Gå til innhold

Noe så merkelig.. Flere som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag blir jeg rett og slett ikke mett. Jeg kan spise 4 brødskiver og likevel føle meg helt holsulten. Skal jeg virkelig spise 6 skiver? tenker jeg, NEI!! Jeg er kvinne, 24. Aldri opplevd dette før. og nei, jeg er ikke gravid! Hva kan grunnen til dette være? Er det normalt?

Anonymkode: a8772...84d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til vanlig spiser jeg 2 skriver og blir mett. Jeg er ikke overvektig. Ts

Anonymkode: a8772...84d

Skrevet

Rett før mensen eller under kan man få bedre appetitt. Ville holdt en knapp på graviditet selv om du går på p-piller eller annet såfremt du ikke er i sølibat 😅

Anonymkode: 3a6fc...743

Skrevet

Du mater bakteriene i magen din, ikke kroppen din. Bakteriene vil ha mer brød. Kroppen din er mett

Anonymkode: af2dc...7e7

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det bare. Ville ha spist meg mett:) evt. vente 20 minutt, og er du ikke mett da spise mer. 

Skrevet

jepp, helt normalt. her jeg kommer fra kaller vi det "hekjen" eller mer vanlig "en hul dag" man blir aldri mett uansett hva man spiser.. men mynte te skal fungere som demper av sulten:)

Anonymkode: 94cd5...778

Skrevet

Heeelt normalt! Kan spise meg ut av hus noen dager! Tømmer skap, skuffer, kjøleskap og fryser uten å bli mett! (Spiste ett helt brød + 100 andre måltider og snacks forrige søndag)

Jeg er og normalvektig om det har noe å si 

Skrevet

Helt vanlig, jeg pleier å ta en kopp te eller litt frukt når jeg vet at jeg egentlig har fått nok men fortsatt er sulten. Eller skjære opp agurk eller gulrot i staver og spise det

Anonymkode: 0e520...7b4

Skrevet

Mitt tips er å bytte matvare. Hvis man har spist et par brødskiver og fortsatt føler seg sulter så nytter det lite å fortsette å spise brødskiver, bytt heller til noe som inneholder mer fett og protein. F.eks. nøtter, yoghurt, egg, salat med belgvekster og olje. 

Anonymkode: f267b...a0b

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også sånne dager innimellom. Det er som om magen er bunnløs.

Skrevet

Av og til når jeg er veldig sliten eller ute av meg av en eller annen grunn, kjenner jeg ikke at jeg er mett. Dvs. jeg kjenner det etter hvert, men det tar mye lengre tid enn vanlig. Og når jeg først kjenner det, da kjenner jeg jo at jeg er stappmett og har spist mer enn jeg pleier og hva jeg trenger akkurat der og da.

Anonymkode: e7f1b...ecb

Skrevet

Jeg opplevde dette en dag i forrige uke. Kjempesnålt! Til vanlig er jeg ganske småspist og blir fort mett, men den dagen var det ikke ende på hvor mye mat jeg klarte å få i meg. Jeg spiste sikkert minst dobbelt så mye, eller til og med mer enn det, enn jeg pleier til vanlig.

Jeg tipper at kroppen bare trengte ekstra mye mat den dagen og at det var derfor. Men en merkelig opplevelse var det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du mater bakteriene i magen din, ikke kroppen din. Bakteriene vil ha mer brød. Kroppen din er mett

Anonymkode: af2dc...7e7

🤣🤣🤣

Anonymkode: 95a15...446

Skrevet

Var du SKIKKELIG på do tidligere på dagen? Jeg går ikke så ofte på do, og iblant når jeg virkelig føler at jeg har hatt en tur på do hvor jeg virkelig har flushet ut hele systemet og er heeeelt tom kan jeg bli skikkelig sulten og spise mye litt senere på dagen.

Anonymkode: a051f...bfb

Skrevet

Økedøgn :fnise: Noen dager er jeg mer sulten enn andre, har aldri tenkt over at det skulle være noe unormalt i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...