AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Del Skrevet 3. september 2021 Jeg har ikke vært helt heldig med koking av mandelpotetene jeg har kjøpt nå etter sommeren. De sprekker så fort opp, men jeg vil jo ikke ha dem for lite kokt heller. Jeg hadde aldri kjøpt mandelpoteter før jeg i fjor, så jeg har ikke mye erfaring, men de gikk ikke like fort i oppløsning da. Jeg pleier å koke først og så skru av platen for videre trekking. Hvor lenge koker/trekker dere? Anonymkode: 0ee4d...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Del Skrevet 3. september 2021 Faren min kjøper alltid mandelpoteter, og han koker dem i sytten til tjue minutter, litt avhengig av om de er store eller små. Han bruker tidsur så de ikke koker for lenge. Dette har jeg sett når jeg er på middag der. Tjue minutter maks. Anonymkode: 10ae1...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Del Skrevet 3. september 2021 Kjøp deg en potetrist, og damp dem på rist med vann under. Da sprekker de ikke, selv om du skreller før damping. Anonymkode: 4f6a1...468 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 3. september 2021 #4 Del Skrevet 3. september 2021 Jeg damper dem alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 3. september 2021 #5 Del Skrevet 3. september 2021 Jeg trekker mandelpoteter på svak varme til de nesten er ferdige. Deretter dampes de til de er helt ferdige. Mandelpoteter holder seg alltid fine på denne måten. Umulig å anslå noe tid da det varierer fra størrelse, om de er kalde eller romtemperert og hvor ferske de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 3. september 2021 #6 Del Skrevet 3. september 2021 Mandelpoteter skal ikke kokes, men dampes. Jeg bruker dem heller til ovnsbakte potetbåter. Kjempegodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Del Skrevet 4. september 2021 De skal trekkes eller dampes. Må aldri kokes. Anonymkode: d2e40...4eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #8 Del Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Faren min kjøper alltid mandelpoteter, og han koker dem i sytten til tjue minutter, litt avhengig av om de er store eller små. Han bruker tidsur så de ikke koker for lenge. Dette har jeg sett når jeg er på middag der. Tjue minutter maks. Anonymkode: 10ae1...48a Koker han dem eller trekker? Sprekker de ikke opp når han koker så lenge? Jeg har pleid å koke først og trekke etterpå, men nå sprekker de opp før samlet tid er så mye Anonymkode: 0ee4d...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #9 Del Skrevet 4. september 2021 Jeg koker dem 10 min, slår av vannet, legger på lokket, og lar dem dampe ferdig i 10 min. Anonymkode: 0b6e8...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #10 Del Skrevet 4. september 2021 Legg mandelpoteter i en kjele, litt øl oppi som dekker bunnen men som dekker bare til ca halveis til mandelpotetene. Jeg gjør dette, og da kan mandelpotetene dampes i flere timer og det blir ikke en eneste sprekk i dem. Tar det ofte på denne måten når jeg skal dampe kjøtt i som tar et par timer, legger bare kjøttet over mandelpotetene. Lærte meg dette for noen få år siden. Anonymkode: 20abd...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå