Gå til innhold

Å slippe en ny mann inn i hjertet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig begynt å date en veldig snill kar, som virker veldig ærlig å grei. Jeg er fysisk tiltrukket av han, men ikke så ekstremt mye at jeg bare MÅ ha han, hvis dere skjønner. Jeg har fått hjertet knust to ganger tidligere, så jeg er veldig redd for at det skal skje igjen. Jeg føler jeg holder tilbake. Hvordan skal man gi slipp å bare satse på at det går fint? Er det flere som har begynt å date noen som kjenner på det samme?

Anonymkode: 41472...a31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brent barn skyr ilden.

Jeg føler selv at jeg har blitt mer skeptisk og mer tilbakeholden.
Er jo en risiko at jeg da lager en selvoppfyllende profeti som får ett forsøk på ett forhold til å stagnere og falle sammen.

Brente meg ordentlig tidligere i år. Jeg hadde sånn smått begynt å åpne meg og slippe vedkommende inn, men så begynte vedkommende med masse drama som fikk meg til å lukke meg igjen og si takk og farvel. 
Trodde ærlig talt at vi hadde ett godt utgangspunkt, men drama orker jeg ikke.

Anonymkode: 85645...21f

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde det i sommer. Etter å ha vært forsiktig lenge. Fikk dessverre hjertet knust. Så nå gir jeg opp det. Orker ikke mer hjertesorg og drama. Så ingen gode råd herfra

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at jeg ikke gidder å kaste bort tid på det. Jeg har bare her og nå og det skal nytes, ikke kastes vekk på bekymringer om en fremtid som kanskje ikke eksisterer for meg.

Anonymkode: 72c01...25d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har nylig begynt å date en veldig snill kar, som virker veldig ærlig å grei. Jeg er fysisk tiltrukket av han, men ikke så ekstremt mye at jeg bare MÅ ha han, hvis dere skjønner. Jeg har fått hjertet knust to ganger tidligere, så jeg er veldig redd for at det skal skje igjen. Jeg føler jeg holder tilbake. Hvordan skal man gi slipp å bare satse på at det går fint? Er det flere som har begynt å date noen som kjenner på det samme?

Bit sammen tennene og gå all in! Hva er alternativet? Resignere og sikre seg slik at alle forsøk på nye forhold havarerer før de starter...?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Holde litt tilbake er bare en stor fordel. Treffes ofte og så bli godt kjent for du slipper opp på noe som helst. Slippe opp og satse på at det går fint er noe man gjør når man blir trygge på hverandre. Ikke gi mer en du får i en tidlig fase av forholdet. Om han liker deg er dette null problem for han. Noen garanti for å ikke bli skuffet får man aldri, men man kan minimere sjansen for at det skjer. De fleste som har fått hjertet knust noen ganger føler på dette hele tiden i starten på et nytt forhold, ikke unormalt i det hele tatt.

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, Antiviruset said:

Holde litt tilbake er bare en stor fordel. Treffes ofte og så bli godt kjent for du slipper opp på noe som helst. Slippe opp og satse på at det går fint er noe man gjør når man blir trygge på hverandre. Ikke gi mer en du får i en tidlig fase av forholdet. Om han liker deg er dette null problem for han. Noen garanti for å ikke bli skuffet får man aldri, men man kan minimere sjansen for at det skjer. De fleste som har fått hjertet knust noen ganger føler på dette hele tiden i starten på et nytt forhold, ikke unormalt i det hele tatt.

Dette.

Jeg brukte halvannet år etter et vondt brudd på å tørre å åpne opp igjen. Et halvt år med psykolog – og så gikk jeg all in, og rett på en smell. Men, for å vinne må man rett og slett tørre å satse. Jeg lappet meg sammen og forsøker igjen. Denne gangen med en mann som gir av seg selv, og er til stede hver eneste dag… Man har aldri noen garanti, men jeg tror det er lurt å være årvåken og oppmerksom på røde flagg helt fra begynnelsen av. Drama er det bare å styre unna.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...