Gå til innhold

Tannleger, jobbmulighet, familieplanlegging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har du, eller kjenner du noen som har studert odontologi her i Norge. Hvordan var jobbmuligheten etter endt studie? Jeg planlegger å studere odontologi til neste år, og ønsker å jobbe ved siden av studie, vet dere om det er lett å finne studierelevante jobber som student? 

Jeg er full klar over at odontologi studie er krevende studie, men har noen her fått barn imens de studerte en krevende studie?

Anonymkode: e5fa5...aac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrevet

.

Skrevet

Det er over 20 år siden jeg var ferdig, men har inntrykk av at det nå, som da, ikke er lett å få fast fulltidsstilling i Oslo eller Bergen umiddelbart som nyutdannet. Er man villig til å flytte på seg, finnes det jobber. 

Etterhvert i studiet har man klinikk tilsvarende en full arbeidsdag, lesing foregår på kveldstid/helger, så mye jobb ved siden av blir det nok ikke tid til. Jeg vet om noen som arbeidet sporadisk som tannlegeassistent hos private tannleger ved behov på kveldstid, andre direkte studierelevante jobber kommer jeg ikke på å ha hørt om.

Vet personlig om et par stykker som fikk barn under studiet, det var slitsomt for dem, men med en stor dose selvdisiplin og partner som bidro sterkt på ettermiddag/kveld, kom de seg fint gjennom det.

Anonymkode: a5b32...d19

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er over 20 år siden jeg var ferdig, men har inntrykk av at det nå, som da, ikke er lett å få fast fulltidsstilling i Oslo eller Bergen umiddelbart som nyutdannet. Er man villig til å flytte på seg, finnes det jobber. 

Etterhvert i studiet har man klinikk tilsvarende en full arbeidsdag, lesing foregår på kveldstid/helger, så mye jobb ved siden av blir det nok ikke tid til. Jeg vet om noen som arbeidet sporadisk som tannlegeassistent hos private tannleger ved behov på kveldstid, andre direkte studierelevante jobber kommer jeg ikke på å ha hørt om.

Vet personlig om et par stykker som fikk barn under studiet, det var slitsomt for dem, men med en stor dose selvdisiplin og partner som bidro sterkt på ettermiddag/kveld, kom de seg fint gjennom det.

Anonymkode: a5b32...d19

Tusen takk for svar :) 

Er det noen nyutdannede tannleger her? :) 

Skrevet

.

Skrevet

.

Skrevet

.

Skrevet

.

Skrevet

.

Skrevet

.

Skrevet

.

Skrevet

.

Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...