Gå til innhold

Noen her som har studert/bodd på Notodden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har bodd eller studert på Notodden? Har ikke vært der på besøk på mange år, og nå jeg lurer jeg på hvordan det er å bo i byen, spesielt for de som er interessert i lærerutdanning, kunst, håndverk og musikk. Er det en kul by å bo i? Er Bluesfestivalen fortsatt bra? Merkes studentmiljøet rundt i byen, eller er det mest på campus? Trives du? 

Anonymkode: 531ef...cf4

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Er det noe annet enn rånerkultur å studere på Notodden?

Skrevet

Hei, jeg bor på Notodden og kan si at ved første øyekast, så ser det dødt og kjipt ut, men en helt annen verden åpner seg når man bor her. Det er ikke mye natteliv, men det er greit med folk i byen. Vi har kulturarven rundt oss, og ligger bare en drøy times kjøretur fra Oslo. Av fasiliteter har vi Bok og Blueshuset (bibliotek, konserter, kino, cafe, blues"museum"). Storgata har nok av spisesteder. Det er fine turområder, kan anbefale Tinnemyra og Eikeskar som lavterskelturer. Notodden er en liten plass med stort hjerte og jeg er sikker på at du kommer til å trives. 

Anonymkode: 4841e...35d

• Liker 1
Skrevet
Alterego666 skrev (3 minutter siden):

Er det noe annet enn rånerkultur å studere på Notodden?

Hehe, ja rånerne er vel der der de også, vet ikke om det er like mange av dem nå som for ti år siden men? Husker de hadde fått gågate da, det ble kanskje litt annerledes etter det? 

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hehe, ja rånerne er vel der der de også, vet ikke om det er like mange av dem nå som for ti år siden men? Husker de hadde fått gågate da, det ble kanskje litt annerledes etter det? 

Ok, jeg var litt blærete men jeg visste faktisk ikke at det er et høyskoletilbud der. Jeg har vært en del på Notodden og synes det er et fint sted, og jeg har også en svak til moderat fascinasjon for rånerkulturen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg bor på Notodden og kan si at ved første øyekast, så ser det dødt og kjipt ut, men en helt annen verden åpner seg når man bor her. Det er ikke mye natteliv, men det er greit med folk i byen. Vi har kulturarven rundt oss, og ligger bare en drøy times kjøretur fra Oslo. Av fasiliteter har vi Bok og Blueshuset (bibliotek, konserter, kino, cafe, blues"museum"). Storgata har nok av spisesteder. Det er fine turområder, kan anbefale Tinnemyra og Eikeskar som lavterskelturer. Notodden er en liten plass med stort hjerte og jeg er sikker på at du kommer til å trives. 

Anonymkode: 4841e...35d

Bok og blueshuset kan jeg ikke huske, det må være nytt siden jeg var der sist! 

Kjenner til den herlige naturen i Telemark, og om jeg flytter dit nå så gleder jeg meg til skogsturer ja :) 

Er det endel kunstnere/musikere, evt. studenter, som ikke er helt unge i tjueårsalderen der også? Føler meg litt gammel som er stykke over tredve...

Skrevet
Alterego666 skrev (57 minutter siden):

Ok, jeg var litt blærete men jeg visste faktisk ikke at det er et høyskoletilbud der. Jeg har vært en del på Notodden og synes det er et fint sted, og jeg har også en svak til moderat fascinasjon for rånerkulturen.

Jo, i gamle dager var det Høgskolen i Telemark, nå er det universitetet i Sør-østnorge. Jeg kjenner litt til Telemark fra før av, men har ikke vært på Notodden på mange år, og kjenner ikke byen nå. 

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, i gamle dager var det Høgskolen i Telemark, nå er det universitetet i Sør-østnorge. Jeg kjenner litt til Telemark fra før av, men har ikke vært på Notodden på mange år, og kjenner ikke byen nå. 

Men hvilke studieretninger finnes?

Skrevet

Jeg studerte der i 3 år. Var ferdig i 2014, så det er jo en stund siden. Syns det var hyggelig. Mye fin natur, hvis du er glad i det. Dårlig med shoppingtilbud hvis du er interessert i sånt. Vi dro til Kongsberg eller Drammen for sånt.

Som student var jeg veldig fornøyd. Har studert i Hamar også, men likte Notodden bedre. Godt og tett studentmiljø, koselig høgskole. Det er vel universitet nå? Syns det var lettere å bli kjent med folk i Notodden enn Hamar. 

Et par koselige kafeer. Ikke noe særlig restauranter. 

Mye rånere, ja! De la vi godt merke til! Men jeg syns det bare var artig. 

Billig å bo der. Betalte rundt 3000 for rom i kollektiv. Bodde senere i en liten sokkelleilighet, betalte bare 4000. Har hørt at det er billig å kjøpe der. 

Jeg studerte faglærer i kunst og håndverk, og er veldig fornøyd. Gode verksteder, flinke lærere. Ellers er det idrett der, og pedagogikk, lærerutdanning. Og litt forskjellige utdanninger innen kunst og design. Det var det i hvertfall da jeg gikk der. Vet ikke om ting har endra seg. 

Mange internasjonale studenter. Det var jo interessant. Ble kjent med folk fra hele verden. 

Anonymkode: af883...38a

• Liker 1
Skrevet
Alterego666 skrev (4 timer siden):

Men hvilke studieretninger finnes?

Det må du nesten se litt på selv! https://www.usn.no/

Jeg skal ikke være student nå,  bare ser meg litt om etter en småby med aktive folk innen kunst og kultur egentlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...