Gå til innhold

Hvorfor oppførte han seg slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater han ikke lenger, bare så det er sagt, nettopp på grunn av disse tingene. Jeg avsluttet det for en måned siden, men jeg går stadig vekk og tenker på dette. Jeg er litt sjokkert over at han sa slike ting, og hvor lett han klarte å få meg til å føle at jeg overreagerte eller laget drama hvis jeg reagerte på noen ting. Hva ønsker man egentlig å oppnå i en datingsetting ved å si ting som:

Alle eksene mine var veldig opererte, jeg er så drittlei av fake. Du er jo ikke akkurat modellpen, men jeg har funnet ut at denne gangen skal jeg gå for personlighet. 

Klyper meg i flesket og ler. 

Gir aldri komplimenter når jeg pyntet meg når vi gikk ut for å spise. Kunne ut av det blå si ting som "jeg legger aldri merke til hva du har på deg eller hvordan du har håret ditt". 

Antydet alltid at det sikkert var noe gærnt med meg som jeg skjuler godt. Han fikk vite at min eks som jeg har barn med var utro. Han sa derfor ofte at jeg sikkert er sjalu på grunn av det eksen gjorde, at han er helt allergisk mot sjalusi, at hvis han ser antydning til sjalusi så er han borte før jeg rekker å blunke. Jeg følte alltid at jeg måtte forsvare meg eller bevise at jeg ikke var sjalu eller psycho. 

Dråpen var at jeg måtte bevise for han at min eks ikke var med meg og barna mine når jeg gjorde ting med dem. Han ba om om bevis, men "anklaget" meg alltid for å ikke svare når han ringte fordi eksen min var med, selv om det kunne være fordi jeg var i bassenget og mobilen lå i skapet i garderoben. Han mente innimellom at jeg hørtes annerledes ut i telefonen og at det var fordi jeg var med eksen min. Jeg måtte alltid forklare og forsvare meg selv om jeg hadde vært alene med barna hele dagen. Når jeg sa jeg er helt ferdig med eksen var han ordentlig slem og sa at jeg virker forvirret, at jeg ikke er ferdig med eksen min, og "det var jo han som ditchet deg med å være utro, ikke bare én gang, men to ganger etter at du ga han en sjanse til". 

Jeg skjønner at mannen har issues, men dette gikk inn på meg. Vi snakket sammen fra starten av April til jeg avsluttet dette i Juli, men rakk ikke møtes mer enn 5-6 ganger. Hva ville han oppnå med å snakke til meg som om jeg var dritt? 

Anonymkode: 3b490...906

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager stygg skrivefeil. Det skulle stå han ba ALDRI OM BEVIS, som jo endrer hele setningen.. Får ikke redigert siden jeg er AB

Skrevet

Ingen som har noen tanker om dette? 

Skrevet

Jeg tenker bare at han virket helt fjern. Tydeligvis en meget usikker type, men samtidig såpass arrogant at han prøvde å trykke deg ned for å føle seg bedre selv. No loss der. Høres ut som en klysete fyr. 

Anonymkode: 7a292...ad6

Skrevet

Han der skal du være meget glad du kom deg unna. 

Anonymkode: e3437...a2a

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 8.58):

Jeg dater han ikke lenger, bare så det er sagt, nettopp på grunn av disse tingene. Jeg avsluttet det for en måned siden, men jeg går stadig vekk og tenker på dette. Jeg er litt sjokkert over at han sa slike ting, og hvor lett han klarte å få meg til å føle at jeg overreagerte eller laget drama hvis jeg reagerte på noen ting. Hva ønsker man egentlig å oppnå i en datingsetting ved å si ting som:

Alle eksene mine var veldig opererte, jeg er så drittlei av fake. Du er jo ikke akkurat modellpen, men jeg har funnet ut at denne gangen skal jeg gå for personlighet. 

Klyper meg i flesket og ler. 

Gir aldri komplimenter når jeg pyntet meg når vi gikk ut for å spise. Kunne ut av det blå si ting som "jeg legger aldri merke til hva du har på deg eller hvordan du har håret ditt". 

Antydet alltid at det sikkert var noe gærnt med meg som jeg skjuler godt. Han fikk vite at min eks som jeg har barn med var utro. Han sa derfor ofte at jeg sikkert er sjalu på grunn av det eksen gjorde, at han er helt allergisk mot sjalusi, at hvis han ser antydning til sjalusi så er han borte før jeg rekker å blunke. Jeg følte alltid at jeg måtte forsvare meg eller bevise at jeg ikke var sjalu eller psycho. 

Dråpen var at jeg måtte bevise for han at min eks ikke var med meg og barna mine når jeg gjorde ting med dem. Han ba om om bevis, men "anklaget" meg alltid for å ikke svare når han ringte fordi eksen min var med, selv om det kunne være fordi jeg var i bassenget og mobilen lå i skapet i garderoben. Han mente innimellom at jeg hørtes annerledes ut i telefonen og at det var fordi jeg var med eksen min. Jeg måtte alltid forklare og forsvare meg selv om jeg hadde vært alene med barna hele dagen. Når jeg sa jeg er helt ferdig med eksen var han ordentlig slem og sa at jeg virker forvirret, at jeg ikke er ferdig med eksen min, og "det var jo han som ditchet deg med å være utro, ikke bare én gang, men to ganger etter at du ga han en sjanse til". 

Jeg skjønner at mannen har issues, men dette gikk inn på meg. Vi snakket sammen fra starten av April til jeg avsluttet dette i Juli, men rakk ikke møtes mer enn 5-6 ganger. Hva ville han oppnå med å snakke til meg som om jeg var dritt? 

Menn som er slik er usikre selv og må hakke på andre for å heve seg selv. Det er bare synd i slike som han. Han har problemer med selvtilliten sin.

Skrevet

Virker bare som en veldig usikker type. En som ikke kan ha en normal relasjon til en person, men som må trykke ned den andre og ha en følelse av makt for og føle seg trygg.

Spesielt å si at han er allergisk mot sjalusi, for så å vise seg å være veldig sjalu selv, null selvinnsikt.. 😛 

Jeg har vært borti en fyr som oppførte seg på litt lignende måte, og jeg satt også igjen med spørsmål og et behov for og forstå. Og selv om det ikke rakk å bli spesielt seriøst før jeg løp for livet, så kjente jeg et sinne mot ham og skjelte han ut i hodet mitt i altfor lang tid etterpå. Men det er jo bare bortkastet energi, noen folk skal du bare være glad for at du er kvitt og ikke bry deg noe mer om. Han er ikke ditt problem. 

Skrevet

Hyklerisk. Du kan ikke vise et snev av sjalusi og men han kan mistenke deg for alt mulig som du må forsvare. Virker som en selvsentrert mann hvor alt må skje på hans premisser for å tekkes han, og dine behov ikke betyr noen ting. Han tenkte sikkert at siden du fant deg i utroskap så kom du til å finne deg i hans avvikende oppførsel også. Høres ut som en type det er godt å være kvitt!

Anonymkode: a1dfc...517

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dette er kjente manipulasjonsteknikker for å få kontroll over deg. 

https://thepowermoves.com/30-covert-emotional-manipulation-tactics/

Blokk, ignorer og aldri se tilbake. Det gikk inn på deg fordi det er en type psykisk vold. Bare mindre kjent. 

Anonymkode: 6f842...9a1

Det var skremmende hvor mange av punktene der jeg kjente igjen fra den korte relasjonen vi hadde. Jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde blitt om jeg ikke avsluttet det da jeg gjorde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...