Gå til innhold

Flass eller tørr hodebunn?

Fremhevede innlegg

Gjest Usikker **
Skrevet

Er flass og tørr hodebunn det samme? Jeg har liksom ikke et hvitt lag med "snø" i hodet, men om jeg skraper i hårskillet mitt, så flasser det av... hvordan bli kvitt?! :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til frisøren å få hjelp med å velge shampo. De anbefalte en KMS dandruff shampo til samboeren min, den funka ihvertfall.

Skrevet

Bruker du mye stylingprodukter? Det kan også være årsaken. De legger seg i hodebunnen og irriterer huden hvis du ikke brukerr en dyprensende shampo innimellom.

Skrevet

Jeg bruker Fungoral-shampo en gang i blant når jeg har problem med tørr hodebunn, og det fungerer topp. Trenger som regel bare to behandlinger. Den er å få kjøpt på apoteket.

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Gå til frisøren å få hjelp med å velge shampo. De anbefalte en KMS dandruff shampo til samboeren min, den funka ihvertfall.

Denne gav meg kraftige utslett, var steindyr og fjernet heller ikke flass hos meg... Head&Shoulders fra vanlige matbutikker, derimot, fjernet flass hos meg etter to vask, er mild mot hodebunnen og billig!

Skrevet

KMS dandruff ett-eller-annet fungerer på meg iallefall; mindre tørr hodebunn/dryss og ikkeno kløe! (har masse hår og hodebunnen min får ikke noe luft, + maaaaassssevis av styling)

på lookfantastic er ikke KMS så dyrt!

jeg prøver forresten en hårkur fra Tigi BedHead som heter Treat Me Right, og den skal hjelpe på tørr hodebunn og dryss. har ikke brukt den mer enn en gang enda, så er ikke sikker på om den virker - men det er peppermynte i den og den kjøler min kløende hodebunn, superdeilig!!

• 3 år senere...
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

sikkert tørr hodebunn ikke flass (sopp, ofte større flak)... spør på apoteket om mild shampo og leave in gele osv. eller vask håret med intimsåpe som ikke innholder uttørkene stoffer... jeg skal selv prøve apotek shampo nå, bruker simple ekstra mild shampo men ser ikke ut som det forsvinner helt med det.... lykke til

Skrevet

Jeg sliter med samme problem, i tillegg til at jeg er allergisk mot så å si alt av sjampoer...

Head and shoulders brukte jeg før, men mister sinnsykt mye hår av det!

Det jeg kan anbefale som hjelper for meg (bruker flytende kortison på resept mot kløe i tillegg) er hodebunn gele... Det er rett og slett funktighetskrem for hodebunnen.. Fåes kjøpt på apotek..

Og etter tips her skal jeg prøve fungoral sjampo i morgen! Takk :)

Skrevet

Enig med at du bør prøve Fungoral.

Det er det eneste som hjelper på hodebunnen min når den blir tørr og flassete.

Jeg har også prøvd "bøtter og lass" fra frisørsalonger, men det var bortkastede penger.

• 4 uker senere...
Gjest Purple Diamond
Skrevet

Har lest at man ikke skal bruke flass-sjampo når man har tørr hodebunn. Det vil visst gjøre vondt verre. Det står at Fungoral er en flassjampo, men kan den altså brukes ved tørr hodebunn? Hva med balsam, kan jeg bruke hva som helst?

:)

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Decubal Dry scalp treatment! Kjøpes på apotek..

Det er en slags kur som skal gnis inn i hodebunnen og virke et par minutter og så skylles ut. Hjelper for tørr og flassende hodebunn!

• 10 måneder senere...
Gjest frisør
Skrevet

Denne gav meg kraftige utslett, var steindyr og fjernet heller ikke flass hos meg... Head&Shoulders fra vanlige matbutikker, derimot, fjernet flass hos meg etter to vask, er mild mot hodebunnen og billig!

feil! head and shoulders fra matbutikken gjør ikke annet enn å "rense hodebunnen". dvs som en skrubb. jada, kjempefint når du bruker shampooen, men med en gang du slutter å bruke den, kommer det tilbake! og det høres vel ikke så bra ut å skrubbe hodebunnen hver dag, gjør det vel? kanskje du reagerte på kms dandruff shampoo, men prøv en annen;) SP f.eks? eller Bio +. alle reagerer forskjellig, og noen tåler ikke nøtter, mens andre ikke tåler frukt. sånn er det med produkter også. det er ikke veldig dyrt å kjøpe hos frisøren, med mindre du bruker veldig mye mer enn du egentlig trenger. Frisør produkter er veldig drøye, og du skal bruke minimalt! ;)

Skrevet

feil! head and shoulders fra matbutikken gjør ikke annet enn å "rense hodebunnen". dvs som en skrubb. jada, kjempefint når du bruker shampooen, men med en gang du slutter å bruke den, kommer det tilbake! og det høres vel ikke så bra ut å skrubbe hodebunnen hver dag, gjør det vel? kanskje du reagerte på kms dandruff shampoo, men prøv en annen;) SP f.eks? eller Bio +. alle reagerer forskjellig, og noen tåler ikke nøtter, mens andre ikke tåler frukt. sånn er det med produkter også. det er ikke veldig dyrt å kjøpe hos frisøren, med mindre du bruker veldig mye mer enn du egentlig trenger. Frisør produkter er veldig drøye, og du skal bruke minimalt! ;)

Det eneste som hjelper min skalp er Fungoral, eller Head and shoulders. Skrubb? Hvordan da? Nå er det sikkert et par år siden jeg forsøkte head and shoulders sist, men jeg kan ikke huske at det var skrubb i den eller at flassen kom tilbake så snart jeg byttet til annen shampo.

Jeg har forsøkt utallige frisørprodukter gjennom årene og ingen har hjulpet. De fleste har økt problemet. Jeg er enig i at produktene er drøye og alt med seg, men hvis man skal prøve ut stadig nye produkter som ikke virker, så blir det dyrt!

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg er litt usikker på hva som er glass og hva som er tørr hodebunn. Jeg er veldig sår i hode, det klør og hvis jeg klør detter det av ganske store flak. Det ser skikkelig jævlig ut. For øyeblikket bruker jeg Redken scalp relief, men ikke fått noen effekt enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...