AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Tok vanlig test og hurtigstes i går både Jeg og datteren min. Den var negative på oss begge, i løpet av natten er Jeg blitt verre. Vondt i kroppen,,halsen er verre, øreverk har nesten ikke sovet noe . Skal ringe legen i dag når det er åpent .. helt tett i nesen . Noen som har fått negative test og så var det feil?? Anonymkode: be1e0...05b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Når du har symptomer så holder ikke hurtigtest. De er for lite sensitive, og har for stor feilmargin. Bestill en time til PCR-test gjennom kommunen, og om du har behov for helsehjelp ringer du legen. Hvis du er veldig usikker så kan du jo se om kommunen din har en koronatelefon du kan ringe og be om råd. Det kan absolutt være korona selv om hurtigtesten var negativ. Og det kan være et av de tusen andre virusene som sirkulerer omkring om dagen også.. Anonymkode: 22b47...e03 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 Unnskyld, jeg var litt kjapp der og så ikke at du hadde tatt vanlig test.. du kan alltid ringe legen og rådføre deg, men om det ikke er korona så er det sikkert et annet av forkjølelsesvirusene? Hvis du trenger legehjelp så ringer du legen. God bedring. Anonymkode: 22b47...e03
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tok vanlig test og hurtigstes i går både Jeg og datteren min. Den var negative på oss begge, i løpet av natten er Jeg blitt verre. Vondt i kroppen,,halsen er verre, øreverk har nesten ikke sovet noe . Skal ringe legen i dag når det er åpent .. helt tett i nesen . Noen som har fått negative test og så var det feil?? Anonymkode: be1e0...05b Nei, du skal holde deg hjemme. Du er syk. Det er mye forkjølelse nå, og det er mest sannsynlig det du har. Vanlig test tar 1-3 døgn, du får svar på helsenorge. Om du er så dårlig at du må til legen (f.eks. pga bihuler eller halsbetennelse), så kan du si at du har tatt en hurtigtest og at den var negativ. Du har antageligvis ikke corona, men forkjølelse. Anonymkode: a40c0...0b7 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #5 Skrevet 3. september 2021 51 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, du skal holde deg hjemme. Du er syk. Det er mye forkjølelse nå, og det er mest sannsynlig det du har. Vanlig test tar 1-3 døgn, du får svar på helsenorge. Om du er så dårlig at du må til legen (f.eks. pga bihuler eller halsbetennelse), så kan du si at du har tatt en hurtigtest og at den var negativ. Du har antageligvis ikke corona, men forkjølelse. Anonymkode: a40c0...0b7 Ja skal ikke ut når Jeg er så dårlig Anonymkode: be1e0...05b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #6 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja skal ikke ut når Jeg er så dårlig Anonymkode: be1e0...05b Men hvorfor skal du ringe legen? Du har tatt alle prøver som er mulig og legen kan ikke svare deg raskere enn laboratoriet. Og du har mest sannsynlig forkjølelse slik at du ikke skal bevege deg blant folk uansett. Det er ikke så mye å gjøre med dette, annet enn å vente. Selv har jeg ventet 3 dager før test, og jeg må beregne 3 dager for resultat. Sånn er det liksom bare, det er et voldsomt trøkk i disse dager, og det går i alle fall ikke fortere av at mange ringer og skal diskutere om det er riktig. Har du bihulebetennelse, lungebetennelse, halsbetennelse, eller høy feber, så kan du ringe legen. Men ellers bør du jo holde deg i ro og drikke og hvile. Anonymkode: a40c0...0b7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #7 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du bihulebetennelse, lungebetennelse, halsbetennelse, eller høy feber, så kan du ringe legen. Og selvfølgelig pusteproblemer og andre ting som kan være alvorlig og akutt. Men forkjølelsessymptomer som «vondt overalt», er ikke noe å gjøre med. Anonymkode: a40c0...0b7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #8 Skrevet 3. september 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvorfor skal du ringe legen? Du har tatt alle prøver som er mulig og legen kan ikke svare deg raskere enn laboratoriet. Og du har mest sannsynlig forkjølelse slik at du ikke skal bevege deg blant folk uansett. Det er ikke så mye å gjøre med dette, annet enn å vente. Selv har jeg ventet 3 dager før test, og jeg må beregne 3 dager for resultat. Sånn er det liksom bare, det er et voldsomt trøkk i disse dager, og det går i alle fall ikke fortere av at mange ringer og skal diskutere om det er riktig. Har du bihulebetennelse, lungebetennelse, halsbetennelse, eller høy feber, så kan du ringe legen. Men ellers bør du jo holde deg i ro og drikke og hvile. Anonymkode: a40c0...0b7 Ringer legen visst Jeg blir verre , ringer ikke for at Jeg har vondt i kroppen det sier seg selv Anonymkode: be1e0...05b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #9 Skrevet 3. september 2021 Du må ta pcr test. Hurtigtest kan gi både falsk negativ og falsk positiv. Anonymkode: 8daee...192
