AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Spør sikkert litt teit nå. Men hvordan gjør dere dette? Skriver dere et vanlig kort og så vippser penger. Skriver dere noe i kortet om at pengegave er vippset eller noe? Anonymkode: 575d3...576
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Ville gitt vanlig kort og skrevet at pengene ble vippset. (Og så ville jeg vippset så sent som mulig før selskapet.) Anonymkode: ca4a2...245 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville gitt vanlig kort og skrevet at pengene ble vippset. (Og så ville jeg vippset så sent som mulig før selskapet.) Anonymkode: ca4a2...245 Ok! Det var det jeg tenkte var fornuftig. 😊👍 Anonymkode: 575d3...576 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 Kort med monopolpenger , vippser beløp Anonymkode: f711e...f06 3
skrue Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 (endret) Jeg tenkte på dette i fjor, men da viste det seg at konfirmanten ikke hadde vipps. Så fikk med litt strev tak i sedler. Tungvint for både meg og mottager som etter det jeg har hørt brukte litt tid på å plassert dette i bank. Jeg liker litt pranks så forslaget med monopolpenger har jeg sans for Endret 4. september 2021 av skrue
Gjest ti10 Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 skrue skrev (3 minutter siden): Jeg tenkte på dette i fjor, men da viste det seg at konfirmanten ikke hadde vipps. Så fikk med litt strev tak i sedler. Tungvint for både meg og mottager som etter det jeg har hørt brukte litt tid på å plassert dette i bank. Jeg liker litt pranks så forslaget med monopolpenger har jeg sans for Kunne du ikke bare ha overført på vanlig måte i nettbanken? Det er vel ikke sånn at konfirmanten hadde trengt tilgang til pengene der og da ..?
skrue Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 2 minutter siden, ti10 said: Kunne du ikke bare ha overført på vanlig måte i nettbanken? Det er vel ikke sånn at konfirmanten hadde trengt tilgang til pengene der og da ..? Det var nok bare det at med vipps så får mottageren se det der og da (jeg hadde i så fall overført når jeg ga kortet), mens en kontooverføring skjer litt mer i det stille.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 Tok ut penger i minibank og la i kortet.... Anonymkode: fe0e7...139
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #9 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ville gitt vanlig kort og skrevet at pengene ble vippset. (Og så ville jeg vippset så sent som mulig før selskapet.) Anonymkode: ca4a2...245 Sånn gjør vi det i morgen👍 Anonymkode: efad1...c47
Jytte Skrevet 4. september 2021 #10 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sånn gjør vi det i morgen👍 Anonymkode: efad1...c47 Vippse på konfirmasjonsdagen? Synes det blir mye unødvendig styr når folk skal gratulere, snakke sammen, spise, taler skal holdes og konfirmanten er i sentrum for oppmerksomheten. Da har ikke mobilen noe der å gjøre, kanskje bare for å ta noen bilder.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 Jytte skrev (På 4.9.2021 den 13.38): Vippse på konfirmasjonsdagen? Synes det blir mye unødvendig styr når folk skal gratulere, snakke sammen, spise, taler skal holdes og konfirmanten er i sentrum for oppmerksomheten. Da har ikke mobilen noe der å gjøre, kanskje bare for å ta noen bilder. Konfirmanten trenger ikke følge med på telefonen for å telle pengene under selskapet. Vi printet seddel med verdien og skrev i kortet at pengene ble vipset. Det var det de ønsket. Ikke kontanter. Anonymkode: 56cc5...fb8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #12 Skrevet 8. september 2021 Enten vipps eller overføre, og skrive det i kortet. Monopolpenger osv kan være gøy (det er ikke lov å printe/kopiere ordentlige penger, så alternativt må man lage egne og printe) å legge i kortet. Å overføre eller vippse tar 10 sek, og ikke noe som tar tid og fokus for konfirmanten. Ikke gi kontanter. Anonymkode: b7edd...166
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #13 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 11.40): Spør sikkert litt teit nå. Men hvordan gjør dere dette? Skriver dere et vanlig kort og så vippser penger. Skriver dere noe i kortet om at pengegave er vippset eller noe? Anonymkode: 575d3...576 Vi vippset moren til konfirmant. Hun fikk kort med gratulasjon, og så skreve vi "vipps + sum" nederst på kortet. Slik at hun fikk med seg hva vi hadde overført til mor. Anonymkode: 8d401...0cc
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #14 Skrevet 8. september 2021 Vi har Vippset til foreldrene de siste par årene. Det finnes kort hvor det står «overført» Anonymkode: 89e40...115
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #16 Skrevet 8. september 2021 Vipps , kort med monopolpenger Anonymkode: f711e...f06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå