Gå til innhold

Skam over tidligere sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å skamme seg for enkelte steder eller ting du har gjort seksuelt? Jeg ser med skam på følgende:

1. Sex på en buss.

2. Sex på toalettet i en bar.

3. Sex oppå noen bruskasser bak baren, ved fortau.

4. Sex på toalettet på en offentlig strand.

5. Filmet oss selv mens vi hadde sex og så videoen etterpå.

Alle disse tingene skjedde da jeg var 19 og 20 år gammel. Jeg ville ALDRI gjort det igjen og angrer egentlig på alt dette. Føler meg litt skitten. 

Angrer du på noen av dine tidligere sex-erfaringer? Har du hatt sex på rare steder? Hvor gammel var du? 

Anonymkode: e1a67...abc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette trenger du ikke angre på, tenker jeg, Og uansett er det bare en liten del av historien om deg. Tenk at du var ung og gal, og kjenn på hvor godt det er å ta smartere valg nå. 🙂 

• Liker 4
Skrevet

«Gjort er gjort og spist er spist» sa kloke Bamsefar i Hakkebakkeskogen.

Du vinner ingenting på å bære skammen med deg videre.

• Liker 8
Skrevet

Det som er gjort, er gjort. Det får du ikke gjort noe med. Ikke bruk energi på å angre deg. Det er bedere å bruke tid og energi å passe på at du ikke gjør ting i fremtiden du kommer til å angre på. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det vanlig å skamme seg for enkelte steder eller ting du har gjort seksuelt? Jeg ser med skam på følgende:

1. Sex på en buss.

Alle disse tingene skjedde da jeg var 19 og 20 år gammel. Jeg ville ALDRI gjort det igjen og angrer egentlig på alt dette. Føler meg litt skitten. 

Angrer du på noen av dine tidligere sex-erfaringer? Har du hatt sex på rare steder? Hvor gammel var du? 

Du kan jo gratulere deg selv med at du har vokst som person siden du gjorde disse tingene og det er det langt fra alle som kan skryte på seg at man gjør selv om man blir eldre! 

Jeg tror jevnt over det er lurt å se fremover i livet og ikke gruble for mye over ting man har gjort. Alle har ting man tenker at man ikke burde gjort da man var yngre, men trikset er å ikke la sånne ting konsumere seg når man har blitt eldre. Og disse tingene var ganske harmløse også da. 

Endret av Niek79
Skrevet

Har gjort mye drøyere ting enn det og skammer meg på ingen måte. Hvorfor skulle jeg det? 

Anonymkode: 0b399...caf

• Liker 2
Skrevet

På tide å slutte å skamme seg. Har et par ting jeg har skammet meg veldig over selv. Blant annet en trekant jeg hadde i tidlig 20-årene. Har heldigvis sluttet å skamme meg for det. Har til og med fortalt det til venninner som jeg ikke turte tidligere. 

Anonymkode: d352c...4d2

• Liker 1
Skrevet

Gjort er gjort... som voksen mann angrer jeg på ting jeg ikke gjorde når mulighetene bydde seg... hadde gjort ting annerledes idag :)

Anonymkode: 607eb...121

• Liker 1
Skrevet

Jeg skammer meg også over en del ungdomssynder - særlig noen trekant- og gruppeopplegg, som jeg rødmer og grøsser bare av å tenke på. MEN: fornuftsmessig synes jeg definitivt ikke sånne pinligheter er noe å skamme seg over. Skam er en viktig og sunn følelse, men den bør forbeholdes situasjoner der man har oppført seg uetisk eller hensynsløst overfor andre. Hvis man har vært utro er det grunn til å skamme seg, men ikke hvis man har hatt sex på et offentlig toalett. Hvis man sjenerer andre ved fx å ha åpenlys sex på en nudiststrand, bør man føle skam, men ikke hvis man har deltatt i en trekant.

Anonymkode: 94613...ccd

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet

Alle eksemplene er barnemat mot ting jeg har gjort og er veldig fornøyd med.

Jeg ville tenkt nøye gjennom hva det er som gjør at du føler skam over dette. 
Kanskje er det andre ting i livet du kan endre på som gjør at skammen over dine egne handlinger forsvinner.

Skrevet
Pysa skrev (3 timer siden):

Dette trenger du ikke angre på, tenker jeg, Og uansett er det bare en liten del av historien om deg. Tenk at du var ung og gal, og kjenn på hvor godt det er å ta smartere valg nå. 🙂 

Helt enig, ikke riktig alt jeg er stolt av... men det kan jo være gøy å ha noe å fortelle om på alderhjemmet.

• Liker 3
Skrevet
Alterego666 skrev (3 timer siden):

Alle eksemplene er barnemat mot ting jeg har gjort og er veldig fornøyd med.

Jeg ville tenkt nøye gjennom hva det er som gjør at du føler skam over dette. 
Kanskje er det andre ting i livet du kan endre på som gjør at skammen over dine egne handlinger forsvinner.

Er nok 2 grunner til at jeg kjenner på skammen.

1) Jeg hadde ikke tenkt så mye over disse tingene siden det skjedde, før eksen min lurte på om jeg tidligere var en «løs-på-tråden-jente», som han kalte det. Han visste ikke en gang om alt som jeg gjorde, men sa feks at damer som lå med menn på toalett var tøser. Han er ute av livet mitt nå, men det var ikke mitt valg. Han ga aldri noen grunn til bruddet, men jeg lurer jo på om det kan ha med hans syn på meg og mine tidligere erfaringer.
2) Kjæresten min på det tidspunktet var en mann på 37 år, jeg var 19-20. Jeg er selv 37 nå, og tenker med avsky på hvordan jeg var et «barn» i forhold til ham. Sikkert teit, jeg var jo ikke et barn sånn sett, men det føles slik når jeg ser tilbake på det.

Uansett; Tusen takk for svar, alle! Var veldig godt å lese at dere mener jeg ikke trenger å skamme meg. Det hjalp litt på skammen.☺️ Dere er gode. 🥰

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

1) Jeg hadde ikke tenkt så mye over disse tingene siden det skjedde, før eksen min lurte på om jeg tidligere var en «løs-på-tråden-jente», som han kalte det. Han visste ikke en gang om alt som jeg gjorde, men sa feks at damer som lå med menn på toalett var tøser. Han er ute av livet mitt nå, men det var ikke mitt valg. Han ga aldri noen grunn til bruddet, men jeg lurer jo på om det kan ha med hans syn på meg og mine tidligere erfaringer.
2) Kjæresten min på det tidspunktet var en mann på 37 år, jeg var 19-20. Jeg er selv 37 nå, og tenker med avsky på hvordan jeg var et «barn» i forhold til ham. Sikkert teit, jeg var jo ikke et barn sånn sett, men det føles slik når jeg ser tilbake på det.

Dette går nettopp på hva jeg forsøker å si. Problemet ditt med skam er ikke knyttet til hva du har gjort, men konteksten det skjedde i og konteksten det ble tolket i.

Jeg er glad for at du har ryddet opp i konteksten. Vær en glad og fri kvinne!

Endret av Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Uansett; Tusen takk for svar, alle! Var veldig godt å lese at dere mener jeg ikke trenger å skamme meg. Det hjalp litt på skammen.☺️ Dere er gode. 🥰

Man dømmer vel ikke en kollega, man støtter, viser sympati og elsker dem. Ha en fantastisk flott helg fremmede kvinne🥰

• Liker 2
Skrevet
Bamseklemmer skrev (1 time siden):

Man dømmer vel ikke en kollega, man støtter, viser sympati og elsker dem. Ha en fantastisk flott helg fremmede kvinne🥰

Er liksom vant til noe annet her på KG. ☺️ god helg🥰

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

1. Sex på en buss.

Hva er galt med det du nevner her? Jeg skjønner ikke det.

Skrevet

jeg hadde også skam, og det plaget meg mange ganger, men skjønner i dag hvorfor, og jeg er glad jeg flyttet for å forstå hvorfor det var sånn...

Anonymkode: df2fd...c4a

Skrevet

Har prøvd ut det meste innenfor sex , om det gjelder nyanser / former /alder/ kjønn/ mtf kjønn etc ! Nesten runda kapitelet , men var ærlig med dama og hun satte pris på det og støttet ærlighet helt til det biter deg i ræva og blir brukt mot deg som personlig blotting /skam presentasjon / trusler av privatliv / krenking/ ydmyking etc . Ærlighet varer på ingen måte lengst! Det skaper bare ett helvete på jord!  

Anonymkode: 434bb...01b

Gjest Lilleluring
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har prøvd ut det meste innenfor sex , om det gjelder nyanser / former /alder/ kjønn/ mtf kjønn etc ! Nesten runda kapitelet , men var ærlig med dama og hun satte pris på det og støttet ærlighet helt til det biter deg i ræva og blir brukt mot deg som personlig blotting /skam presentasjon / trusler av privatliv / krenking/ ydmyking etc . Ærlighet varer på ingen måte lengst! Det skaper bare ett helvete på jord!  

Sånne ting er ikke sunt og si i et forhold. Ville du hørt sex historiene til dama du elsker? 

Endret av Lilleluring
Skrevet
Lilleluring skrev (12 minutter siden):

Sånne ting er ikke sunt og si i et forhold. Ville du hørt sex historiene til dama du elsker? 

Jeg vet, det var helt idiotisk! Svarte i all fortrolighet pga situasjonen/stemningen… dummeste jeg har gjort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...