Gå til innhold

Eksen blander inn barnet i konflikter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min baksnakker meg og forteller om alle konfliktene og uenighetene våre til sønnen vår på 16 år. Hvordan kan jeg få ham til å slutte med det?

(Og ja: Jeg har selvsagt snakket med ham om det, men da svarer han bare at jeg bestemmer ikke over ham). 

Han sier for eksempel at jeg tar fra ham alle pengene hans, at jeg bare er opptatt av ting, at han er fattig fordi han må betale barnebidrag osv. Sønnen min blir bare trist og stille og synes dette er vanskelig å stå i. Han synes også synd på pappa som har så lite penger...

Anonymkode: 4a0e5...f5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som eksmannen min 😩har ingen råd, dessverre 

Anonymkode: 26b67...6d7

Skrevet

Hjelpe barnet ditt å forstå?

Forklare ham at alle som velger å få barn, får forsørgeransvar for barna sine. Sånn sett kan man si at alle mammaer og pappaer betaler barnebidrag fra barnet er født. Når de bor sammen, spleiser de gjerne mer flytende på barnets utgifter. Hvis foreldre går fra hverandre, blir det en månedlig fast overføring fra den som har barnet minst hos seg, til den som har barnet mest hos seg. Dette for å jevne ut og fortsatt spleise. At foreldre ikke bor sammen, betyr ikke at én av dem slipper å bidra til å forsørge sine egne unger. Det er lurest å ha en positiv holdning, man bruker jo penger på at sitt kjære barn skal ha det som trengs. Sur holdning er bortkastet energi. Noen folk er også sure for at de må betale skatt. Selv om pengene går til formål de har nytte av.

Anonymkode: 78dd8...ec2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...