Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du til daglig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva anses som et minimum man bør få i seg? 
Jeg har jobbet meg opp til 2 liter pr. dag. Bør jeg enda øke det, eller er det tilstrekkelig. (Ingen hard trening)

Anonymkode: c0d1e...abe

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker ca 3 liter hver dag. 

Men drikker da ikke bare for å drikke. Du merker jo om du er tørst. Eventuelt om du er slapp, har dehydrert hud, eller annet som tyder på at du drikker for lite. 

For egen del trener jeg en times tid hver dag. Jeg drikker ikke andre ting, utenom kaffe som er dehydrerende. Og jeg synes vann med kullsyre er godt å nippe til. Så kjenner raskt på slappheten om jeg ikke drikker såpass. 

Skrevet

Jeg tenker at friske og sunne kropper klarer å regulere dette selv. Dvs: drikk når du er tørst og gjerne prioriter vann over andre leskedrikker. 

Jeg har selv en kopp fra Starbucks på 700 ml som jeg drikker i løpet av dagen. Drikker den alltid opp til hvert måltid, og ofte henter jeg påfyll også. Vil tippe jeg får i meg rundt 3 liter vann daglig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke flink til å drikke vann, er god til å drikke kaffe da... :P Men jobber med saken, er nok rundt en liter i rent vann, får nok ikke i meg mer på en ordinær dag.

Skrevet

Jeg har fremdeles ikke hengt meg på trenden med å ha med meg drikkeflaske overalt. Og synes faktisk det er en litt merkelig trend. Voksne mennesker som plutselig bærer med seg drikkeflaska si overalt. 

Jeg drikker når jeg er tørst. Det har jeg gjort i snart 60 år. 

I følge fastlegen min er jeg "frisk som en fisk".

Anonymkode: c39e4...34d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det varierer men oftest mellom 0,5 og 1 l. 

• Liker 1
Skrevet

Noen dager ingenting, andre dager 2-3 liter. Drikker nok mer melk, kaffe, juice, pepsi max o.l. enn vann... 

Skrevet

Kanskje mellom 2-4 liter, drikker ganske mye på jobb( ganske fysisk jobb). Par 3 kopper kaffe. Drikker ikke brus ol. 

Skrevet

2-3 liter avhengig av om jeg trener eller ikke.

Anonymkode: e96ff...699

• Liker 1
Skrevet

Tre til fire liter vann per dag. Drikker kun ca fire kopper kaffe daglig utenom, og to-tre glass vin et par ganger i uka. 

Anonymkode: 7925b...e10

Skrevet (endret)

Dette er noe "kroppen" din har full kontroll på helt uten at du trenger å tenke over saken, mener jeg... (mm. du har noen sykdommer/går på medisiner  e.l. )

Edit- alt i fra "ingenting" til 3-5l sånn ca. tror jeg :vetikke: Husk at du får i deg  veske igjennom mat også... 

Endret av Beeblebrox
Skrevet

Ca 2 liter på dager jeg ikke trener. 2,5 når jeg trener en vanlig økt. Jeg har en ganske stillestående jobb. 

Skrevet

Jeg får i meg 1,5 liter i døgnet. Ifølge ernæringsfysiologen er det nok.

Anonymkode: ac0c9...5a3

Skrevet

6-7 liter vann per dag.

Jeg må drikke så mye pga en medisin jeg tar og det er virkelig kjipt. Jeg går og tenker på vann og mengde dagen lang :fnise: 

Anonymkode: 1fd85...9ae

Skrevet

Jeg drikker kanskje fem-syv glass vann hver dag🙂

• Liker 1
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

6-7 liter vann per dag.

Jeg må drikke så mye pga en medisin jeg tar og det er virkelig kjipt. Jeg går og tenker på vann og mengde dagen lang :fnise: 

6-7 liter? Det tror jeg ikke på. 

Anonymkode: 12035...5b4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 6.34):

6-7 liter? Det tror jeg ikke på. 

Anonymkode: 12035...5b4

Neivel? Deg om det!

Var oppe i 9 liter daglig en periode, men har stabilisert seg på 6-7 liter nå.

Medisinen heter Jinarc og er for å bremse utvikling til cyster på nyrene (utsette nyresvikten litt).

Du må gjerne Google om du virkelig tror jeg lyver om noe så banalt 🤨

Skrevet

10-15 liter. 

Anonymkode: 91709...2d5

Skrevet

3 liter vann ca hver dag kansje 4 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...