Gå til innhold

Noen som plages med elektrolyttforstyrrelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er krevende å holde kroppen i balanse. Får av og til feil i elektrolyttnivåene og kan bli sliten og forvirret. Noen som har vært plaget med det, men fått kroppen i balanse igjen? Noen som vet hva som påvirker det?

Anonymkode: 7bcaa...76d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er krevende å holde kroppen i balanse. Får av og til feil i elektrolyttnivåene og kan bli sliten og forvirret. Noen som har vært plaget med det, men fått kroppen i balanse igjen? Noen som vet hva som påvirker det?

Går du på vanndrivende medikamenter?

Anonymkode: e4400...572

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. 

TS.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har lavt stoffskifte og lurer på om det kan ha noe med det å gjøre. 

TS.

Skrevet

Jeg er kronisk syk, og drikker mye vann. Ikke diabetes eller noe sånt, men mistenker POTS.

Jeg drikker et glass med elektrolytt-tablett en til to ganger om dagen. Det hjelper meg. 

Du kan jo høre med legen din? Ellers er det ganske ufarlig å prøve, det er jo noe man gjerne tar om man trener mer enn en time.

Anonymkode: fa78e...8fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er kronisk syk, og drikker mye vann. Ikke diabetes eller noe sånt, men mistenker POTS.

Jeg drikker et glass med elektrolytt-tablett en til to ganger om dagen. Det hjelper meg. 

Du kan jo høre med legen din? Ellers er det ganske ufarlig å prøve, det er jo noe man gjerne tar om man trener mer enn en time.

Anonymkode: fa78e...8fb

Takk, det har jeg ikke hørt om før. Skal sjekke dette nærmere!

TS.

Skrevet

Hvordan vet du at du har elektrolyttforstyrrelser? Har du tatt blodprøver? 

Anonymkode: 6262b...311

• Liker 1
Skrevet

Ja, men jeg har bulimi så oppkast er årsaken for meg. Må ta kalsiumtilskudd daglig for å unngå hjerterytmeforstyrrelser..

Anonymkode: 7bdc8...71c

Skrevet

Mente kaliumtilskudd (dumme autokorrektur hehe) 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg ble «borte» altså helt fjern, rar og dehydrert, og havnet på intensiven for 2 år siden  pga det.  Fått diverse salt og mineraler og går til jevnlig kontroll for blodprøver. 

Skrevet

Drink brawndo, it's got electrolytes!

Anonymkode: 6314a...f24

Skrevet

Hvordan vet du at det er mangel på elektrolytter som er problemet? Har du en elektrolyttmåler hjemme? Interessant, jeg har aldri hørt om at det er mulig. 

Hvis du har målt hos legen så har vel legen gitt deg veiledning?

Anonymkode: c13c1...21c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 12.35):

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, men jeg har bulimi så oppkast er årsaken for meg. Må ta kalsiumtilskudd daglig for å unngå hjerterytmeforstyrrelser..

Det er ikke rart det er krevende å holde kroppen i balanse med bulimi. Elektrolyttforstyrrelsen er ikke et isolert problem, de er et symptom og resultat av bulimien. Det er bulimien som er kjernen av problemet. Jobb med spiseforstyrrelsen din først og fremst. Prøv å redusere oppkast. Prøv å beholde noe mat selv om du kaster opp - spesielt kalium-rik mat som banan etc.

https://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-naring/diverse/hypokalemi/

Jeg vet det ikke er lett, men du må bare prøve. Ta vare på deg selv. Hold kontakt med fastlegen / behandlingsapparat. God bedring!

Anonymkode: e65c5...220

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...