Gå til innhold

Hvorfor mister menn interessen når jeg tar initiativ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som et motsvar til tråden om hvorfor kvinner ikke tar initiativ så vil jeg gjerne dele min oppfatning av dette. 

Jeg er i 30 årene, synes selv jeg ser bra ut og får høre at jeg ser bra ut. Får mange likes på tinder og matcher med de jeg føler jeg kan ha kjemi med i tillegg til en fysisk tiltrekning til. Jeg tenker jo selv at jeg er lett å snakke med og at jeg har fin kjemi med mange av de jeg har snakket med. Det jeg derimot legger merke til er at hvis jeg er ivrig og tar mye initiativ, at jeg er den som spør om å møtes, hvis jeg sender en sms når jeg kommer hjem fra date og sier noe som "takk for i kveld, det var veldig koselig å møte deg 😊", så får jeg sjelden særlig interesse tilbake. Når jeg derimot trekker meg unna på grunn av manglende interesse og jeg slutter å ta initiativ så kommer det flørtende meldinger og spørsmål om ny date. Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor ønsker menn mer initiativ fra damer, men ser ut til å få panikk og tror vi planlegger bryllup når vi er litt på? 

Anonymkode: 00b99...f31

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordi dem ikke er genuint interessert i utgangspunktet, dessverre. Fortsett å ta initiativ. En som liker deg, vil digge det uansett.

Anonymkode: 0b2d0...d38

• Liker 24
Skrevet

Det er ikke FORDI du viser interesse, det er fordi de ikke var spesielt interessert i deg i utgangspunktet. Når det bare er en match eller litt løst prat spiller det ingen rolle, men så snart du spør om å møtes (eller møtes igjen, eller ha sex, eller bli et par), så må de ta seriøst stilling til hva de vil med deg, og da lander de på at de heller vil gå videre.

Strengt tatt er det jo bare bra at dere får avklart det, så at du tar initiativ er utelukkende positivt, selv om det ikke får det resultatet du vil ha.

Anonymkode: 941a7...ee4

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke FORDI du viser interesse, det er fordi de ikke var spesielt interessert i deg i utgangspunktet. Når det bare er en match eller litt løst prat spiller det ingen rolle, men så snart du spør om å møtes (eller møtes igjen, eller ha sex, eller bli et par), så må de ta seriøst stilling til hva de vil med deg, og da lander de på at de heller vil gå videre.

Strengt tatt er det jo bare bra at dere får avklart det, så at du tar initiativ er utelukkende positivt, selv om det ikke får det resultatet du vil ha.

Jeg kommer til å fortsette å ta initiativ, for det er som du sier positivt at jeg får en respons uansett om det er responsen jeg ikke ønsket... Jeg er kanskje mer direkte enn mange og spør også rett ut om han er interessert eller ikke, heller enn å sitte å lure på det. Tror det kanskje setter noen litt ut også, men jeg er ikke interessert i å bruke tid på noen som bare vil mate egoet sitt eller ønsker en kort flørt så det er best å sile ut de useriøse. 

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke jeg som er TS, men har ofte lurt på det samme. Dette synes jeg var en veldig fin forklaring - takk! :)

Anonymkode: 86789...5a8

• Liker 3
Skrevet

Vi gjør ikke det.

Anonymkode: 34bc6...082

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er fordi dem ikke er genuint interessert i utgangspunktet, dessverre. Fortsett å ta initiativ. En som liker deg, vil digge det uansett.

Anonymkode: 0b2d0...d38

👍

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

👍

Anonymkode: b282d...45f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi gjør ikke det.

Anonymkode: 34bc6...082

Neivel, så jeg tar feil da? 

Skrevet

Nå er det jo Tinder. De fleste menn oppnår ingenting, så de du faktisk møter er nok svært travle. Sjansen for at de er interessert nok i akkurat deg er nødt til å være lav, men det har neppe noe med hva du gjør å gjøre. Jeg synes det er helt topp med kvinner som også tar initiativ, men det skjer jo ikke ofte.

Anonymkode: 95930...97d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det jo Tinder. De fleste menn oppnår ingenting, så de du faktisk møter er nok svært travle. Sjansen for at de er interessert nok i akkurat deg er nødt til å være lav, men det har neppe noe med hva du gjør å gjøre. Jeg synes det er helt topp med kvinner som også tar initiativ, men det skjer jo ikke ofte.

Anonymkode: 95930...97d

Jeg snakker om de jeg har snakket litt mer på tinder og så har enten de eller jeg ønsker å flytte samtalen over på snapchat og/eller at vi ringer. Det er de jeg gjerne har snakket en del med og møtt en eller to ganger. Ligger ikke med dem på disse datene. I starten er de veldig på og ivrige, mens jeg er mer avventende til jeg vet hva jeg synes om dem. Hvis jeg like dem veldig godt etter noen samtaler og øker innsatsen så avtar hyppigheten på kontakt fra dem og de flørter mindre. Hvis jeg drar på en date og liker fyren godt, men ikke avslører det så er han veldig på, men hvis jeg feks sender en fin melding og sier jeg hadde det hyggelig eller til og med skriver at jeg liker han veldig godt og håper vi kan treffes igjen så er det ikke den helt store interessen tilbake. Da blir jeg usikker og føler meg avvist så jeg tar to skritt tilbake. Roer ned kontakten og da er det som om de plutselig er på igjen. Det har skjedd flere ganger..

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kommer til å fortsette å ta initiativ, for det er som du sier positivt at jeg får en respons uansett om det er responsen jeg ikke ønsket... Jeg er kanskje mer direkte enn mange og spør også rett ut om han er interessert eller ikke, heller enn å sitte å lure på det. Tror det kanskje setter noen litt ut også, men jeg er ikke interessert i å bruke tid på noen som bare vil mate egoet sitt eller ønsker en kort flørt så det er best å sile ut de useriøse. 

Jeg har aldri vært useriøs, og jeg er kvinne, men jeg hadde antagelig backet ut om noen stilte meg til veggs slik veldig kjapt. 

Man trenger egentlig ikke lure, uten å spørre. Så lenge det er ønske om å treffes mer, og man merker at den andre blir glad når man snakkes og møtes. Da går det rett vei. 

Om det blir seriøst forhold får tiden vise. Da må utviklingen få fortsette slik. 

For min del, og sikkert for mange, er det bråstopp i slik utvikling dersom man avkreves løfter og blir avhørt om man er seriøs før man KAN love og svare på noe slikt. 

Anonymkode: fbee5...f40

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri vært useriøs, og jeg er kvinne, men jeg hadde antagelig backet ut om noen stilte meg til veggs slik veldig kjapt. 

Man trenger egentlig ikke lure, uten å spørre. Så lenge det er ønske om å treffes mer, og man merker at den andre blir glad når man snakkes og møtes. Da går det rett vei. 

Om det blir seriøst forhold får tiden vise. Da må utviklingen få fortsette slik. 

For min del, og sikkert for mange, er det bråstopp i slik utvikling dersom man avkreves løfter og blir avhørt om man er seriøs før man KAN love og svare på noe slikt. 

Anonymkode: fbee5...f40

Jeg spør fordi jeg merker at det plutselig alltid er jeg som tar kontakt eller sender snap, at han viser mindre interesse. Hvis han da backer ut fordi jeg spør rett ut om han ikke lenger er interessert så værsågod. Jeg foretrekker å være sammen med mennesker jeg kan kommunisere med. 

• Liker 2
Skrevet

Fordi du liker de slemme. 

Anonymkode: ef741...aa3

Skrevet

Hei du. Det er egentlig veldig enkelt. De fleste gutter er ute etter å være tøffe jegere. Er ikke like kult når byttet kommer til jegeren. Jegere er tøffe og byttet skal være litt sky og sårbare. Når jentene trår til å sjekker, så blir de litt redde pga at det ikke passer inn i det rollespillet de har i hodet sitt. De skal helst slå deg i hodet sitt og dra deg etter håret tilbake i hula si. Blir verre og ikke fullt så kult når du står med klubba. Men ikke slutt med å være aktiv. Digger damer som vet hva de vil👍

• Liker 6
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (1 minutt siden):

Hei du. Det er egentlig veldig enkelt. De fleste gutter er ute etter å være tøffe jegere. Er ikke like kult når byttet kommer til jegeren. Jegere er tøffe og byttet skal være litt sky og sårbare. Når jentene trår til å sjekker, så blir de litt redde pga at det ikke passer inn i det rollespillet de har i hodet sitt. De skal helst slå deg i hodet sitt og dra deg etter håret tilbake i hula si. Blir verre og ikke fullt så kult når du står med klubba. Men ikke slutt med å være aktiv. Digger damer som vet hva de vil👍

Man kan aldri vinne, de vil jakte, men etterlyser også mer initiativ! Jeg kommer til å fortsette stilen min, de som blir skremt av det er ikke for meg uansett. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan aldri vinne, de vil jakte, men etterlyser også mer initiativ! Jeg kommer til å fortsette stilen min, de som blir skremt av det er ikke for meg uansett. 

Kjempebra👍👍

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men samtidig så avviser du mange selv også klager du på at menn mister interessen. 

Anonymkode: ef741...aa3

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror dette er litt felles for begge kjønn. Ikke alle selvfølgelig, ikke majoriteten heller, mange er jo allerede i stabile forhold. Men det at man lett jakter på det som dingler litt foran seg, men så fort man får det i hånden og får sett ordentlig på det så er det ikke nødvendigvis så interessant lengre. Folk liker også ofte å gi seg mens de har overtaket. 

Men det er som du sier en måte å luke ut de som i bunn og grunn ikke var det store allikevel. I et datingsprosess så er det mange som er nesten, men ikke helt. Og poenget er jo å finne den vi virkelig klaffer med. 

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Doktor Dyregod said:

De færreste menn er sånn, bare et liten antall utskudd.

• Liker 3
Skrevet

Jegeren hater å bli fanget

Anonymkode: 15fcb...05f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...