Gå til innhold

Jeg trenger sykemelding men er redd for å skuffe sjef/få en evt dårlig referanse senere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet en plass i 2 år. Jeg har hatt en 14dager sykemelding i forbindelse med en operasjon, ellers 2 egenmeldingsdager samt noen syk-barn-dager. Jeg har kronisk sykdom, og er helt utslitt nå, 100% klarer jeg ikke mer. Tenker at eg reduksjon med 50% sykemelding en periode kunne hjelpt meg veldig. Men er så redd for hva arbeidsgiver vil tenke og eventuell referanse senere 😞 men helsen min klarer ikke mer akkurat nå😞 skal jeg bry meg så mye om akkurat det nå eller fokusere på at jeg faltisk har behov for sykemelding? 

Anonymkode: 8281a...056

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal selvfølgelig sette helsen din først.

En fremtidig arbeidsgiver med vettet i behold vil forstå at ting skjer i  et menneskes liv. Du prioriterer nå å bli frisk fremfor å risikere å bli enda verre om noen måneder. 

• Liker 4
Skrevet

Sett helsen din først. Klem.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke lenger legen som vurderer om pasienten trenger sykemelding, eller kan man bare si at man skal ha det?

Anonymkode: b5f8a...f41

• Liker 4
Skrevet

Slike holdninger som det der forstår jeg meg ikke på. Hvorfor setter du sjefen din så høyt? Syns det er skummelt at mange er så "redd" og har så stor "respekt" for sjefen.

Er du sk er du syk. Da hjelper det ikke å presse seg for "å ikke være syk" Det eneste som skjer da er at du blir mer syk og lengre borte fra jobb.

Du har kronisk sykdom (dokumentert vil jeg tro?) Flott! Da plikter arbeidsgiver til å tilrettelegge. Hva slags forhold har du til leder?

Har opplevd mye på jobb selv som jeg har lært av og en leder kommer jeg aldri til å tenke på hva hen måtte synes om mitt fravær.

• Liker 4
Skrevet
goho skrev (Akkurat nå):

Slike holdninger som det der forstår jeg meg ikke på. Hvorfor setter du sjefen din så høyt? Syns det er skummelt at mange er så "redd" og har så stor "respekt" for sjefen.

Er du sk er du syk. Da hjelper det ikke å presse seg for "å ikke være syk" Det eneste som skjer da er at du blir mer syk og lengre borte fra jobb.

Du har kronisk sykdom (dokumentert vil jeg tro?) Flott! Da plikter arbeidsgiver til å tilrettelegge. Hva slags forhold har du til leder?

Har opplevd mye på jobb selv som jeg har lært av og en leder kommer jeg aldri til å tenke på hva hen måtte synes om mitt fravær.

Du er tydeligvis ikke redd for å miste jobben, men mange er det 

Anonymkode: dfd96...61c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er tydeligvis ikke redd for å miste jobben, men mange er det 

Man kan ikke miste jobben når man er sykemeldt. Hvis arbeidsgiver tilrettelegger så unngår man kanskje sykemelding også! Jeg jobber forøverig kommunalt "hvor de ikke sier opp noen" ifølge min leder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke lenger legen som vurderer om pasienten trenger sykemelding, eller kan man bare si at man skal ha det?

Anonymkode: b5f8a...f41

Var dette alt du fikk ut av HI? 🤔
Eller ville du bare kverulere?

• Liker 3
Skrevet
goho skrev (7 minutter siden):

Man kan ikke miste jobben når man er sykemeldt. Hvis arbeidsgiver tilrettelegger så unngår man kanskje sykemelding også! Jeg jobber forøverig kommunalt "hvor de ikke sier opp noen" ifølge min leder.

Hvis man jobber privat, er ting litt annerledes. På jobben min er det mange som ikke tør å sykemelde seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis man jobber privat, er ting litt annerledes. På jobben min er det mange som ikke tør å sykemelde seg. 

Da er de heller ikke syke.

• Liker 2
Skrevet
goho skrev (9 minutter siden):

Da er de heller ikke syke.

Ok, det vet du ingenting om 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, det vet du ingenting om 

Er man syk får man enten tilrettelegging, eller gradert/full sykemelding.

• Liker 2
Skrevet

Det du må gjøre er å snakke med fastlegen din. Kanskje du får en gradert sykemelding etterhvert. 

Anonymkode: 5d444...7ae

Skrevet
goho skrev (2 timer siden):

Er man syk får man enten tilrettelegging, eller gradert/full sykemelding.

Eller så presser man seg til det ikke er noe mer å presse, og man treffer veggen med et smell. 

For det skjer jo aldri. Spesielt ikke i privat sektor. 

Anonymkode: 99887...ab5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...