Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette passer kanskje ikke har, men har jo noe med økonomi/jobb å gjøre.. Ville skrive som anynom derfor ikke i koronatråden. Skal teste meg for korona nå, har bare milde symptomer, er litt forkjøla, ikke syksyk. Og skal egentlig på jobb i morgen. Vet ikke om man får hurtigtest? Hvis ikke får jeg jo ikke svar før om 1-2 dager, og jeg skal jo egentlig på jobb i morgen. Føles feil å gå på jobb når jeg har testet meg og mistenker smitte, men samtidig har jeg ikke råd til å droppe en dag (jobber ikke mange dager i måneden).

Har man krav på noe? Jeg har fast stillingsprosent i kontrakten, men ikke jobbet så mye de siste to månedene pga utbrenthet og har hatt 2 andre jobber på siden, samt to uker ferie. Er jo bare en dag borte, men for meg har det litt å si...

Anonymkode: 59d78...d44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kjøpe hurtigtest på apoteket eller normal

Anonymkode: b482d...5c1

• Liker 1
Skrevet

Egenmelding?

Anonymkode: e238f...032

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette passer kanskje ikke har, men har jo noe med økonomi/jobb å gjøre.. Ville skrive som anynom derfor ikke i koronatråden. Skal teste meg for korona nå, har bare milde symptomer, er litt forkjøla, ikke syksyk. Og skal egentlig på jobb i morgen. Vet ikke om man får hurtigtest? Hvis ikke får jeg jo ikke svar før om 1-2 dager, og jeg skal jo egentlig på jobb i morgen. Føles feil å gå på jobb når jeg har testet meg og mistenker smitte, men samtidig har jeg ikke råd til å droppe en dag (jobber ikke mange dager i måneden).

Har man krav på noe? Jeg har fast stillingsprosent i kontrakten, men ikke jobbet så mye de siste to månedene pga utbrenthet og har hatt 2 andre jobber på siden, samt to uker ferie. Er jo bare en dag borte, men for meg har det litt å si...

Å gå på jobb med mulig smitte er iallfall ikke en mulighet. GJerne du burde tatt vaksinen og med det samme.

Anonymkode: 7d027...ecd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spør om hurtigtest på teststajonen. 

Anonymkode: c16bd...0b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du jeg har råd til det når jeg ikke har råd til å være hjemme en dag fra jobb?

Er forøvrig bare to smittetilfeller i kommunen.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å gå på jobb med mulig smitte er iallfall ikke en mulighet. GJerne du burde tatt vaksinen og med det samme.

Jeg har fått time for det veldig snart :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

du tar jo da egenmld. Du får penger selv om fu er hjemme syk dersom du ikke har overgått fraværsgrensen

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De er nesten alltid feil!! 

Anonymkode: 4e246...1d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du jeg har råd til det når jeg ikke har råd til å være hjemme en dag fra jobb?

Er forøvrig bare to smittetilfeller i kommunen.

Jeg har fått time for det veldig snart :) 

Hurtigtest på normal koster 60 kroner 

Anonymkode: 5395d...d13

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan jo bli smittet selv om man er vaksinert

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hurtigtest på normal koster 60 kroner 

Vår smittevernslege gikk ut og advarte mot hurigtester fra butikker, og sa at de er så usikre at de ikke blir ansett for å være gyldig på en flekk i Vestland fylke i allefall. 

Anonymkode: 8a3f8...a4a

Skrevet

Uavhengig av om du rart test, hurtig eller vanlig, skal du ikke møte på jobb forkjøla. Da kan du smitte andre som da også må være hjemme fra jobb. Selv om det ikke er korona, får man ikke dra ut og smitte andre. Det gir samfunnsøkonomiske konsekvenser at flere enn du må holde seg hjemme. 

Anonymkode: fafc9...3c3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uavhengig av om du rart test, hurtig eller vanlig, skal du ikke møte på jobb forkjøla. Da kan du smitte andre som da også må være hjemme fra jobb. Selv om det ikke er korona, får man ikke dra ut og smitte andre. Det gir samfunnsøkonomiske konsekvenser at flere enn du må holde seg hjemme. 

Jobber alene, derfor jeg ikke kan være alene, men er mange innom som jeg kan smitte, tenkte å bruke ansiktsmaske selv om det ikke er vanlig her i fylket. Men kan skrive egenmelding! så da ordner det økonomiske seg, må bare finne noen andre som kan jobbe..

Skrevet

Jobber alene, derfor jeg ikke kan være alene, men er mange innom som jeg kan smitte, tenkte å bruke ansiktsmaske selv om det ikke er vanlig her i fylket. Men kan skrive egenmelding! så da ordner det økonomiske seg, må bare finne noen andre som kan jobbe..

Kanskje jobber du alene, men du er jo ikke alene når det er mange som er innom. Merkelig logikk. 

Bra det ordner seg uansett. 

• Liker 2
Skrevet

Kanskje jobber du alene, men du er jo ikke alene når det er mange som er innom. Merkelig logikk. 

Bra det ordner seg uansett. 

Ja, kanskje det ornder seg, men har ikke så mange ansatte å ta av...

Skrevet

Kan du ikke ta en egenmelding, eller få sykemelding av legen? Du er jo borte pga sykdom. 

Anonymkode: 9e0dc...bd3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er for øvrig ikkje ditt ansvar å finne nokon til å dekke ditt skift når du har tatt ut eigenmelding. I tilfelle du no held på med det...

• Liker 3
Skrevet

Har du mange venner på facebook? Spør om noen har en hjemmetest du kan få (en del videregåendeelever har mange, og mange andre har kjøpt inn nå). Eller kom deg til teststasjonen nå øyeblikkelig, det er lange køer, men med mindre du sier du har symptomer (si du mistenker nærkontakt) får du hurtigtest. Her i Oslo er det gratis. 

Anonymkode: 2c890...0c9

Skrevet
Amantheia skrev (3 minutter siden):

Er for øvrig ikkje ditt ansvar å finne nokon til å dekke ditt skift når du har tatt ut eigenmelding. I tilfelle du no held på med det...

Jeg er "sjef" og hvis jeg ikke finner noen er det ingen der i morgen...

Har du mange venner på facebook? Spør om noen har en hjemmetest du kan få (en del videregåendeelever har mange, og mange andre har kjøpt inn nå). Eller kom deg til teststasjonen nå øyeblikkelig, det er lange køer, men med mindre du sier du har symptomer (si du mistenker nærkontakt) får du hurtigtest. Her i Oslo er det gratis. 

Anonymkode: 2c890...0c9

Har vært og tatt test, var ikke hurtigtest 😕

Skrevet

Du har et ansvar for å unngå å spre smitte. 
Vil du bli en av de tullingene som går 20 000 i bot for å bryte karantenereglene? 

Anonymkode: 4c2f8...675

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...