Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva innebærer det, samme rom, men er det noe forheng etc i mellom så man ikke ser den andre, bare hører? Eller hvordan er det organisert?

Anonymkode: 84896...eb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri vært på et sykehus?

Anonymkode: 3b2f6...4bd

• Liker 3
Skrevet (endret)

På KK i Bergen var det forheng da jeg lå der på tomannsrom. Det var imidlertid et så lite rom at det ikke er mulighet for noe privatliv. Alt som ble sagt av de ansatte kunne høres, og det var mye snorking og barneskrik om natten. Denne gangen drar jeg hjem fortest mulig.

Endret av Sandie
  • Liker 9
Skrevet

Samme rom, med forheng. 

• Liker 7
Skrevet

Forheng mellom sengeplassene

Anonymkode: 22b99...270

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva innebærer det, samme rom, men er det noe forheng etc i mellom så man ikke ser den andre, bare hører? Eller hvordan er det organisert?

forheng ja

Skrevet

Varierar sikkert. På gamle kvinneklinikken i Bergen var det eit forholdsvis stort rom (var rekna som 4-mannsrom i "gamle dager". Då stod senge langs kvar sin vegg, inngangsdøra meir på "min" halvdel av romet og stelleplassen for baby meir på den andre halvdelen. Inngangen til badet var på den andre sin halvdel, men på andre sida av senga hennar. Mao, ikkje så enkelt å skulle ha noko forheng, med mindre ein skulle hatt forhenget tett rundt senga, og det trur ikkje eg ville vore noko kosleg. Dei to dagane eg var der delte eg rom med to ulike damer. Og sia dei fleste låg 2 dagar då, vil eg tru dei delte rom med to ulike damer. 

Skrevet

Takk for svar, der blir evt. rikshospitalet jeg skal på.

• Liker 1
Skrevet

På Riksen er det samme rom, med forheng, og man deler bad. Riksen har imidlertid fått mange flere enerom, så det er ikke sikkert du må dele. 

• Liker 7
Skrevet

Dobbeltrom er det vanlige stort sett samme hvilket sykehus og hva man er der for. Jeg har ligget på 4 mannsrom etter fødsel, 4 mannsrom etter operasjon. Riksen har 2 mannsrom på avdelingene for alt annet, 4 mannsrom på overvåking, ssh har tomannsrom...prøv tomannsrom på urologisk eller gastro,- det er en opplevelse som slår det meste.

Anonymkode: c2889...4b1

Skrevet

Forheng eller skillevegg mellom sengeplassene.

En tanke som har slått meg er hvordan i alle dager man klarer å ivareta taushetsplikten på flermannsrom. Det er jo umulig. Jeg fikk min medpasient sitt fulle navn og sykdomshistorie sist jeg fødte.

Da jeg lå på akuttmottaket ble jeg undersøkt på tomannsrom og vedkommende ved siden av fikk høre svært sensitive opplysninger om meg. Synes det var svært ubehagelig. 

Anonymkode: 6e653...48c

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Forheng eller skillevegg mellom sengeplassene.

En tanke som har slått meg er hvordan i alle dager man klarer å ivareta taushetsplikten på flermannsrom. Det er jo umulig. Jeg fikk min medpasient sitt fulle navn og sykdomshistorie sist jeg fødte.

Da jeg lå på akuttmottaket ble jeg undersøkt på tomannsrom og vedkommende ved siden av fikk høre svært sensitive opplysninger om meg. Synes det var svært ubehagelig. 

Anonymkode: 6e653...48c

Dette burde vært klaget inn.

For å ivareta taushetsplikten har noen sykehus har tatt i bruk hørselvern som den andre pasienten må ha på mens de har visitt med den andre. 

Anonymkode: 5abd2...2c8

• Liker 8
Skrevet

Er så lite respekt i helsevesnet..

Anonymkode: 5a1e5...e4c

• Liker 6
Skrevet

Ikke noe forheng da jeg måtte dele rom. Jeg var skikkelig dårlig, hadde tatt akutt keisersnitt med komplikasjoner etterpå, og hadde store smerter. Sikkert ikke så gøy for hun jeg måtte dele med heller å høre at jeg hylgråt av smerte, og veldig ydmykende for meg. 

Anonymkode: b605a...447

• Liker 3
Skrevet

Jeg delte rom med en eller to under mitt fem dager lange opphold på fødeavdelingen. Tremannsrom. Hun ene reiste hjem med babyen sin, men hun andre ble værende. Typisk nok var det hun som snorket så jævlig som ble værende 😛 Jeg måtte bli værende noen ekstra dager på sykehuset pga prematurt barn, så jeg måtte holde ut snorkinga. 

Det var et forheng rundt hver seng, sånn at man kunne dra for og skjerme seg litt f.eks under amming, soving og slikt, om man ville. Men det skjermer jo ikke mot lyd, så man hører alt rompartneren foretar seg. Fising, snorking, babygråt, prat med ektefellen når han kommer på besøk osv.

Jeg fødte på Ahus.

• Liker 1
Skrevet

Det er ytterst sjelden at en får enmannsrom på sykehus. Du er tross alt ikke på et hotell.

Anonymkode: a5294...ba4

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ytterst sjelden at en får enmannsrom på sykehus. Du er tross alt ikke på et hotell.

Kommer helt an på sykehuset. På st. Olavs har de bare enerom, både på barselavdeling og på barselhotellet 👌

Anonymkode: a0729...d27

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei, men du skal faktisk komme deg igjen etter fødsel, du er sendt på BARSEL pga komplikasjoner og ikke sykehushotellet. Men så skal du ligge og utstå barnegråt hele natten. Enten fra din eller naboens unge.

Helt grusomt.

Anonymkode: 49d6e...f65

• Liker 13
Skrevet

Forheng. Felles bad og felles stellestasjon til babyen. Hadde seng, nattbord, lite bord og to stoler innenfor forhenget mitt.

Anonymkode: 20635...a53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...