Gå til innhold

Når ungen vil gå utfordrende kledd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste gjort meg veldig upopulær i heimen etter at jeg satte ned foten på et par kjoler eldste sønnen min hadde lyst på. 
De var alt for korte. Er egentlig litt sånn som tenker at man skal være forsiktig med å begrense barn og unges utfoldelse, og heller la de lære av sine feil. Men føler også det er naturlig med en viss korrigering. 

Han mener venninnene hans får gå i slike kjoler. Jeg synes det er et vanskelig argument. Han er femten. 

Dette er for eksempel en av dem: 
https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/nly-trend-917/adorable-sportscut-dress-092453-3905/?gclid=CjwKCAjwj8eJBhA5EiwAg3z0mxdYbz3yjgfJa2s64xQDXiyQG0csy-1NWwg0KUjpapFBWeOban2x7xoCp6EQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#fo_c=663&fo_k=c18517de9248c7154297672228f2a3ba&fo_s=gplano

Hva tenker dere andre? har dere selv lagt begrensninger på slikt? 

Anonymkode: c20a8...cc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn og unge forstår ikke signaler og hvordan de fremstår. De lever i en virkelighet der andre respekterer dem uansett. Men i virkeligheten sender klær signaler, selv om man ikke ønsker det. Så ungdommen må forstå hvilke signaler de sender og enten akseptere det eller endre hvordan de klær seg

Anonymkode: 19874...d76

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har i det siste gjort meg veldig upopulær i heimen etter at jeg satte ned foten på et par kjoler eldste sønnen min hadde lyst på. 
De var alt for korte. Er egentlig litt sånn som tenker at man skal være forsiktig med å begrense barn og unges utfoldelse, og heller la de lære av sine feil. Men føler også det er naturlig med en viss korrigering. 

Han mener venninnene hans får gå i slike kjoler. Jeg synes det er et vanskelig argument. Han er femten. 

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/nly-trend-917/adorable-sportscut-dress-092453-3905/?gclid=CjwKCAjwj8eJBhA5EiwAg3z0mxdYbz3yjgfJa2s64xQDXiyQG0csy-1NWwg0KUjpapFBWeOban2x7xoCp6EQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#fo_c=663&fo_k=c18517de9248c7154297672228f2a3ba&fo_s=gplano

Kjolen er grei den, men pass på at ting ikke henger ned om kanten🙈 det ville vere usømmelig. 

Anonymkode: e74b9...6da

• Liker 10
Skrevet

Vil ikke si den kjolen var utfordrende? Kanskje litt kort, men overhode ingen utringning. Passer perfekt til en 15åring

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke problemet med den kjolen jeg altså, veldig fin. :) 

• Liker 4
Skrevet

Du høres ut som den samme som var usikker på høye hæler til sønnen. Den kjolen er ikke utfordrende. Hva mener du en 15-åring skal gå med da? Burka?

Anonymkode: 9900e...0a7

• Liker 5
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjolen er grei den, men pass på at ting ikke henger ned om kanten🙈 det ville vere usømmelig. 

Anonymkode: e74b9...6da

Han er da bare 15, så han kan nok bruke den et par år til. 

Anonymkode: b1b8f...a68

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Den var da ok? 

• Liker 2
Skrevet

Så lenge pung og penis ikke vises, så er vel kjolen lang nok;)

• Liker 4
Skrevet

Kjolen var fin. Men han har jo et visst utovervendt utstyr - har han en plan for å få det trygt under kjolekanten? Litt kjipt om kjønnsdelene blottes helt eller delvis, og en boxer vil jo synes under den. Hvis han ikke har gode truser som holder ting skikkelig på plass, så kan du jo kjøpe det til ham sammen med kjolen? 

Anonymkode: 8973d...ef2

• Liker 3
Skrevet

Den kjolen er da ikke utfordrende

Skrevet
robot91 skrev (3 minutter siden):

HAN bruker kjoler?

Du leste rett. Dette skurrer for meg også. Pleier bare å overse sånt når jeg er ute. Registrerer det, og går videre. Det ser for dumt ut til å bruke mer tid på.

Anonymkode: 73592...c8a

• Liker 3
Skrevet

Synes kjolen er helt grei. Har ikke dyp utringing forran og helt normal lengde. 

Syns shortser som så vidt dekker rumpen er verre. 

Anonymkode: 4bac9...0e1

• Liker 3
Skrevet
robot91 skrev (7 minutter siden):

HAN bruker kjoler?

Dette er altså et troll, og vil ikke at kjolen skal være fokus - men kjønnet som skal bruke den 😉

Jeg synes kjolen var fin! Be han huske å bruke teip 😊

Anonymkode: 844a2...5ff

• Liker 5
Skrevet

Skjønner ikke helt hva som er så utfordrende med den kjolen? Denne er laaaangt innafor for hva mine tenåringer får gå med. Så lenge sønnen din er komfortabel med kjolen selv så synes jeg ikke sømmelighet var et problem.

Anonymkode: ee218...82e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Den kjolen var bare søt. Ingen grunn til å nekte en på 15 å gå med den.

Endret av Me for life
  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er altså et troll, og vil ikke at kjolen skal være fokus - men kjønnet som skal bruke den 😉

Jeg synes kjolen var fin! Be han huske å bruke teip 😊

Anonymkode: 844a2...5ff

Kan man bruke sånn tape? https://www.clasohlson.com/no/Gorilla-vevteip/p/40-4006?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAjwj8eJBhA5EiwAg3z0myDLlKFEfRbdYllv9-09b5e46FJUHVQzPTBwpIEm0BjDPMOWXPnEWhoCNvQQAvD_BwE

Anonymkode: b1b8f...a68

• Liker 2
Skrevet

Beklager, men hadde desverre ikke gitt sønnen min "lov" til å gå i kjole. Det hadde nok bare blitt mobbing og en mareritt situasjon for han selv, kan jeg tenke meg. Heller gått for en gylden middel vei med en pen bluse f.eks. 

Anonymkode: f480c...795

• Liker 2
Skrevet

Det eneste jeg tenker er at slike billige kjoler pleier å være ganske gjennomsiktige, så anbefaler at man bruker en underkjole så blir det litt mer sømmelig. 
Hvor høy er han, siden du er engstelig for at kjolen blir for kort for ham? Kan han bruke tykke strømpebukser under? 

Anonymkode: bdca6...571

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...