Gå til innhold

Uforpliktende forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt flere slike forhold som du beskriver, både eksklusive og ikke-eksklusive. I min erfaring har det vært mennene som vil være eksklusive. Med noen har det kun vært sex, med andre har det vært middag, vin, prat, og lignende, uten at noen av oss har utviklet følelser eller blitt interessert i noe mer. Hyppigheten på treff varierer også. Flere av mine har vært langvarige, uten drama, følelser eller krangling. Om en slik løsning passer for deg vet du best selv. 

• Liker 2
Skrevet
NysgjerrigPiken skrev (4 minutter siden):

Jeg har hatt flere slike forhold som du beskriver, både eksklusive og ikke-eksklusive. I min erfaring har det vært mennene som vil være eksklusive. Med noen har det kun vært sex, med andre har det vært middag, vin, prat, og lignende, uten at noen av oss har utviklet følelser eller blitt interessert i noe mer. Hyppigheten på treff varierer også. Flere av mine har vært langvarige, uten drama, følelser eller krangling. Om en slik løsning passer for deg vet du best selv. 

Så fantastisk kan det faktisk være hvis man treffer den rette😊 hittil har jeg hatt 3 forsøk, men det skapte bare korell. Ikke min feil alene, men jeg tror mange blander eller ikke ser forskjellen på FF, FWB eller det faktisk det TS vil. Nemmelig å ha en venn for seksuell nytelse, selv om vi bor hver for oss... Finnes det ikke noe slang ord for dette skal jeg tro?

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, Bamseklemmer said:

Så fantastisk kan det faktisk være hvis man treffer den rette😊 hittil har jeg hatt 3 forsøk, men det skapte bare korell. Ikke min feil alene, men jeg tror mange blander eller ikke ser forskjellen på FF, FWB eller det faktisk det TS vil. Nemmelig å ha en venn for seksuell nytelse, selv om vi bor hver for oss... Finnes det ikke noe slang ord for dette skal jeg tro?

Definisjonsspørsmålene blir vanskelige her, og jeg er heller ikke overbevist om at det er der utfordringen ligger. Jeg vil tro at det som ofte skaper problemer er at partene har ulike oppfatninger av hva relasjonen er og/eller hva de ønsker at den skal være. 

Jeg tenker at FF er en man har sex med, og ellers ikke har en relasjon til (men det kan være kun sex eller det kan være mer «dating»-aktig), mens en FWB er en venn som du også har sex med. Alle relasjoner vil jo være ulike, så en kategorisering er ikke helt enkelt (og kanskje ikke fruktbar).

• Liker 1
Skrevet (endret)
Bamseklemmer skrev (55 minutter siden):

Ja er ikke en venn med fordeler enn du har litt kjemi med og som begge syns det er alright med sex sammen da??? Altså at man også kan gjøre ting utenom senga ... mens en FF så er det kun rett på pulings og så hjem.  Så om man er eksklusive eller ikke det er vel opp til hver enkelt bare de to som holder på sammen er enig. 

Jeg skiller mellom ff og fwb.. kunne aldri ha hatt ff..men en fwb er ok. 

Men sett flere skrive på kg at de ikke skiller mellom de to... så jeg vet ikke jeg hva som er korrekt og ikke..men er vel egentlig ikke så nøye hva en kaller ting.. så lenge man er enig seg i mellom hva som er greit og ikke greit og hva begge egentlig ønsker ut av det. 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 2
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (2 minutter siden):

Ja er ikke en venn med fordeler enn du har litt kjemi med og som begge syns det er alright med sex sammen da??? Altså at man også kan gjøre ting utenom senga ... mens en FF så er det kun rett på pulings og så hjem.  Så om man er eksklusive eller ikke det er vel opp til hver enkelt bare de to som holder på sammen er enig. 

Jo FWB bor jo forsåvidt ikke ikke under samme tak, så det er nok det mest nærliggende. Hvorvidt FWB har flere slike venner er jeg litt usikker på praksisen. De fleste vil jo ha en viss trofasthet, slik at man ikke roter med flere samtidig.... det er nok der mine 3 forsøk gikk i vasken. Vi hadde jo avtale men de kom jo ikke alltid som planlagt, da ble det mye lammelår og dessert på meg og hunden min😂

Skrevet
NysgjerrigPiken skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker at FF er en man har sex med, og ellers ikke har en relasjon til (men det kan være kun sex eller det kan være mer «dating»-aktig), mens en FWB er en venn som du også har sex med. Alle relasjoner vil jo være ulike, så en kategorisering er ikke helt enkelt (og kanskje ikke fruktbar).

Fruktbar? jo, seksuellt ser jeg ingen stor forskjell på noen av de... kanskje litt mere ektevenn en en vanlig venn da, det er iallefall klin umulig å ha et slikt forhold uten følelser. Føleser knytter oss sammen og har en magnetisk effekt, vi prioriterer hverandre bedre også da der ingen kommer imellom.

Man er vel kanskje mere som småkjærester med benefits da? jeg ser helst at hun ikke er fruktbar, men heller som et fruktfat med mange forskjellige deilige smaker🤭

Skrevet
2 minutter siden, Bamseklemmer said:

Fruktbar? jo, seksuellt ser jeg ingen stor forskjell på noen av de... kanskje litt mere ektevenn en en vanlig venn da, det er iallefall klin umulig å ha et slikt forhold uten følelser. Føleser knytter oss sammen og har en magnetisk effekt, vi prioriterer hverandre bedre også da der ingen kommer imellom.

Man er vel kanskje mere som småkjærester med benefits da? jeg ser helst at hun ikke er fruktbar, men heller som et fruktfat med mange forskjellige deilige smaker🤭

Jeg forstår ikke helt svaret ditt her, må jeg innrømme. Men forskjellen i disse to ligger nok ikke i det seksuelle, men i hvilken relasjon man har utenom det seksuelle. Dog kan det spille inn på det seksuelle siden man gjerne har bedre sex med de man kjenner bedre. 

• Liker 2
Skrevet

Det syns jeg høres ut som en god plan. Det er jo en grunn til at folk flest i Oslo bor alene, enn med noen. Man ser jo at særboere blir mer og mer populært, også har vi disse som er poly/i forhold med flere.

Ikke hør på alle her inne. Er så mange trauste folk med trauste meninger. Kjør på! Jeg syns det hørtes veldig spennende ut. Klart du finner en god singel/poly mann som vil være med på det der!

Hopp ut i det. Treff flere menn, se an kjemien å "gå videre" med den rette for deg. Hva eventuelt du legger i videre er det kun du som bestemmer. Jeg heier på deg. Lykke til!

Og husk at mange kommer med negative kommentarer fordi de selv lever i kjedelige forhold og ikke tør/vil bryte ut. Heier på folk som finner sin egen vei, motsatt av "normalen"

Anonymkode: 3495c...161

• Liker 2
Skrevet

Jeg har samme tanker som deg, og neste gang jeg involverer meg med en mann, så blir det en relasjon bestående av intimitet, sex og kos, og på ingen måte forpliktende. Må så klart være tillit til stede fra min side, men det er ikke så vanskelig å få til når det kommer til sex og intimitet. Noen vil kalle det "å leke kjærester", men jeg vil gjerne leke kjærester fremfor å faktisk være det. Med forhold og forpliktelse kommer et stort ansvar og enorm fallhøyde med tanke på lojalitetsbrudd og hjertesorg, og slikt gidder jeg ikke.

Kjør på, sier jeg bare. Men kommuniser behovene dine til mennene du møter. Om de ikke ønsker det samme, så kan nok mannen ende opp ganske såret, noe som smeller tilbake på deg og din samvittighet. Slike FF-forhold er ganske vanlige i dag og absolutt innafor, men er så klart noen som vil mene noe annet. 

Skrevet
NysgjerrigPiken skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke helt svaret ditt her, må jeg innrømme. Men forskjellen i disse to ligger nok ikke i det seksuelle, men i hvilken relasjon man har utenom det seksuelle. Dog kan det spille inn på det seksuelle siden man gjerne har bedre sex med de man kjenner bedre. 

Det er akkurat det jeg mener, men ikke fikk til å beskrive det helt tydelig nok. Kortversjonen blir å ha et fantastisk forhold sammen, mye gøy, treffe noen med samme sexlyst, kanskje litt mere utdypende sex, troskap, ærlighet, være behjelpelig, ha fine turer sammen, bla bla bla... det eneste store forskjellen er at vi ikke flytter sammen, å blander kasseroller og møbler sammen. Ble det ikke mere tydelig nå?

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Bamseklemmer said:

Det er akkurat det jeg mener, men ikke fikk til å beskrive det helt tydelig nok. Kortversjonen blir å ha et fantastisk forhold sammen, mye gøy, treffe noen med samme sexlyst, kanskje litt mere utdypende sex, troskap, ærlighet, være behjelpelig, ha fine turer sammen, bla bla bla... det eneste store forskjellen er at vi ikke flytter sammen, å blander kasseroller og møbler sammen. Ble det ikke mere tydelig nå?

