Gå til innhold

Lav AMH og forhøyet FSH

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en kvinne på 37 år. Jeg har lav AMH (verdi 2) og høy FSH (verdi 15). Verdiene er basert på blodprøver tatt dag 2 i syklusen. Jeg har fått tilbud om kun ett forsøk på assistert befruktning i det offentlige, men går privat pga lang ventetid. For oss er det aktuelt med ICSI pga trege sædceller hos mannen. Dvs begge har utfordringer mtp å få barn. Jeg var på konsultasjon hos gynekologen før forrige syklus, og da så han noen, men ikke så mangle eggposer. Jeg startet syklusen etter, dvs den jeg er i nå, med bemfola 300 IE og var på ultralyd etter å ha brukt disse sprøytene tre dager. Gynekologen sa at det var kun én eggpose denne gangen og at vi derfor måtte avbryte hormonbehandlingen. Planen er nå at jeg skal på ultralyd før neste mens/syklus for å se hvor mange/få eggposer jeg har fordi det i følge gynekologen må være noen eggposer før jeg kan starte med hormonbehandling. Jeg trodde hormonbehandlingen nettopp skulle gjøre at man får flere eggposer og at det ikke var et «must»/krav å ha noen eggposer der i utgangspunktet. Gynekologen sa at antall eggposer varierer fra syklus til syklus. Som dere forstår, dette var veldig trist beskjed å få. I tillegg fant gynekologen en relativt stor vanncyste, men han sa den ikke var farlig. 

Er det noen som har erfaring med kombinasjonen så lav AMH og forhøyet FSH, men likevel fått barn ved hjelp av assistert befruktning? Og er det slik at antall eggposer varierer fra syklus til syklus slik at det ved neste syklus kan være flere eggposer og derfor et bedre utgangspunkt før jeg starter med hormonbehandling? Veldig takknemlig med tilbakemeldinger til dette hvis noen har erfaringer her eller kunnskap forøvrig :)

Anonymkode: 0cc03...9b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke helt svar på det du spør om, men jeg har to barn etter totalt 7 Innsettinger med embryo, og noen avbrutte forsøk. 

Vi brukte også icsi. Jeg hadde mellom 10 og 15 egg (de vil helst ha ca 12). 

Av 10  befruktede egg var det noen som ikke delte seg riktig, så det er antakelig lurt å ikke starte med bare ett egg. 

Vanncyste tror jeg forstyrrer sykluser så bra å få den vekk

Anonymkode: 3b515...cd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...