Gå til innhold

Delt økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det mulig å gifte seg og ikke ha delt økonomi etterpå? 

Anonymkode: 263ea...3e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På skattemeldingen blir dere liknet under ett, men dere kan ha separat økonomi i praksis.

Anonymkode: 91393...901

• Liker 1
Skrevet

Dere har vel uansett forsørgerplikt for hverandre som gift, men dere kan jo ha særeie/ektepakt.

Anonymkode: ba96a...3b0

• Liker 1
Skrevet

Dere kan jo selv velge om dere har delt økonomi i form av hver deres kontoer, betaler likt på felles ting osv. Men ved skattemeldingen går dere under ett. Og ved skilsmisse blir jo alt dere har ervervet seg iløpet av ekteskapet delt likt, hvis ikke må dere nok til en advokat og få hjelp til å lage en avtale som holder ved en skilsmisse.

Anonymkode: 2a2a8...1be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere kan jo selv velge om dere har delt økonomi i form av hver deres kontoer, betaler likt på felles ting osv. Men ved skattemeldingen går dere under ett. Og ved skilsmisse blir jo alt dere har ervervet seg iløpet av ekteskapet delt likt, hvis ikke må dere nok til en advokat og få hjelp til å lage en avtale som holder ved en skilsmisse.

Anonymkode: 2a2a8...1be

Altså en ektepakt/særeie. 

Anonymkode: b064b...d08

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 8.43):

På skattemeldingen blir dere liknet under ett, men dere kan ha separat økonomi i praksis.

Anonymkode: 91393...901

Det er vel ikke riktig??! Jeg blir lignet for meg, og mannen sin for seg. Husker at mine foreldre ble lignet sammen for lenge siden (80-tallet?), men da hadde den ene ingen inntekt.

Anonymkode: 5376b...31f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...