Gå til innhold

Godt brukt sengetøy, vaske det "stivere"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et sett sengetøy som ter seg som godt brukt, det er veldig mykt og gulner i putetrekkene. Jeg liker sengetøy litt stivere. Kan dette vaskes med noe slik at det ter seg annerledes, eller er det bare å kaste til UFF? Det er helt og fint uten hull, så vil jo i grunn beholde det. 

Anonymkode: 2cb18...67b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stryk det med stivelse?

Anonymkode: 1d31d...313

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Stryk det med stivelse?

Anonymkode: 1d31d...313

Det må vel gjøres hver gang, da? Det er ikke aktuelt.... 

Skrevet

Det er fibrene som har blitt vasket så mange ganger at de er blitt myke, ts. Jeg er usikker på hva du mener med «liker det stivere» - mykt sengetøy er et tegn på høy kvalitet. 

Mener du derimot at sengetøyet har mistet fasongen over tid så er det ikke noe som lar seg fikse. Da må du kjøpe nytt. Du bør da investere i et av noe bedre kvalitet - du får helt ok kvalitet til rundt tusenlappen per sengesett, som er veldig rimelig. Mye billigere enn det og jeg tenker at barnearbeid og etiske ugreie saker har foregått, og det bør vi i Norge ikke støtte. (Da bør vi heller bruke det gamle et år til)

Anonymkode: e3b91...47f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er fibrene som har blitt vasket så mange ganger at de er blitt myke, ts. Jeg er usikker på hva du mener med «liker det stivere» - mykt sengetøy er et tegn på høy kvalitet. 

Mener du derimot at sengetøyet har mistet fasongen over tid så er det ikke noe som lar seg fikse. Da må du kjøpe nytt. Du bør da investere i et av noe bedre kvalitet - du får helt ok kvalitet til rundt tusenlappen per sengesett, som er veldig rimelig. Mye billigere enn det og jeg tenker at barnearbeid og etiske ugreie saker har foregått, og det bør vi i Norge ikke støtte. (Da bør vi heller bruke det gamle et år til)

Anonymkode: e3b91...47f

Hehe, det er vanlig bomullssengetøy fra Princess til 4-500 kr. Grei kvalitet, jeg kjøper ikke dynetrekk til tusenlappen eller verre, men det var stivere før. Kanskje jeg har ødelagt det ved bruk av skyllemiddel i et tidligere liv, eller bare blitt godt vant med krepp nå... Det går i hvertfall til mamma i morgen 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...