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #10 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ringer legen visst Jeg blir verre , ringer ikke for at Jeg har vondt i kroppen det sier seg selv Anonymkode: be1e0...05b Du skrev i HI at du skulle ringe legen når det var åpent, det var dette jeg svarte på. Dersom man ikke har noe å ta opp med legen, men bare vil fortelle at man er usikker, så bør man unngå å ringe. Helsevesenet er allerede overbelastet i disse tider. Dersom man har akutte og alvorlige problemer, så bør man ringe og så kan de avgjøre om man skal dra noe sted. Er det livskritisk (brystsmerter, pusteproblemer) ringer man 113. Er det andre ting er legevakten det beste stedet å ringe. De er bedre trent på å vurdere alvorlighetsgrad. De vil først henvise til fastlegen, og hvis ikke du får time der, vil de be deg komme til legevakten. Er det spørsmål om corona kan du ringe coronatelefonen. Men som du vil se dersom du leser om corona og forkjølelse, så passer dine symptomer sammen med forkjølelse. Og det er det også mange som har for tiden. Det sies vel også at forkjølelse er verre nå som vi har levd så lenge med smittevern, at immunforsvaret vårt er dårligere. Anonymkode: a40c0...0b7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #11 Skrevet 3. september 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Når du har symptomer så holder ikke hurtigtest. De er for lite sensitive, og har for stor feilmargin. Bestill en time til PCR-test gjennom kommunen, og om du har behov for helsehjelp ringer du legen. Hvis du er veldig usikker så kan du jo se om kommunen din har en koronatelefon du kan ringe og be om råd. Det kan absolutt være korona selv om hurtigtesten var negativ. Og det kan være et av de tusen andre virusene som sirkulerer omkring om dagen også.. Anonymkode: 22b47...e03 Og nå ble smak og luktesansen borte. Min datter tok sterk parfyme i armen min jeg lukter ingenting . Hun kan lukte alt. Og smaksansen er normal hos henne Anonymkode: be1e0...05b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #12 Skrevet 4. september 2021 Her har vi også vært syk en uke. Vondt i halsen og hodet, og har frysninger som kommer og går. Barnet mitt har vært kraftig forkjølet, tok pcr test dag tre og fikk negativ. Jeg tok også dag tre og den var negativ. Barnet har ikke blitt bedre og er fryktelig forkjølet og har ekkel hoste. Blek og klam, men ikke feber. Men ingen av oss får positiv test. Nå er det en uke siden vi ble syke, og symptomene gir seg ikke. Det er så rart at man ikke blir bedre etter noen dager som med en vanlig forkjølelse. Anonymkode: a3341...e6f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #13 Skrevet 4. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Her har vi også vært syk en uke. Vondt i halsen og hodet, og har frysninger som kommer og går. Barnet mitt har vært kraftig forkjølet, tok pcr test dag tre og fikk negativ. Jeg tok også dag tre og den var negativ. Barnet har ikke blitt bedre og er fryktelig forkjølet og har ekkel hoste. Blek og klam, men ikke feber. Men ingen av oss får positiv test. Nå er det en uke siden vi ble syke, og symptomene gir seg ikke. Det er så rart at man ikke blir bedre etter noen dager som med en vanlig forkjølelse. Anonymkode: a3341...e6f God bedring til dere fra oss ❤️ Anonymkode: be1e0...05b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #14 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): God bedring til dere fra oss ❤️ Anonymkode: be1e0...05b Takk og det samme til dere🥰 Anonymkode: a3341...e6f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #15 Skrevet 4. september 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Takk og det samme til dere🥰 Anonymkode: a3341...e6f Takk , vi hoster masse ligger rett ut i dag, Har fra i går mistet smak og luktesansen veldig merkelig følelse. Har O krefter Anonymkode: be1e0...05b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå