Nathea Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Jeg vil bli ett bedre menneske? Jeg vil bli ett menneske som mennesker liker og ikke hater. Jeg er aldri bra nok som venn fordi de jeg hadde som venner bare gikk sin vei. Jeg vil ikke være meg selv fordi jeg skremmer folk unna meg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Først må du finne ut av hva det er med deg som gjør at folk trekker seg unna? er du en energityv? klager du mye og er veldig selvsentrert? bruker du mye tid på sykdomsfokus og snakker mye om plager/dårlig psyke eller kommer med nedlatende kommentarer mot deg selv når du er med andre? Det er umulig å hjelpe deg med mindre du kommer med flere detaljer rundt hvorfor folk ikke holder ut. Anonymkode: df217...1ff
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 Hva er det du gjør som skremmer de vekk? Hvordan er du som person? Vær mot andre slik du ønsker at andre skal være mot deg Anonymkode: 82815...89e
Ichiko Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 Hei TS. Ingen mennesker er perfekte, og vi er forskjellige når det gjelder gode og dårlige egenskaper. Hvem som blir venner og holder sammen, handler mye om å passe sammen med hverandre, og mindre om å være "perfekt". Det høres ut som du behandler deg selv slik andre behandlet deg - med avvisning. Du avviser deg selv fordi andre gjorde det, og det er trist. Kanskje du og de vennene som gikk sin vei bare ikke passet sammen? Kanskje du også har noen sider ved deg selv som du trenger å jobbe med? Hva så? Det betyr ikke at du er et dårlig menneske som ikke fortjener venner, du har også gode sider og egenskaper. Du er et menneske! Husk at vi alle har noe vi kan bli bedre på, og det er ingen som er "perfekte". Jeg tror det kan være bra for deg å få snakket med noen om dette, sånn som en rådgiver eller terapeut. Fastlegen din skal kunne hjelpe deg her. Da kan dere finne ut hva som er bra hos deg og hva som kan bli bedre. Jeg tenker det er viktig at du kan bli mer glad i deg selv, slik at andres avvisning ikke er så ødeleggende. Egenkjærlighet er nødvendig for å virkelig ha det bra, da er man liksom aldri helt alene. Og har du egenkjærlighet, er det lettere å både kunne ta imot og gi kjærlighet, vennskap.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 Nathea skrev (På 3.9.2021 den 11.37): Jeg vil bli ett bedre menneske? Jeg vil bli ett menneske som mennesker liker og ikke hater. Jeg er aldri bra nok som venn fordi de jeg hadde som venner bare gikk sin vei. Jeg vil ikke være meg selv fordi jeg skremmer folk unna meg. Kan kjenne meg igjen i det som du beskriver. Har alltid lurt på hvorfor jeg alltid havner med feil folk. En gang så havna jeg med en kriminell og en annen gang så havna jeg med en som er manipulerende. Anonymkode: 086d5...1e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå