Gå til innhold

Hva skjer med skattepenger etter oppsigelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jobber på 2 butikker. Går samt høgskolen. Vurderer å slutte i den ene.
har skattet en del på den jobben, som jeg vil slutte i. Hva skjer me skattepengene når jeg slutter? vil jeg fortsatt få tilbake, vist jeg har betalt for mye eller ikke? 

takk!

Anonymkode: 83d0e...68e

Videoannonse
Annonse
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Ja, det gjør du.   All inntekt og skattetrekk blir automatisk innrapportert til skatteetaten.  Alt vil stå oppført i sksttemeldingen som kommer neste vår, og går inn i samlet skatteregnskap når oppgjøret kommer.

Det er greit å logge inn på skatteetaten og endre på skattekortet underveis i året hvis inntekten forandrer seg. 

Skrevet

Har skatter i prosent på den jeg skal slutte i. På den andre har jeg taneltrekk.

blir de da skatte i prosent på gjenverendes arbeidsplass?

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Anonym023 skrev (Akkurat nå):

Har skatter i prosent på den jeg skal slutte i. På den andre har jeg taneltrekk.

Du har brukt tabell hos den ene arbeidsgiveren, og det er der du skal fortsette å være.  Det er helt riktig, og bør gå fint.

Skrevet
Anonym023 skrev (1 minutt siden):

Du fortsetter med tabelltrekk i den du har. Men det kan du må endre denne da du nok må ha et annet tabelltrekk. 

Skrevet

Hva som skjer med de pengene du har betalt i skatt kommer helt ann på om du ved slutten av året har betalt for mye eller for lite skatt i forhold til inntekt. 

Skrevet

Arbeidsgiver betaler skattetrekket til Skatteetaten, og at du slutter i en jobb har ingenting å si for skatten du allerede har blitt trukket.

Du får skattemelding og skatteoppgjør på vanlig måte neste år, og da får du tilbake skatten du evt. har betalt for mye i år.

Anonymkode: bcea6...08d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...