AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Igjen.. Hva gjør dere andre foreldre når barn er sykt, eller på bedringens vei og det er samværshelg? Snakk om forkjølelse, snørr og hoste, oppegående ellers. Samværsforelder har ikke det beste immunforsvaret og har ikke tid til å bli syk pga avtaler i påfølgende uke. Anonymkode: a8dd1...1e9
Lyckeliten Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Vi har droppet samvær og heller endret litt på samvær når barnet har blitt friskt. Unødvendig å spre smitte, spesielt i disse tider. 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 Her bytter vi som regel bare helg da. Null stress. Anonymkode: 2de86...9df 4
skruf Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 Vi så an hvor sykt barnet var; var hun feberfri men bare hadde litt snørr og hoste så gikk samvær som vanlig. Lå hun rett ut med feber og var skikkelig pjusk så ble hun hjemme hos den forelderen hun var til da sykdom inntraff. Ved spysjuke så ble hun naturlig nok hos den av oss hun var til helt til hun var frisk og ikke lengre smittsom (brukte å følge 48-timers regelen til skolen; 48 timer siden siste runde med oppkast. Hvis barnet har god allmenntilstand, leker og har sin vanlige energi og matlyst, men er fortsatt litt snørrete og hoster litt så synes jeg at samvær kan gå som normalt. Mange barn er jo snørrete halve høsten og vinteren. Og hoste kan sitte igjen ei god stund etter tilfriskning, så hvis barnet skal holdes hjemme til det er helt uten symptomer så kan det bli lenge til samvær
Hr. Aktiv Skrevet 3. september 2021 #5 Skrevet 3. september 2021 Det tror jeg bør være opp til den samværforelderen å avgjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #6 Skrevet 3. september 2021 Lyckeliten skrev (14 minutter siden): Vi har droppet samvær og heller endret litt på samvær når barnet har blitt friskt. Unødvendig å spre smitte, spesielt i disse tider. Og hvis samværet aldri blir tatt igjen? Anonymkode: a8dd1...1e9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #7 Skrevet 3. september 2021 Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden): Det tror jeg bør være opp til den samværforelderen å avgjøre. Så bostedsforelder skal stadig måtte droppe alle avtaler pga samværsforelder sjelden har mulighet til å ha barnet/barna pga de er littegrann forkjøla..? Anonymkode: a8dd1...1e9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #8 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Her bytter vi som regel bare helg da. Null stress. Anonymkode: 2de86...9df Og hvis helgen ikke blir byttet/ikke tatt igjen? Anonymkode: a8dd1...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #9 Skrevet 3. september 2021 Det der synes jeg virker litt merkelig. Ikke tid til å bli syk? Hva skulle foreldren gjort om mor og far fortsatt bodde sammen? Tatt inn på hotell om barnet ble syk, slik at h*n ikke ble smitta? Her bytter vi uansett, med mindre det virkelig ikke lar seg gjøre. Anonymkode: 866ec...b83
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #10 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så bostedsforelder skal stadig måtte droppe alle avtaler pga samværsforelder sjelden har mulighet til å ha barnet/barna pga de er littegrann forkjøla..? Anonymkode: a8dd1...1e9 Samværsforelder kan uansett droppe helt uten grunn. Anonymkode: eaaa9...336 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #11 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Og hvis samværet aldri blir tatt igjen? Anonymkode: a8dd1...1e9 Er formålet å ikke ha sitt eget barn for mye siden du frykter samværet ikke blir tatt igjen? Jeg er naiv og trudde de aller fleste skilte foreldre ville se sitt eget barn så mye som mulig. Vet det finnes unntak og her er ts en av de. Skam Anonymkode: 583fa...e80 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #12 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er formålet å ikke ha sitt eget barn for mye siden du frykter samværet ikke blir tatt igjen? Jeg er naiv og trudde de aller fleste skilte foreldre ville se sitt eget barn så mye som mulig. Vet det finnes unntak og her er ts en av de. Skam Anonymkode: 583fa...e80 Nå er ikke jeg alene. Men jeg tenker at det handler ikke om å ville se sitt eget barn mest mulig, men dersom hi f.eks har barnet hele tiden uten om 2 dager annen hver uke, så kan det godt hende at han/hun trenger litt tid til å få slappe av og gjøre ting man ikke får gjort når man er alene med barn resten av tiden. Er ikke alle som har tilgang på barnevakt. De som lever i tosomhet avlaster gjerne hverandre litt, slik at den ene får gjøre noe for seg selv innimellom. så tenker dersom du aaldri trenger tid for deg selv, eller syntes det er litt godt å ha mulighet til å handle eller gå en tur uten unger på slep så er der gjerne du og ikke ts som er unntaket. Anonymkode: 82391...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #13 Skrevet 3. september 2021 Om samværet aldri blir tatt igjen er det først og fremst synd for barnet. At samværsforelder dropper samvær, uansett grunn, er det fint lite du får gjort noe med. Det å ha hovedansvaret for barnet innebærer nettopp det - du har ansvaret. Du må nok dessverre innstille deg på at samværshelger ikke nødvendigvis blir frihelger for deg. Legg heller egne planer og avtaler til tidspunkt du har barnevakt. Du får hverken kontrollert eller sanksjonert samværsforelder. Vel, bortsett fra å be om ny beregning av bidrag evt, om du kan dokumentere at reelt samvær er lavere enn det som er lagt til grunn nå. Anonymkode: 091c8...799 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #14 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det der synes jeg virker litt merkelig. Ikke tid til å bli syk? Hva skulle foreldren gjort om mor og far fortsatt bodde sammen? Tatt inn på hotell om barnet ble syk, slik at h*n ikke ble smitta? Her bytter vi uansett, med mindre det virkelig ikke lar seg gjøre. Anonymkode: 866ec...b83 Nei, heldigvis bor vi ikke sammen og har ikke gjort det på mange år. Jeg var bare nysgjerrig på hvordan andre gjorde det. Har selv massevis av avtaler året rundt, men er de syke så er de syke. Anonymkode: a8dd1...1e9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #15 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Samværsforelder kan uansett droppe helt uten grunn. Anonymkode: eaaa9...336 Jotakk, det vet jeg veldig godt, dessverre.. Anonymkode: a8dd1...1e9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #16 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er formålet å ikke ha sitt eget barn for mye siden du frykter samværet ikke blir tatt igjen? Jeg er naiv og trudde de aller fleste skilte foreldre ville se sitt eget barn så mye som mulig. Vet det finnes unntak og her er ts en av de. Skam Anonymkode: 583fa...e80 Frykter og frykter fru/herr Blom. Har dessverre vært borti dette en del i løpet av de årene vi har holdt på med samvær så jeg bare lot nysgjerrigheten flyte litt på kg om hva andre gjør. For her blir ikke samværet tatt igjen i det hele tatt. Og avtaler brytes over en lav sko og samvær avlyses titt og ofte. Så siden jeg kjenner på at jeg er sliten uten avlastning i hverdagen og til tider er 100% alene med barna i 1-2 mnd av gangen så stilte jeg et spørsmål om hva dere hadde gjort. Er ikke noe problem for meg sånn sett, jeg står i det jeg står i og sånn er livet. Kos blir det med barna uansett Anonymkode: a8dd1...1e9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #17 Skrevet 3. september 2021 Hørt med hva den andre mener. Kommunikasjon er tingen TS 🙂 Anonymkode: 846d6...caa
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #18 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nå er ikke jeg alene. Men jeg tenker at det handler ikke om å ville se sitt eget barn mest mulig, men dersom hi f.eks har barnet hele tiden uten om 2 dager annen hver uke, så kan det godt hende at han/hun trenger litt tid til å få slappe av og gjøre ting man ikke får gjort når man er alene med barn resten av tiden. Er ikke alle som har tilgang på barnevakt. De som lever i tosomhet avlaster gjerne hverandre litt, slik at den ene får gjøre noe for seg selv innimellom. så tenker dersom du aaldri trenger tid for deg selv, eller syntes det er litt godt å ha mulighet til å handle eller gå en tur uten unger på slep så er der gjerne du og ikke ts som er unntaket. Anonymkode: 82391...b7e Takk, er som sagt litt av dette det går i, men samtidig også det bare å kunne ha en avtale som holdes. Anonymkode: a8dd1...1e9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #19 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Om samværet aldri blir tatt igjen er det først og fremst synd for barnet. At samværsforelder dropper samvær, uansett grunn, er det fint lite du får gjort noe med. Det å ha hovedansvaret for barnet innebærer nettopp det - du har ansvaret. Du må nok dessverre innstille deg på at samværshelger ikke nødvendigvis blir frihelger for deg. Legg heller egne planer og avtaler til tidspunkt du har barnevakt. Du får hverken kontrollert eller sanksjonert samværsforelder. Vel, bortsett fra å be om ny beregning av bidrag evt, om du kan dokumentere at reelt samvær er lavere enn det som er lagt til grunn nå. Anonymkode: 091c8...799 Dessverre er barnet godt kjent med dette. Så snart barnet er sykt så spør det om det da ikke skal på samvær til helgen. Synd for barnets del.. Har heldigvis gitt opp å ha planer i helgene for lengst så sånn er livet, får ta igjen når barna er ute av redet. Enn så lenge tar vi det som det kommer Hadde det vært noe bidrag å hente så.. Vi klarer oss Anonymkode: a8dd1...1e9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #20 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hørt med hva den andre mener. Kommunikasjon er tingen TS 🙂 Anonymkode: 846d6...caa Nederste setningen i hovedinnlegget - det blir avlyst fordi samværsforelder har ikke tid til å bli syk til uken... Anonymkode: a8dd1...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå