AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Jeg har gått på Letrozol denne syklusen, pga at gynekologen var usikker på om jeg vanligvis har eggløsning, da blodprøvene viste verdier i grenseland. Jeg er på CD 12 nå, som er ca da jeg pleier å få positive EL-tester, og jeg fikk positive tester både i går og i dag. De to jeg har tatt i dag er veldig klare, jeg har aldri sett at teststreken er SÅ utrolig sterk som nå. Så det jeg lurer på er om dette har noe å si mtp om jeg nå virkelig kommer til å ha eggløsning denne gangen? Jeg var på ul i går, og hadde to modne egg på 22 og 18 mm. Anonymkode: a391e...6d3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 22 MM er jo veldig bra størrelse på follikkel, tenker eggløsninger skjer i dag eller i løpet av 24t. Men er jo ikke garantert at den på 22mm inneholder et modent egg (Derfor blir ofte Letrozol kombinert med otrivelle rett før eggløsning for å sikre den siste innspurten av et modent egg). Om strimlene har noe å si? Strimlene indikerer bare at kroppen jobber med eggløsningen. Den letteste måten å finne ut om man hadde eggløsning på er, om man blir gravid, temper (og tempen stiger), nye blodprøver og UL i dagene etter antatt eggløsning. Anonymkode: c6da7...a48
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 22 MM er jo veldig bra størrelse på follikkel, tenker eggløsninger skjer i dag eller i løpet av 24t. Men er jo ikke garantert at den på 22mm inneholder et modent egg (Derfor blir ofte Letrozol kombinert med otrivelle rett før eggløsning for å sikre den siste innspurten av et modent egg). Om strimlene har noe å si? Strimlene indikerer bare at kroppen jobber med eggløsningen. Den letteste måten å finne ut om man hadde eggløsning på er, om man blir gravid, temper (og tempen stiger), nye blodprøver og UL i dagene etter antatt eggløsning. Anonymkode: c6da7...a48 Ja, 22mm var bra sa gynekologen også. Men han sa ingenting om Ovitrelle.. Kanskje dumt spm, men hvordan vet man om egget er modent? Trodde follikelstørrelsen indikerte dette jeg🙈 Ja, bare lurte på om det er MER sannsynlig med eggløsning når strimlene er så innmari sterke, om det indikerer et høyere LH-nivå enn jeg har hatt før, hvis du skjønner. Jeg temper også, og på tidligere sykluser så stiger tempen litt, men ikke så mye som gynekologen mente den burde for å sikkert fastslå EL. Og når blodprøveverdiene også var i grenseland var det visst usikkert om jeg i det hele tatt har hatt EL de syklusene vi har prøvd. Så nå er jeg jo veldig spent på om tempen oppfører seg annerledes denne gangen, og viser tydelig eggløsning😇 TS Anonymkode: a391e...6d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå