Gå til innhold

Hvor mange timer etter modernavaksinen ble du dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok vaksinen for 20 timer siden og jeg synes bare formen blir verre og verre. Når merket du bivirkningene? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vondt i armen fikk jeg maks en time etterpå. Det andre kom kanskje 9 timer etterpå. 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Stavangebrud2012 said:

Jeg tok vaksinen for 20 timer siden og jeg synes bare formen blir verre og verre. Når merket du bivirkningene? 

15t. Varte i underkant av ett døgn. Merker det fortsatt litt i armen bare nå 2 søgn etter vaksina.

Etter 1. døse kun litt vondt i armen.

Endret av gjest:)
Skrevet

Armen ble helt gåen etter to timer, klarte ikke løfte den. Etter 6 timer verket jeg i hele kroppen. Fikk feber i løpet av natta ( tok vaksinen kl 10) og var skikkelig møkk dårlig hele dagen etter. Tok vaksinen på onsdag og kjenner det i dag og, men er bedre. Men bare å gå tolig tur med hunden er en utfordring

• Liker 2
Skrevet

En artig og aktiv tråd.

• Liker 1
Skrevet

Ser nesten ingen tråder med corona-syke, men de får vel ikke skrevet stort når de ligger på intensiven.

• Liker 1
Skrevet

Ca. ti timer etterpå. Ble dårlig på kvelden og utover natta (tok den morgenen før). Så ga det seg gradvis. 

• Liker 2
Gjest MrsMacchiato
Skrevet

Tok Moderna-vaksinen på ettermiddagen, kjente det i armen utover natten, samt dagen etter. Ikke noe mer enn det.

Skrevet

Vond arm etter 12 timer, svært vonde leddene og uttalt slitenhet etter ca 16 timer og frem til nå (er fremdeles i dårlig form...). Tok vaksinen på torsdag. 

Skrevet
Den Sagnomsuste skrev (21 timer siden):

Vond arm etter 12 timer, svært vonde leddene og uttalt slitenhet etter ca 16 timer og frem til nå (er fremdeles i dårlig form...). Tok vaksinen på torsdag. 

Var ikke du imot vaksine eller husker jeg feil?

• Liker 1
Skrevet

Tok den kl 11 på dagen for litt over en uke siden. Fikk sånn 3-4 timer etterpå fikk jeg vondt i hodet og kroppen kjentes litt dårlig. Fikk feber på kvelden og kroppen gjorde mer og mer vondt ila kvelden. Feber nesten borte dagen etter. Men det var ekstra slitsomt å stå og bevege seg både samme dag og dagen etter. Fikk typisk forkjølelse etterpå med vondt i hodet, nøs mye osv,. Etter over en uke er jeg litt tett og hoster litt.

Skrevet
zemer skrev (1 time siden):

Var ikke du imot vaksine eller husker jeg feil?

Du husker korrekt. Jeg ombestemte meg imidlertid og foretok en u-sving pga behov for utenlandsreise etc. Dessuten gidder jeg ikke å være bekymret for å bli syk lengre. Er slitsomt å tenke på det hele tiden...

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble veldig dårlig dagen etter, da jeg våknet. Tok 11.05 dagen før.

• Liker 1
Gjest LightBulb
Skrevet (endret)

Tok vaksinen 1230 og begynte ganske umiddelbart å kjenne ubehag i armen som økte gradvis til jeg ikke klarte å løfte armen. Etter 6 timer fikk jeg feber, skjelvinger, frostrier, vondt armhulen, 40 i feber og ekstrem svette. Varte i 3 døgn før det brått gikk over. Dette var dose 2.

etter 1. dose hadde jeg null bivirkninger, ikke en gang vondt i armen. 

Endret av LightBulb
Skrevet

Vaksine kl 15, begynte å få symptomer samme natt (feber og muskelsmerter, frøs og måtte ha to dyner). Lå rett ut med influensasymptomer dagen etter, men de lot seg dempe ganske greit med en Ibux. Litt slapp dagen etter det, så var det over. Vondt i armen 3-4 dager. Syntes veldig synd på meg selv fordi jeg knapt har vært syk de siste 10 årene 😄, men verdt det. 

Skrevet

Vondt i armen i 1-2 døgn etterpå. Litt kroppsverk dagen etter, og litt slapp/sliten men ikke sengeliggende eller veldig dårlig. Droppa trening men å gå en tur i kjapt tempo i 90 min var bare deilig. Back in buisness, treningsmessig i dag søndag (vaksine torsdag kl 15)

Skrevet

Tok dose 2-vaksina kl 10 på tirsdagen. Kl 19 måtte jeg sende hjem besøket mitt fordi jeg begynte å føle meg skikkelig dårlig. Feber og frysninger på natta, var veldig redusert onsdag og litt redusert torsdag, og så var jeg plutselig pigg og energisk og i kjempeform :) 

(Fikk ellers skikkelig vondt i armen i ca to dager, var kjempeøm og kunne ikke sove på venstre side.)

Skrevet (endret)

Jeg synest det hadde vært interessant å vite intervallene mellom dosene også, da jeg opplever at spennet er veldig ulikt. Noen har bare 3 uker i mellom, andre kanskje 6 uker og noen 12 uker siden man en stund gikk utifra det.

Jeg lurer på man opplever flere bivirkninger med dose 2 om man f.eks. har tatt med 3 ukers intervall opp mot de som har hatt type 12 uker.

Jeg skal ta Moderna som dose 2. denne uken og har 7 ukers intervall mellom. Fikk Pfizer som første dose, og fikk ingen andre bivirkninger enn veldig vond arm. Er spent på bivirkningene. Alle i familien min har blitt fullvaksinert med Pfizer og ingen har merket noe annet enn vond arm etter begge dosene. Jeg blir den første som får blandingsdose i familien, så jeg er veldig spent på om jeg blir den eneste som kommer til å merke det skikkelig etter dose 2 😂  

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
  • Opprett ny...