Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en liten gutt på 5 måneder som allerede kryper rundt og setter seg opp selv, men han er jo ikke helt stødig enda, og i dag deiset deiset han hodet ned i gulvet da han mistet balansen mens han satt. Alt skjedde så innmari fort, så selv om jeg satt der med han rakk jeg ikke engang dempe fallet. Han gråt med en gang, man hørte på gråten at han gikk skikkelig vondt, men det ga seg rimelig fort når jeg holdt han inntil meg. 

Han satt på en tjukk matte, men så klart helt på kanten så hodet traff gulvet istedenfor matten...:(

Er vanligvis ganske rolig med alt som har med han å gjøre, men akkurat det når de slår hodet uansett alder synes jeg er veldig skummelt.

Han er helt rolig nå, men burde man sjekke når de slår hodet sånn i gulvet?

Anonymkode: dcdd7...ea3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, har en liten gutt på 5 måneder som allerede kryper rundt og setter seg opp selv, men han er jo ikke helt stødig enda, og i dag deiset deiset han hodet ned i gulvet da han mistet balansen mens han satt. Alt skjedde så innmari fort, så selv om jeg satt der med han rakk jeg ikke engang dempe fallet. Han gråt med en gang, man hørte på gråten at han gikk skikkelig vondt, men det ga seg rimelig fort når jeg holdt han inntil meg. 

Han satt på en tjukk matte, men så klart helt på kanten så hodet traff gulvet istedenfor matten...:(

Er vanligvis ganske rolig med alt som har med han å gjøre, men akkurat det når de slår hodet uansett alder synes jeg er veldig skummelt.

Han er helt rolig nå, men burde man sjekke når de slår hodet sånn i gulvet?

Anonymkode: dcdd7...ea3

Ja jeg ville gått og sjekket det. Jeg har lest om tilfeller der ting har endt fatalt og jeg ville ikke gamblet med mulighetene for at det kan ha oppstått blødninger i hjernen. Gå til legevakten eller på akutt time til barnets fastlege. 

Anonymkode: 862aa...a30

Skrevet

Det gjør alle barn. Så slapp helt av 🙂 Er du bekymret ringer du legen. Som regel skjer det ikke annet enn at baby fåt litt vondt, en liten kul og ferdig med det.

Mine har sikkert gjort det tusenvis av ganger. Ingen skade på noen av dem. De er hardføre.

Anonymkode: 7256c...273

• Liker 3
Skrevet

Unger tåler nesten alltid fall fra egen høyde, alt av bein i kroppen er mye mykere enn hos voksne. Nå var det også bare fall fra halvparten av egen høyde. Så lenge allmenntilstand er normal, og barnet ikke er mistenksom trøtt, kvalm eller har ulike pupiller osv så ville jeg tatt det med den største ro. Kjenner ei som løp til legevakten for hver eneste lille uhell 🙄 det var altså snakk om 10-15 ganger.. De skal lære å sitte, krabbe og gå og det blir mye knall og fall, prøving og feiling fremover. Noe annet er fall fra stellebord, stol, trapp, osv. 

Anonymkode: 45f90...da4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...