Gå til innhold

Problemer med ustabilt internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uka har jeg hatt problemer med en meget ustabil internettlinje. Det virker som det går rimelig greit en stund etter jeg starter opp maskinen, men så blir det mer og mer ustabilt. Får opp beskjed om at jeg er nedkoblet av fjerntjeneren rett som det er. Trykker jeg på oppdater noen ganger så går det bra igjen. Prøver jeg og se etter e-post så kan det gå greit med noen av kontoene, mens andre ikke går. Prøver jeg igjen så går det plutselig på alle. Ser jeg på internettoppkoblingen min så står den på "oppkoblet". MSN kan være påkoblet som vanlig uten å bli avbrutt selv om jeg har problemer med resten av internett. Jeg har ringt til Telenor og de sa at modemet var pålogget (eller noe slik) og at de ikke kunne se noe galt. De skulle sjekke litt til og ringe meg opp igjen, noe de selvfølgelig ikke har gjort.

Jeg har også tatt systemgjenoppretting til et tidligere tidspunkt som jeg vet maskinene fungerte slik den skulle. Da fungerte alt greit i noen timer og så var alt til det gamle igjen. Resten av PC`n fungerer helt fint. Jeg har også restartet modemet uten at det hjalp.

Spørsmålet mitt er derfor: er det noe galt med maskinen min eller er det telenor som har problemer? Hva kan jeg gjøre for å finne ut av dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg tror kanskje at Telenor har problemer, for jeg har opplevd det samme de siste dagene. Men det ble litt bedre etter at jeg koblet fra modemet og startet det på nytt. Kanskje det kan hjelpe?

Skrevet

Jeg har restartet modemet, men det er noen dager siden nå. Da følte jeg ikke at det hjalp noe. I dag har internett gått nesten smertefritt. Så jeg er veldig usikker på hvor problemet ligger, hos meg eller Telenor. Litt ok å høre at det ikke bare er hos meg. For noen uker siden hadde vi også problemer med at internett forsvant, men da lå problemet hos Telenor. De hadde brudd på linja. Når jeg ringte denne uka så visste de ikke om noen slike problemer og da blir jeg jo litt usikker på hvor problemet ligger. Hadde jeg vært sikker på at problemet ligger hos Telenor, så ville jeg ringt og mast litt mer på de.

Skrevet

Bredbåndnettet til Telenor er sprengt. Kundesevice hos Telenor nekter for at det har skylden. Jeg fikk kontakt med en tekniker hos dem ved en anledning, og han fortalte meg det. Det er også sånn at noen (stort sett firmaer) har forrang.

Skrevet

Det vil dermed si at mine problemer sansynligvis ligger hos Telenor? Jeg har hatt bredbånd siden begynnelsen av mars og det har fungert helt fint helt fram til de hadde brudd på linja (som de selv innrømmet). Etter det har det vært litt opp og ned. Bør jeg ringe Telenor og klage?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Det er nok telenor.. Det er sånn her også og vi har Telenor vi også.. Veldig plagsomt! :frustrert:

Skrevet
Det vil dermed si at mine problemer sansynligvis ligger hos Telenor? Jeg har hatt bredbånd siden begynnelsen av mars og det har fungert helt fint helt fram til de hadde brudd på linja (som de selv innrømmet). Etter det har det vært litt opp og ned. Bør jeg ringe Telenor og klage?

Du kan godt gjøre det, men vil nok ikke oppnå noe som helst. De på kundeservice vil blånekte for at problemet ligger hos dem.

Hvorfor brudd på linja? Fordi de bygde om sentralen så den kunne bli enda mer overbelastet?

Det markedet er skikkelig wild-west.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Problemene hos meg begynte samme dagen som jeg fikk e-post om at de hadde oppgradert linja. Det er derfor jeg regner med at problemet ligger hos dem. Er passe irritert, for her har jeg gleda meg til å få 4000/400 linje, og så blir det bare rot i stedet :frustrert:

Gjest Spacegirl
Skrevet

Problemene hos meg begynte samme dagen som jeg fikk e-post om at de hadde oppgradert linja. Det er derfor jeg regner med at problemet ligger hos dem. Er passe irritert, for her har jeg gleda meg til å få 4000/400 linje, og så blir det bare rot i stedet :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...