Kanskje. Dette begynner å høres ut som et forhold, for meg. Men grensene er nok ulike fra relasjon til relasjon. Så lenge det fungerer for alle involverte så er jo det det viktigste.

Endret av NysgjerrigPiken
  • Liker 1
Skrevet
NysgjerrigPiken skrev (9 minutter siden):

Kanskje. Dette begynner å høres ut som et forhold, for meg. Men grensene er nok ulike fra relasjon til relasjon. Så lenge det fungerer for alle involverte så er jo det det viktigste.

Kanskje det er litt forpliktende selv om man ønsker uforpliktende, det å leve i hvert sitt hjem skaper jo også mye fred og luft. De fleste forhold kveles jo den ene parten uten den friheten av å få velge selv, så mye av ansvar, plikt slipper man jo. Det skaper også større frihet for det er troskapen med sin nye venn man kun har ansvaret for...

Jeg vet det kan se ut som en grøt å lese, men det er jo de som tenker som meg jeg gjerne vil treffe.

• Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (27 minutter siden):

Ja, men det høres ut som kjærester. Men kan godt være det er egentlig det jeg vil ha, bare også friheten av å være alene også.

Men samtidig, treffer du den rette, så gir vel den partneren den friheten. Det er jo veldig godt å være to i mange sammenhenger.

Skrevet
Trøst skrev (1 time siden):

Jeg har samme tanker som deg, og neste gang jeg involverer meg med en mann, så blir det en relasjon bestående av intimitet, sex og kos, og på ingen måte forpliktende. Må så klart være tillit til stede fra min side, men det er ikke så vanskelig å få til når det kommer til sex og intimitet. Noen vil kalle det "å leke kjærester", men jeg vil gjerne leke kjærester fremfor å faktisk være det. Med forhold og forpliktelse kommer et stort ansvar og enorm fallhøyde med tanke på lojalitetsbrudd og hjertesorg, og slikt gidder jeg ikke.

Kjør på, sier jeg bare. Men kommuniser behovene dine til mennene du møter. Om de ikke ønsker det samme, så kan nok mannen ende opp ganske såret, noe som smeller tilbake på deg og din samvittighet. Slike FF-forhold er ganske vanlige i dag og absolutt innafor, men er så klart noen som vil mene noe annet. 

Interessant

Skrevet
exictence skrev (9 minutter siden):

Ja, men det høres ut som kjærester. Men kan godt være det er egentlig det jeg vil ha, bare også friheten av å være alene også.

Men samtidig, treffer du den rette, så gir vel den partneren den friheten. Det er jo veldig godt å være to i mange sammenhenger.

Jepp, der sa du det... kjærester med mere frihet som bor hver for seg... og når ensomheten trekker i oss, vipps så kommer en av oss over for prat og  hyggelig aktivitet.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
Bamseklemmer skrev (2 minutter siden):

Jepp, der sa du det... kjærester med mere frihet som bor hver for seg... og når ensomheten trekker i oss, vipps så kommer en av oss over for prat og  hyggelig aktivitet.

Men er det ikke for godt til å være sant?

Men jeg vet at noen har det sånn. Det er vel det  jeg håper på.

• Liker 1
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (På 3.9.2021 den 11.40):

Han skal bare pule deg for sin egen del og ingen andres.

Ja, men hvis jeg vil bare pule ham for min egen del, da?

Han bruker meg. Jeg bruker jo like så godt ham.

Skrevet
exictence skrev (3 minutter siden):

Ja, men hvis jeg vil bare pule ham for min egen del, da?

Han bruker meg. Jeg bruker jo like så godt ham.

Tja hvorfor henger da mange damer med hodet når de bare treffer på rundbrennere? 

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Tja hvorfor henger da mange damer med hodet når de bare treffer på rundbrennere? 

Fordi mange damer er forskjellige? Kanskje rundbrenneren utgir seg for å være alt annet enn en rundbrenner, og damen tror på ham, og damen ønsker kjæreste?

Skrevet
exictence skrev (2 minutter siden):

Fordi mange damer er forskjellige? Kanskje rundbrenneren utgir seg for å være alt annet enn en rundbrenner, og damen tror på ham, og damen ønsker kjæreste?

Tror du ikke at ved å fremstå som ei god dame og elsker at han ville stoppet der? Tror damer at det holder med å ha ei vagina som er mannen superfornøyd? 

Menn farer videre fordi dama var ikke noe å samle på selv om dama selv tror det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...