AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Jeg er for logisk og intelligent slik at andre ikke forstår meg. Jeg klarer small talk men detter fort av hvis det er mange som snakker. Jeg har også vanskelig for å henge med når noen snakker om ting som er «små». Jeg liker heller å snakke om ting som poltikk, filosofi, historie, økonomi. Jeg er liksom en rett-på-sak type person og det gjør at jeg ikke klarer å være en person som andre sirkler rundt. Selv om jeg har lyst til å ha venner og romantiske relasjoner. Heter det noe spesielt det jeg beskriver? Anonymkode: 98fe4...67b 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Storhetstanker? Noen undersøkelser viser at de fleste av oss tror vi er smartere enn våre medmennesker 😅 Anonymkode: 0e313...2a6 10
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 Downs syndrom? Anonymkode: 67153...a66
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 Du tenker nok på Dunning-Kryger-effekten. Anonymkode: dbcfe...3e7 6
AliceNextDoor Skrevet 3. september 2021 #6 Skrevet 3. september 2021 I det øyeblikket du selv anser deg som "for intelligent" så har du avslørt at det er du ikke. Det er det samme som å si at "jeg er snill". "Jeg er for pen". Dette er det andre som bedømmer, ikke du selv. Kontakt med andre mennesker handler for all del å være seg selv, men det handler også om å ikke fokusere på seg selv; men være med andre. Det betyr at du ergo må gi av deg selv. Kommunikasjon går tross alt begge veier, da må du ha et bidrag. Det er ikke de andre som er dumme fordi du ikke takler small talk og sosiale settinger. Da må du ta ansvar selv og finne ut hva du greier, og så kan du øve deg på å tilpasse deg de du vil være sammen med. Men aller først tror jeg kanskje du skal tenke litt med deg selv hva du egentlig ønsker ved å være sammen med andre, og da tenker jeg på hvem du faktisk ønsker være. 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #8 Skrevet 3. september 2021 strapaziert skrev (Akkurat nå): I det øyeblikket du selv anser deg som "for intelligent" så har du avslørt at det er du ikke. Det er det samme som å si at "jeg er snill". "Jeg er for pen". Dette er det andre som bedømmer, ikke du selv. Kontakt med andre mennesker handler for all del å være seg selv, men det handler også om å ikke fokusere på seg selv; men være med andre. Det betyr at du ergo må gi av deg selv. Kommunikasjon går tross alt begge veier, da må du ha et bidrag. Det er ikke de andre som er dumme fordi du ikke takler small talk og sosiale settinger. Da må du ta ansvar selv og finne ut hva du greier, og så kan du øve deg på å tilpasse deg de du vil være sammen med. Men aller først tror jeg kanskje du skal tenke litt med deg selv hva du egentlig ønsker ved å være sammen med andre, og da tenker jeg på hvem du faktisk ønsker være. Jeg sier det fordi folk flere ganger har sagt jeg er smart selv om jeg ikke ville være det i det hele tatt. Selv om jeg nektet for det den ene gangen så sa vedkommende «Jeg vet du er smart, ikke prøv å nekte for det». Så jeg vet ikke hva du anklager meg for. Anonymkode: 98fe4...67b 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #9 Skrevet 3. september 2021 Autist? Anonymkode: 1d5b1...659 11
Gjest DramaTheLama Skrevet 3. september 2021 #10 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Autist? Anonymkode: 1d5b1...659 Stemmer for denne.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #11 Skrevet 3. september 2021 Pretensiøs. Anonymkode: 5f839...979 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #12 Skrevet 3. september 2021 De fleste er ikke ute etter de dype samtalene du nevner. De er ute etter overfladisk vås, typ sminke børster, Farmen, Tjernekamp, Sofie Elise osv. Derfor blir det vansklig for deg å komme nær andre, slike som deg skremmer de som ser lineær TV, syns Egon har god mat osv.. Det fins sånne som deg der ute, men det er langt mellom dem. Sorry. Anonymkode: ab34d...855 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #13 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Downs syndrom? Anonymkode: 67153...a66 De har faktisk god sosial kompetanse. Jeg vil si lav sosialkompetanse og arrogant. Anonymkode: 6ba08...192 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #14 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De fleste er ikke ute etter de dype samtalene du nevner. De er ute etter overfladisk vås, typ sminke børster, Farmen, Tjernekamp, Sofie Elise osv. Derfor blir det vansklig for deg å komme nær andre, slike som deg skremmer de som ser lineær TV, syns Egon har god mat osv.. Det fins sånne som deg der ute, men det er langt mellom dem. Sorry. Anonymkode: ab34d...855 Tror du sier noe der. Jeg kan telle på én hånd antall mennesker jeg har møtt som jeg har følt en «connection» med. Anonymkode: 98fe4...67b 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #15 Skrevet 3. september 2021 Narsissistisk personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: f02c5...e10 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #16 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Autist? Anonymkode: 1d5b1...659 DramaTheLama skrev (7 minutter siden): Stemmer for denne. Finnes det flere typer autist? Siden jeg hadde en i klassen som var Asperger, men han kjente jeg meg ikke igjen i det hele tatt. Anonymkode: 98fe4...67b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #17 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du sier noe der. Jeg kan telle på én hånd antall mennesker jeg har møtt som jeg har følt en «connection» med. Anonymkode: 98fe4...67b Intelligente mennesker med god sosialkompetanse klarer å tilpasse seg ulike mennesker og samtaleemner uten å kjede seg i hjel. De er tilpasningsdyktige og finner mye og mange interessant, det er vinklingen det kommer ann på. Anonymkode: 6ba08...192 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #18 Skrevet 3. september 2021 Tror ikke du skal bry deg med å kalle deg selv noe som helst. Oppsøk heller miljøer hvor du kan diskutere de tingene du er interessert i, kanskje du føler deg mer vel da. Small talk er lettere hvis man kjenner folk og har noen felles opplevelser sammen. Hvis du vil utfordre deg selv på dette området kan du kanskje melde deg på noen kurs eller fritidsaktiviteter du er interessert i, så har du noe felles iallfall med de du treffer uten at det bare blir "random small talk"? Anonymkode: 432b2...78e 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #19 Skrevet 3. september 2021 Det er jo vanskelig å svare på. Det du skriver fremstår verken spesielt logisk eller spesielt intelligent, så sannsynligheten er jo stor for at problemet ikke er akkurat som du opplever det. Da kan det være mange ulike diagnoser, eller ingen diagnose i det hele tatt. Mange som strever i sosialt samspill med andre befinner seg på autismespekteret, det er jo en mulighet. Anonymkode: 9b60e...94f 5
AliceNextDoor Skrevet 3. september 2021 #20 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg sier det fordi folk flere ganger har sagt jeg er smart selv om jeg ikke ville være det i det hele tatt. Selv om jeg nektet for det den ene gangen så sa vedkommende «Jeg vet du er smart, ikke prøv å nekte for det». Så jeg vet ikke hva du anklager meg for. Anonymkode: 98fe4...67b I og med at du kommenterer det svaret til deg som går grundigst inn istedet for de som påstår alt fra downs til pretensiøs via autist. Er det mulig at jeg ga deg noe å tenke på? Jeg understreker også at jeg ikke direkte har anklaget deg for noe. Det er rett og slett et merkelig ordvalg i et svar. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå