AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Jeg er ganske sikker på at min kjæreste som nå er blitt min ex,( har vært mye frem og tilbake i forholdet, varte i fem år ) er psykopat eller har psykpatiske trekk. Allerede to mnd etter forholdet startet opplevde jeg ting som gjorde at jeg måtte lese om dette, men som psykopater flest er de flinke å få viljen sin og sjarmere seg til det meste, spesielt ved bruk av flotte og store ord. Han hadde en egen evne til å få folk til å falle for han Det jeg har opplevd er løgn, falskhet, fort sint / irriter/ ampert. Alle som ikke er ening med han er idioter. Han har alltid rett. Går inn i offerrolle, alt er alltid andre sin feil, kan aldri si unnskyld eller innrømme feil. Eier ikke empati eller forståelse for andre , kan være voldelig mot dyr og drepe et dyr uten problem . De første gangene han møter folk kan han være den mest sjarmerende , kuleste , greieste og hyggeligste fyr du kan tenke deg! Han sier det folk vil høre og leser mennesker lett. Og med de mennesker han vet han kan få noe ut av som gagner han er han veldig grei. Kan lett overtale andre og få andre til å virkelig tro at det er de det er noe gale med og fremstå som at han har rett og vet best og aldri har skyld i noe. Han har en utrolig evne å vinkle situasjoner til at de som går mot han på noen måte er komplett idiot. Han skylder mye på barndommen sin, og alle exene hans var det alltid de det var noe gale med. Han snylter på alle han kan. Kan bruke de fineste og flotteste ord, til i neste øyeblikk hvis noe går mot han bruke de værste ord. Ene dagen elsket han meg, men neste dag var jeg hans værste fiende. Brukte mye psykisk straff, som silent treatment, avstand og kulde. Veldig stolt, var alltid meg som måtte komme krypende til han. Slik er han med andre han kutter ut og. Han kommer ikke til noen. Jeg har lært mye av dette forholdet. Jeg ble fort forelsket i han pga hans måte å vite hva jeg ville han skulle si . Jeg trodde han var den rette, elsket han virkelig, innerst inne mulig jeg forsatt gjør. Det har vært noen gode og lykkelige stunder, men utrolig mange skuffelser og han har sagt så mye stygt til meg og ungene, han har virkelig såret megm det har vært så mange varselflagg som jeg har ignorert , men som familien min har sett. Min opplevelse med denne mannen har gjort at jeg har fått dårlig selvtilitt, han var utrolig flink å bryte meg ned. Har fått høre så mye stygt som jeg aldri trodde jeg noen gang kom til å høre. Har gjort at jeg har mistet litt troen på kjærlighet. For slik jeg følte det for han har jeg aldri følt, hadde så mye drømmer og håp. Han visste han hadde meg rundt lillefingeren, jeg har tålt så mye drit. Jeg syns allerede synd i hans neste dame, mulig hun ikke ser det før hun har fått sterke følelser hvilken type han er. Anonymkode: ffd12...9f8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 ja og jeg er fortsatt pfreget idag. Har ikke hatt kjæreste på 8 år og så vidt hatt sex. Mangler tryggheten. Er på vei til å bli ufør, så livet har blitt helt ødelagt. Heldigvis har jeg sønnen min, mitt eneste gull. Anonymkode: 8ecf1...a21
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ja og jeg er fortsatt pfreget idag. Har ikke hatt kjæreste på 8 år og så vidt hatt sex. Mangler tryggheten. Er på vei til å bli ufør, så livet har blitt helt ødelagt. Heldigvis har jeg sønnen min, mitt eneste gull. Anonymkode: 8ecf1...a21 Kan jeg spørre deg om det var noen likhetstrekk med han jeg opplevde? Anonymkode: ffd12...9f8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 Flesteparten av damene her inn som har opplevd samlivsbrudd har levd med en psykopat, narsissist, halvveis pedo og sikker flere andre ting. Så her får du garantert svar Anonymkode: fdd6d...b17 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #5 Skrevet 3. september 2021 Ikke bruk tid på å analyser ham. Bruk heller tid på å komme deg videre. Dere fikk tydeligvis ikke frem de beste sidene hos hverandre. Han får det bedre med noen andre, det gjør du også. Anonymkode: 13e43...60d 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #6 Skrevet 3. september 2021 Ja. Gjorde det slutt etter en mnd. Anonymkode: 44ea2...850
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #7 Skrevet 3. september 2021 Skumma gjennom, men kjenner igjen mye. Slitsomt med en person som er så til de grader ute og kjører på det mentale plan, for det er de. Man lærer av alt, så sjansen for at jeg skulle finne ei ny med dyssosiale trekk er svært liten. Anonymkode: 29949...9b3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #8 Skrevet 3. september 2021 Når jeg var singel for drøye 15 år siden så hadde jeg noen absolutte kriterier til min neste kjæreste. Punkt I var at hun ikke hadde vært utsatt for overgrep, Punkt II var at hun ikke var et offer for en psykopat/narsissist Punkt III at hun hadde god utdannelse og en jobb hun likte. Punkt IV kom fra en god sosioøk. / ressursterk familie Punkt V m.m I løpet av den tiden jeg datet så traff jeg på ufattelig mange kvinner som var utsatt for Punkt I og Punkt II. Det viste det seg at de egentlig ikke hadde hatt noe godt å si om noen av sine tidligere ekser. Alle hadde ødelagt henne. Gikk man litt lengre i dybden med disse kvinnene så viste det seg at alle hadde det trøblete allerede fra tenårene. Det kunne være alt fra en forstyrrelse til en lidelse eller diagnose. Hvordan kan det ha seg at en kvinne bare har hatt dårlige kjærester, og at alt som har med deres egen helse i dag kun skyldes eksene, til tross for at livet før eksene ikke var så bra heller. Det er som å vinne i lotto. For meg så blir dette helt fjernt, det er ingen logikk i at en kvinne kun skal ha hatt dårlige kjærester som har drevet de til sykdom, mens andre igjen ikke har opplevd noe. Til syvende og sist så fant jeg meg min kjære, aldri vært utsatt for overgrep, aldri hatt en psykopat av en eks, kom riktignok ikke fra samme sosioøk. bakgrunn som meg selv, men hadde de samme verdiene, og hennes foreldre er virkelig helt fantastiske og ressurssterke på sin måte. Det blir også en liten apell til de menn som er på let etter en ny kvinne i sitt liv. Gjør dere virkelig opp en mening om hvilke kvinner dere ønsker å dele livet med. Ender dere opp med en kvinne som har vært utsatt for "alt", og alt skyldes en eks - så ha i bakhodet at du også kommer til å bli en eks av henne, og at du blir neste på lista hun legger skylda på. Det er gift. Anonymkode: 7bed9...07e 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #9 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når jeg var singel for drøye 15 år siden så hadde jeg noen absolutte kriterier til min neste kjæreste. Punkt I var at hun ikke hadde vært utsatt for overgrep, Punkt II var at hun ikke var et offer for en psykopat/narsissist Punkt III at hun hadde god utdannelse og en jobb hun likte. Punkt IV kom fra en god sosioøk. / ressursterk familie Punkt V m.m I løpet av den tiden jeg datet så traff jeg på ufattelig mange kvinner som var utsatt for Punkt I og Punkt II. Det viste det seg at de egentlig ikke hadde hatt noe godt å si om noen av sine tidligere ekser. Alle hadde ødelagt henne. Gikk man litt lengre i dybden med disse kvinnene så viste det seg at alle hadde det trøblete allerede fra tenårene. Det kunne være alt fra en forstyrrelse til en lidelse eller diagnose. Hvordan kan det ha seg at en kvinne bare har hatt dårlige kjærester, og at alt som har med deres egen helse i dag kun skyldes eksene, til tross for at livet før eksene ikke var så bra heller. Det er som å vinne i lotto. For meg så blir dette helt fjernt, det er ingen logikk i at en kvinne kun skal ha hatt dårlige kjærester som har drevet de til sykdom, mens andre igjen ikke har opplevd noe. Til syvende og sist så fant jeg meg min kjære, aldri vært utsatt for overgrep, aldri hatt en psykopat av en eks, kom riktignok ikke fra samme sosioøk. bakgrunn som meg selv, men hadde de samme verdiene, og hennes foreldre er virkelig helt fantastiske og ressurssterke på sin måte. Det blir også en liten apell til de menn som er på let etter en ny kvinne i sitt liv. Gjør dere virkelig opp en mening om hvilke kvinner dere ønsker å dele livet med. Ender dere opp med en kvinne som har vært utsatt for "alt", og alt skyldes en eks - så ha i bakhodet at du også kommer til å bli en eks av henne, og at du blir neste på lista hun legger skylda på. Det er gift. Anonymkode: 7bed9...07e Slik var det ikke i mitt tilfelle, har hatt en god barndom, vært i andre forhold, men de var ikke psykopater, vi er forsatt gode venner. Men jeg vet da forskjell på en som oppfører seg som om han bryr seg og vil kommunisere enn en slik psykpat som psyker meg helt ut. Anonymkode: ffd12...9f8 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #10 Skrevet 3. september 2021 Ja, såpass ille at den gangen han voldtok meg og skulle ta livet av fikk han hele familien sin til å mene at det var min feil 🤦♀️ Anonymkode: 08bd6...409 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #11 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Slik var det ikke i mitt tilfelle, har hatt en god barndom, vært i andre forhold, men de var ikke psykopater, vi er forsatt gode venner. Men jeg vet da forskjell på en som oppfører seg som om han bryr seg og vil kommunisere enn en slik psykpat som psyker meg helt ut. Anonymkode: ffd12...9f8 Hvis du vet forskjell på det, hvorfor gjorde du det ikke slutt tidligere da? Anonymkode: 13e43...60d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #12 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du vet forskjell på det, hvorfor gjorde du det ikke slutt tidligere da? Anonymkode: 13e43...60d Fordi jeg hadde håpet at han kunne endre seg, psykopaten får et veldig grep, de kan si de mest fantastiske ting og da vil jeg tro på det, for så i neste øyeblikk å bryte deg fullstendig ned. Jeg elsket han tross all motstanden, gang på gang sa jeg til meg seg, dette orker jeg ikke , nå er det slutt. Men den makten han hadde til å få meg til å se gjennom det stygge han sa og oppførselen hans var stor. Til slutt orket jeg bare ikke, jeg ble helt nedbrutt av den psykiske terroren. Må nesten oppleves for å fortås. Anonymkode: ffd12...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #13 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi jeg hadde håpet at han kunne endre seg, psykopaten får et veldig grep, de kan si de mest fantastiske ting og da vil jeg tro på det, for så i neste øyeblikk å bryte deg fullstendig ned. Jeg elsket han tross all motstanden, gang på gang sa jeg til meg seg, dette orker jeg ikke , nå er det slutt. Men den makten han hadde til å få meg til å se gjennom det stygge han sa og oppførselen hans var stor. Til slutt orket jeg bare ikke, jeg ble helt nedbrutt av den psykiske terroren. Må nesten oppleves for å fortås. Anonymkode: ffd12...9f8 Ja det er ikke lett når man blir fanget på den måten. Men pass på å ikke innta for stor offerrolle, du kom deg unna og det er bra! Håper du finner noen å få det fint med etter hvert! Anonymkode: 13e43...60d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #14 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når jeg var singel for drøye 15 år siden så hadde jeg noen absolutte kriterier til min neste kjæreste. Punkt I var at hun ikke hadde vært utsatt for overgrep, Punkt II var at hun ikke var et offer for en psykopat/narsissist Punkt III at hun hadde god utdannelse og en jobb hun likte. Punkt IV kom fra en god sosioøk. / ressursterk familie Punkt V m.m I løpet av den tiden jeg datet så traff jeg på ufattelig mange kvinner som var utsatt for Punkt I og Punkt II. Det viste det seg at de egentlig ikke hadde hatt noe godt å si om noen av sine tidligere ekser. Alle hadde ødelagt henne. Gikk man litt lengre i dybden med disse kvinnene så viste det seg at alle hadde det trøblete allerede fra tenårene. Det kunne være alt fra en forstyrrelse til en lidelse eller diagnose. Hvordan kan det ha seg at en kvinne bare har hatt dårlige kjærester, og at alt som har med deres egen helse i dag kun skyldes eksene, til tross for at livet før eksene ikke var så bra heller. Det er som å vinne i lotto. For meg så blir dette helt fjernt, det er ingen logikk i at en kvinne kun skal ha hatt dårlige kjærester som har drevet de til sykdom, mens andre igjen ikke har opplevd noe. Til syvende og sist så fant jeg meg min kjære, aldri vært utsatt for overgrep, aldri hatt en psykopat av en eks, kom riktignok ikke fra samme sosioøk. bakgrunn som meg selv, men hadde de samme verdiene, og hennes foreldre er virkelig helt fantastiske og ressurssterke på sin måte. Det blir også en liten apell til de menn som er på let etter en ny kvinne i sitt liv. Gjør dere virkelig opp en mening om hvilke kvinner dere ønsker å dele livet med. Ender dere opp med en kvinne som har vært utsatt for "alt", og alt skyldes en eks - så ha i bakhodet at du også kommer til å bli en eks av henne, og at du blir neste på lista hun legger skylda på. Det er gift. Anonymkode: 7bed9...07e 👏🏻👏🏻👏🏻 Dette er et av de beste rådene jeg har lest på en stund her inne. Gjelder for kvinner også, som vil finne seg en bra mann. Og til dere som er i offerrollen og som bare treffer psykopater, utro menn, stusslige menn, bla bla bla; Dere har selv et problem, det er derfor dere finner dere dårlige menn. Løs problemet, så finner dere bedre menn. Anonymkode: 76242...a43 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #15 Skrevet 3. september 2021 Så godt at du kom deg ut av dette forholdet. Du skriver at det var litt frem og tilbake, men jeg håper du er ferdig med han for godt denne gangen! Det spiller ingen rolle hvilken diagnose han kvalifiserer til. Dette forholdet var giftig for deg. Kjempebra at du kom deg ut. Mulig at du og barna har fått sår som trengs å repareres. Husk at selv om det var hans feil, han som skadet dere psykisk, så er det ditt ansvar å oppsøke hjelp til å reparere disse sårene! ❤️ Anonymkode: d4ef1...547 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #16 Skrevet 3. september 2021 Så leit at du var i dette så lenge når du allerede så tegn etter to mnd. Gratulerer så mye med at det nå er en x. Nå er du fri! Anonymkode: b84b1...cc6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #17 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 👏🏻👏🏻👏🏻 Dette er et av de beste rådene jeg har lest på en stund her inne. Gjelder for kvinner også, som vil finne seg en bra mann. Og til dere som er i offerrollen og som bare treffer psykopater, utro menn, stusslige menn, bla bla bla; Dere har selv et problem, det er derfor dere finner dere dårlige menn. Løs problemet, så finner dere bedre menn. Anonymkode: 76242...a43 Til deg og vedkommende du siterte: det er fint mulig å ha en stabil oppvekst, gode sosioøkonomiske kår, stabil psyke og gode ekser foruten én. Anonymkode: b84b1...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #18 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til deg og vedkommende du siterte: det er fint mulig å ha en stabil oppvekst, gode sosioøkonomiske kår, stabil psyke og gode ekser foruten én. Anonymkode: b84b1...cc6 Vi er klar over det. Men i de tilfellene så omtaler man ikke eksen som psykopat. Anonymkode: 76242...a43
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #19 Skrevet 3. september 2021 Ja, min eks ( som jeg trodde var min store kjærlighet ) var slik du beskriver, jeg har slitt veldig med det-traumebåndet var ekstremt og et h og bryte det, klart det men enkelte dager sliter jeg ennå etter mange år, er blitt vanvittig lei meg og mistenksom, er ensomt å bære på det alene, men men. Anonymkode: 1ee73...21b 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #20 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når jeg var singel for drøye 15 år siden så hadde jeg noen absolutte kriterier til min neste kjæreste. Punkt I var at hun ikke hadde vært utsatt for overgrep, Punkt II var at hun ikke var et offer for en psykopat/narsissist Punkt III at hun hadde god utdannelse og en jobb hun likte. Punkt IV kom fra en god sosioøk. / ressursterk familie Punkt V m.m I løpet av den tiden jeg datet så traff jeg på ufattelig mange kvinner som var utsatt for Punkt I og Punkt II. Det viste det seg at de egentlig ikke hadde hatt noe godt å si om noen av sine tidligere ekser. Alle hadde ødelagt henne. Gikk man litt lengre i dybden med disse kvinnene så viste det seg at alle hadde det trøblete allerede fra tenårene. Det kunne være alt fra en forstyrrelse til en lidelse eller diagnose. Hvordan kan det ha seg at en kvinne bare har hatt dårlige kjærester, og at alt som har med deres egen helse i dag kun skyldes eksene, til tross for at livet før eksene ikke var så bra heller. Det er som å vinne i lotto. For meg så blir dette helt fjernt, det er ingen logikk i at en kvinne kun skal ha hatt dårlige kjærester som har drevet de til sykdom, mens andre igjen ikke har opplevd noe. Til syvende og sist så fant jeg meg min kjære, aldri vært utsatt for overgrep, aldri hatt en psykopat av en eks, kom riktignok ikke fra samme sosioøk. bakgrunn som meg selv, men hadde de samme verdiene, og hennes foreldre er virkelig helt fantastiske og ressurssterke på sin måte. Det blir også en liten apell til de menn som er på let etter en ny kvinne i sitt liv. Gjør dere virkelig opp en mening om hvilke kvinner dere ønsker å dele livet med. Ender dere opp med en kvinne som har vært utsatt for "alt", og alt skyldes en eks - så ha i bakhodet at du også kommer til å bli en eks av henne, og at du blir neste på lista hun legger skylda på. Det er gift. Anonymkode: 7bed9...07e Dette er feil og fordomsfullt, alle kan bi utsatt for p/n. Så mye fordommer og manglende kunnskap der ute at det er TRIST, Anonymkode: 1ee73...21b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå