AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Hei! Jeg fikk meg læreplass forrige høst som er på totalt 3 og et halvt år. Før jeg fikk læreplass så søkte jeg på alt av jobber innen det jeg ønsker å ta fagbrev i. I begynnelsen ble jeg frustrert over den elendige lærling lønnen og søkte på jobber imens jeg jobbet, men fikk ingen napp. Jeg trives veldig, men å ha en så lav lønn i 2 år til mens jeg har barn og samboer er vanskelig. Jeg har holdt ut 1 år nå, men ser at det er flere ledige stillinger som er fast stillinger. Vurderer sterkt å søke å ta jobben om jeg får den. Meg og min samboer sliter økonomisk på grunn av meg, men hun vil fortsatt at jeg fortsetter som lærling så jeg blir ferdig og får fagbrev og dermed høyere lønn. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre? Vi vil gjerne få et barn til og kjøpe hus, men det skjer ikke før jeg er ferdig. Den trange leiligheten vi bor i nå går ikke lengre og Vi er lei av å bo der. Hva gjør jeg her? Anonymkode: 65815...ca0
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Ville tenkt langsiktig å fullføret lærling tiden. Er du flink kan du å forhandle lønn, selv om du er lærling. Anonymkode: 144ad...d82 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville tenkt langsiktig å fullføret lærling tiden. Er du flink kan du å forhandle lønn, selv om du er lærling. Anonymkode: 144ad...d82 Jeg har hatt fire samtaler med daglig leder her om å øke lønnen min. Nå har jeg 50% av fagarbeider lønn og har det resten av læretiden. Det er 11k utbetalt. Et altfor lite og vi går i minus hver måned på grunn av meg. Anonymkode: 65815...ca0
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 Kan nevne og at jeg vil bli 31 år når jeg er ferdig. Anonymkode: 65815...ca0
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #5 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ville tenkt langsiktig å fullføret lærling tiden. Er du flink kan du å forhandle lønn, selv om du er lærling. Anonymkode: 144ad...d82 Er flere måter å ta fagbrev på også og føler jeg gjorde en stor tabbe ved å bare ta det første og beste jeg fant i fjor.. Anonymkode: 65815...ca0
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #6 Skrevet 3. september 2021 Ville satset på fagbrevet. Har du søkt støtte hos Lånekassen? Jeg har en voksenlærling hos meg på samme alder og hen får støtte fra LK. Er single u/barn. Har din samboer inntekt? Anonymkode: e32d9...b97 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #7 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er flere måter å ta fagbrev på også og føler jeg gjorde en stor tabbe ved å bare ta det første og beste jeg fant i fjor.. Anonymkode: 65815...ca0 Du fikk det beste. Det er vanskelig å få lærlingplass som voksen og siden læretiden din er på 3,5 år så har du tatt utdannelsen din under en annen paragraf enn de unge som har gått vgs nå. De unge har en rettighet og går foran oss voksne i køa. Anonymkode: 94ae7...e23 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #8 Skrevet 3. september 2021 Hva er det du er lærling i? Anonymkode: 4f023...02a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #9 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det du er lærling i? Anonymkode: 4f023...02a Barne og ungdomsarbeider Anonymkode: 65815...ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå