Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i kommunen har administrasjonen komt opp med en genial ide..(not)

Her er 2 ungdomskoler nå.

Ideen er å lage felles ungdomsskole med å veksle annet hvert år mellom nåværende skoler. 1 år på hvert sted frem til dem eventuelt har bestemt seg for å bygge ny skole midt i kommunen. 

Ville du flyttet fra din kommunen om dem kom opp med en slik løsning?

Anonymkode: c0269...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stor er avstanden mellom disse skolene?

Barna vil jo fortsette med sine medelever og lærere. Men synes jo selv løsningen er tåpelig.

Tror ikke jeg ville flyttet bare pga det, mest pga barna måtte byttet miljø og begynt på nytt med vennskap, relasjoner, trygghet osv 

Anonymkode: df437...dd6

Skrevet

Et sånt forslag vil vel aldri gå igjennom. Også pga plasskapasitet? 

Anonymkode: f698d...c0d

Skrevet

Hadde ikke flyttet fra hus og hjem kun pga dette forslaget, men hadde mobilisert alt for å motarbeide dette forslaget! Fau, foreldre og nærmiljø. 

Anonymkode: a6d3a...787

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke flyttet fra hus og hjem kun pga dette forslaget, men hadde mobilisert alt for å motarbeide dette forslaget! Fau, foreldre og nærmiljø. 

Anonymkode: a6d3a...787

Ja, men dette har dem holdt tett til brystet. Kom i avisen i går og kommunestyremøtet med saka på kartet er mandag. 

Ingen er fornøyde med dette, verken fra den sørlige eller nordlige delen av kommunen.

Blir minst 45 minutter i buss for elevene som bor lengst borte fra skolene uansett hvilken skole som blir brukt. 

Men det er fra den sørlige delen det blir mest usaklig klage.

Skrevet

Regner med det er en liten kommune du bor i hvis de bare har to ungdomsskoler?

Jeg hadde nok flyttet hvis barnet var enig, synes 45 minutter er litt i overkant og jeg regner med det er en vei?

Skrevet

Klag! Bruk alle mulige måter å komme frem på.

Jeg hadde nok ikke flyttet. Det er snakk om tre år, men jeg hadde ikke gått med på dette uten å tromme sammen de som kan trommes sammen og stått på.

Merkelig måte å løse saken på. Ser urimelig dyr ut. 

De forsøker seg på noe liknende her i byen, men da barneskoler. Her har foreldrene fått slått gjennom, slik at det hvert fall ikke trer i kraft før eventuell start av bygging på nyskolen som er planlagt.

Anonymkode: 293e2...774

• Liker 1
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden):

Regner med det er en liten kommune du bor i hvis de bare har to ungdomsskoler?

Jeg hadde nok flyttet hvis barnet var enig, synes 45 minutter er litt i overkant og jeg regner med det er en vei?

Ja liten kommune og under 30 fødde pr år dem siste årene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klag! Bruk alle mulige måter å komme frem på.

Jeg hadde nok ikke flyttet. Det er snakk om tre år, men jeg hadde ikke gått med på dette uten å tromme sammen de som kan trommes sammen og stått på.

Merkelig måte å løse saken på. Ser urimelig dyr ut. 

De forsøker seg på noe liknende her i byen, men da barneskoler. Her har foreldrene fått slått gjennom, slik at det hvert fall ikke trer i kraft før eventuell start av bygging på nyskolen som er planlagt.

Anonymkode: 293e2...774

Blir rasslet med sablene, ser ut til at dette er komt fra administrasjonen i kommunen. Formannskapet gikk inn for det med flertall, håper det er flere med hodet på rette plassen i kommunestyret. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blir rasslet med sablene, ser ut til at dette er komt fra administrasjonen i kommunen. Formannskapet gikk inn for det med flertall, håper det er flere med hodet på rette plassen i kommunestyret. 

Kommet

Anonymkode: e2085...407

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja liten kommune og under 30 fødde pr år dem siste årene.

Da skjønner jeg hvorfor de vil får det til å bli en skole, de må jo nesten får det til å gå rundt økonomisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...