AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Del Skrevet 3. september 2021 Man må vel uansett gå å teste seg på den vanlige plassen om man har symptomer? Har en gammel tante som er under behandling for kreft så jeg tenkte å kjøpe disse hjemmetestene å ta en før jeg går på besøk, bare for å være mer sikker. Har barn i skole og på fritidsaktiviteter så vi har jo mange måter å bli smittet på... Men de viser kanskje ikke noe om du ikke har symptomer heller? Anonymkode: 6a15d...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 3. september 2021 #2 Del Skrevet 3. september 2021 De koster rundt kr 500. Så nei, jeg hadde ikke kjøpt. Denne gamle tanten din er like utsatt for forverring om det er Covid eller sesonginfluensa. Og du går jo ikke å besøke henne om du føler at brygger på noe? Og du tester deg ikke for sesonginfluensa? Om du er usikker, gå og test deg på vanlig teststasjon noen dager i forveien. Disse hjemmetestene er bare en melkeku for apotekene. Akkurat som munnbind og antibac var det i mars/april 2020. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 3. september 2021 #3 Del Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man må vel uansett gå å teste seg på den vanlige plassen om man har symptomer? Har en gammel tante som er under behandling for kreft så jeg tenkte å kjøpe disse hjemmetestene å ta en før jeg går på besøk, bare for å være mer sikker. Har barn i skole og på fritidsaktiviteter så vi har jo mange måter å bli smittet på... Men de viser kanskje ikke noe om du ikke har symptomer heller? Anonymkode: 6a15d...866 Hjemmetester skal kun brukes dersom man IKKE har symptomer. Så de kan du trygt bruke før du besøker henne. Får man positivt svar må man varsle kommunen, og komme inn til PCR test. Merk at disse kan gi falsk negativ svar Enkelte kommuner tilbyr nå også spytt-tester som må leveres inn slik som tidligere, så man slipper å ha timebestilling, men de taes også hjemme. Man blir også oppfordret til å bruke Smittestopp appen og der kan man legge inn positivt svar i tillegg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 3. september 2021 #4 Del Skrevet 3. september 2021 49 minutter siden, MorTil2 said: De koster rundt kr 500. Så nei, jeg hadde ikke kjøpt. Denne gamle tanten din er like utsatt for forverring om det er Covid eller sesonginfluensa. Og du går jo ikke å besøke henne om du føler at brygger på noe? Og du tester deg ikke for sesonginfluensa? Om du er usikker, gå og test deg på vanlig teststasjon noen dager i forveien. Disse hjemmetestene er bare en melkeku for apotekene. Akkurat som munnbind og antibac var det i mars/april 2020. Du får 10 tester til 600 kr på billige-tester.no Samme testen som selges på mange apotek 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 3. september 2021 #5 Del Skrevet 3. september 2021 MorTil2 skrev (53 minutter siden): De koster rundt kr 500. Så nei, jeg hadde ikke kjøpt. Denne gamle tanten din er like utsatt for forverring om det er Covid eller sesonginfluensa. Og du går jo ikke å besøke henne om du føler at brygger på noe? Og du tester deg ikke for sesonginfluensa? Om du er usikker, gå og test deg på vanlig teststasjon noen dager i forveien. Disse hjemmetestene er bare en melkeku for apotekene. Akkurat som munnbind og antibac var det i mars/april 2020. Normal har test til ca 50kr/stk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 3. september 2021 #6 Del Skrevet 3. september 2021 Nakstad sa vel tidligere i sommer at disse testene kan være like gode som hurtigtester om de blir tatt rett, hadde kjøpt og hatt liggende så du har muligheten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 3. september 2021 #7 Del Skrevet 3. september 2021 Sweetheaven skrev (2 timer siden): Hjemmetester skal kun brukes dersom man IKKE har symptomer. Så de kan du trygt bruke før du besøker henne. Får man positivt svar må man varsle kommunen, og komme inn til PCR test. Merk at disse kan gi falsk negativ svar Enkelte kommuner tilbyr nå også spytt-tester som må leveres inn slik som tidligere, så man slipper å ha timebestilling, men de taes også hjemme. Man blir også oppfordret til å bruke Smittestopp appen og der kan man legge inn positivt svar i tillegg. Vi fikk motsatt beskjed da vi fikk utlevert tester på vgs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 3. september 2021 #8 Del Skrevet 3. september 2021 54 minutter siden, Midterste rad said: oi 😮 for det er det jo nesten utrolig at de kan tjene penger på.... eller... De trenger vel ikke tjene så innmari nye per test når de selger mange nok tester.. Disse testene pleier å koste ca 90kr/stk på apotek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 3. september 2021 #9 Del Skrevet 3. september 2021 zemer skrev (2 timer siden): Vi fikk motsatt beskjed da vi fikk utlevert tester på vgs. Hva da? At de kun skal brukes ved symptomer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 3. september 2021 #10 Del Skrevet 3. september 2021 Sweetheaven skrev (1 time siden): Hva da? At de kun skal brukes ved symptomer? De sa så på den VGS jeg går på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 4. september 2021 #11 Del Skrevet 4. september 2021 Diamant20 skrev (22 timer siden): Nakstad sa vel tidligere i sommer at disse testene kan være like gode som hurtigtester om de blir tatt rett, hadde kjøpt og hatt liggende så du har muligheten. I så fall har jeg i hvert fall ikke tro på de testene, hurtigtestene er ikke til å stole på og det har testpersonell selv sagt. Min test var falskt negativ og det er flere som har fått falsk positiv hurtigtest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. september 2021 #12 Del Skrevet 4. september 2021 K@tt skrev (9 minutter siden): I så fall har jeg i hvert fall ikke tro på de testene, hurtigtestene er ikke til å stole på og det har testpersonell selv sagt. Min test var falskt negativ og det er flere som har fått falsk positiv hurtigtest. De er ikke 100% pålitelige, men kan gi en indikasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jhaawk Skrevet 4. september 2021 #13 Del Skrevet 4. september 2021 jabx skrev (24 minutter siden): De er ikke 100% pålitelige, men kan gi en indikasjon. Wtf? Hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 6. september 2021 #14 Del Skrevet 6. september 2021 Ryddet for spam. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 6. september 2021 #15 Del Skrevet 6. september 2021 Kommer iallefall ikke til å betale for en hjemmetest, det er iallefall sikkert. Da holder jeg meg uvitende hjemme til jeg er frisk i stedet... Sønnen har hjemmetesting 2 ganger i uka, og som de sa, har en i husholdningen korona, har alle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz94 Skrevet 6. september 2021 #16 Del Skrevet 6. september 2021 6 minutter siden, Jajajane said: Sønnen har hjemmetesting 2 ganger i uka, og som de sa, har en i husholdningen korona, har alle det. Sånn er det når du velger å ikke vaksinere deg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 6. september 2021 #17 Del Skrevet 6. september 2021 Krantz94 skrev (1 minutt siden): Sånn er det når du velger å ikke vaksinere deg Ja, bryr meg heldigvis ikke om det heller 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 7. september 2021 #18 Del Skrevet 7. september 2021 Jhaawk skrev (På 4.9.2021 den 17.29): Wtf? Hæ? Les på pakningen. Det gir en indikasjon, ikke 100%. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 7. september 2021 #19 Del Skrevet 7. september 2021 Jeg syns det er kjekt å ha i hus. Er kronisk syk, og når jeg i tillegg ble syk var jeg alt for dårlig til å komme meg til et test-senter. Glad for å ha en test i huset da ja. Så for alle som sliter litt med mobilitet er det verd det vil jeg si. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chillpill Skrevet 7. september 2021 #20 Del Skrevet 7. september 2021 (endret) Jajajane skrev (14 timer siden): Kommer iallefall ikke til å betale for en hjemmetest, det er iallefall sikkert. Da holder jeg meg uvitende hjemme til jeg er frisk i stedet... Sønnen har hjemmetesting 2 ganger i uka, og som de sa, har en i husholdningen korona, har alle det. Det stemmer ikke. Jeg hadde covid i sommer og smittet ingen i familien eller andre nærkontakter - og jeg har to barnehagebarn. Har også hørt om flere tilfeller der ingen andre har blitt smittet. Så det kan man ikke ta for gitt. Endret 7. september 2021 av Chillpill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg