriell erfaring fra alle områdene, den kompetansen som skal til og ikke minst cash til å finansiere det nye. I likhet med alle andre selskaper i alle disrupsjoner opp gjennom tidene kommer Equinor til å forsvinne...siden disrupsjon innen transport, energi og ikke minst teknologi skjer samtidig og akkurat nå tror ikke jeg Equinor overlever til 2030..Historien er en god lærer faktisk...
Tuba Skrevet 13. september 2021 #29 Skrevet 13. september 2021 ABM skrev (5 timer siden): I likhet med alle andre selskaper i alle disrupsjoner opp gjennom tidene kommer Equinor til å forsvinne...siden disrupsjon innen transport, energi og ikke minst teknologi skjer samtidig og akkurat nå tror ikke jeg Equinor overlever til 2030..Historien er en god lærer faktisk... Da må vi bare konkludere med at vi er veldig uenige så får vi se hvem som får rett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå