AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Hei. Har mye garn liggende....Jeg tenker hekle et pledd av Rauma finull. Hvis det står heklekrok nr 3...og jeg skal hekle med dobbelt garn, hvilken krok skal jeg bruke da? Og vil det føles raskere å hekle det/ vokser det raskere? :) Anonymkode: 934f4...9b2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Du må gå opp i størrelse på heklekroken ja. Det kommer litt an på hvilke hekleteknikker du skal bruke og om du ønsker et luftig eller tett pledd. Jeg ville hvertfall gått opp til størrelse 5 eller 6. Jeg anbefaler deg å hekle en liten prøvelapp først, da er det lettere og se hvilken størrelse du burde bruke. Det vil gå fortere jo større krok du bruker😊 Anonymkode: dcd6b...bf5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du må gå opp i størrelse på heklekroken ja. Det kommer litt an på hvilke hekleteknikker du skal bruke og om du ønsker et luftig eller tett pledd. Jeg ville hvertfall gått opp til størrelse 5 eller 6. Jeg anbefaler deg å hekle en liten prøvelapp først, da er det lettere og se hvilken størrelse du burde bruke. Det vil gå fortere jo større krok du bruker😊 Anonymkode: dcd6b...bf5 Tusen takk for svar tenker å prøve meg på sikksakkteppe . Har heklekrok nr 6 liggende,så prøver med det. Vil det vise på teppet at jeg bruker dobbelt garn...altså at det ser "rotete" ut ?ts Anonymkode: 934f4...9b2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 Hvis du bruker samme farge på begge trådene vil det ikke synes at du hekler med dobbel tråd 😊 Anonymkode: dcd6b...bf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå