AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Jeg blør fra tannkjøttet og har tannverk i dette svangerskapet. Vet det har med prolaktinet(?) å gjøre. Men det går det som *tannkjøttsykdom" i graviditet? Tenker da litt på prisen.. Regner med noen av dere andre har opplevd det samme og har erfaring. Det er nok også forskjell fra praksis til praksis/kommuner osv. Men ærlig talt burde gravide få dekket en del Anonymkode: 2d535...85d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Jeg har også blødende og litt hovent tannkjøtt under svangerskapene. Tar alltid den faste årlige sjekken. De gjorde jo ikke så mye, tannrens og det vanlige. Betaler vel rundt 1000kr for det. Det du forteller om går nok ikke som sykdom. Det er et symptom på det andre som skjer i kroppen. Men det koster deg sannsynligvis ikke noe mer enn den årlige sjekken. Og har du hull så kunne dette vært tilfelle uavhengig av svangerskapet. Anonymkode: aecdb...ce9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 Tannlege her ✋ Det går ikke under tannkjøttsykdom. Tannkjøttsykdom er mer kronisk marginal periodontitt, som er permanent tap av støttevev rundt tannen. Man får ikke gjort så mye. Jeg selv hadde så hovent tannkjøtt i mitt svangerskap, var dager hvor tannkjøttet begynte å blø bare jeg så på det. Viktigste er god plakkontroll. Pusse godt 2xdgl og bruke tanntråd. Unngå hard mat som kan gi sår i tannkjøttet (knekkebrød, frø osv) Har man mye tannstein så kan man få fjernet da det tannstein har mye bakterier i seg. Bortsett fra det vil ikke tannlegebesøk fått gjort så mye Gratulerer så mye med svangerskapet! Anonymkode: 0939f...f5f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå