Gå til innhold

kjæresten, tar dårlige bilder av meg, er det normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei...so heres the thing. 

Jeg elsker å ta bilder men hater å bli tatt bilder av. Nettopp for jeg ikke er fin på bilder. Jeg har bolleskinn og ser bare klein ut når andre tar bilder av meg. Noe kjæresten er godt klar over. Vi har pratet litt om det. Han mener jeg poser på bildene jeg selv tar, så gjør at jeg ikke er lik meg selv. Noe så har gjort at jeg tar mindre bilder. 

I det siste har kjæresten tatt mer bilder av meg og noen ganger blir det koselige men flere blir rett å slett stygge. Disse blir tatt mens jeg spiser eller bare sitte å prate med han. Han viser dem, vi begge ler & tuller med det. Nå kjenner jeg litt på det og det er ikke noe gøy. Nesten som om han går ut av sin vei for å ta stygge bilder av meg. Han sender dem til meg mens han er vekk reist og det blir en "tulle" greie men jeg kjenne det gjør litt kjipt ut også. Jeg ler med mens han ler av meg.  

Er det normalt at man tar type "tulle" bilder av kjæresten, nesten hele tiden? 

Anonymkode: 258de...a4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg elsker å ta bilder men hater å bli tatt bilder av. Nettopp for jeg ikke er fin på bilder. Jeg har bolleskinn og ser bare klein ut når andre tar bilder av meg. Noe kjæresten er godt klar over. Vi har pratet litt om det. Han mener jeg poser på bildene jeg selv tar, så gjør at jeg ikke er lik meg selv. Noe så har gjort at jeg tar mindre bilder. 

I det siste har kjæresten tatt mer bilder av meg og noen ganger blir det koselige men flere blir rett å slett stygge. Disse blir tatt mens jeg spiser eller bare sitte å prate med han. Han viser dem, vi begge ler & tuller med det. Nå kjenner jeg litt på det og det er ikke noe gøy. Nesten som om han går ut av sin vei for å ta stygge bilder av meg. Han sender dem til meg mens han er vekk reist og det blir en "tulle" greie men jeg kjenne det gjør litt kjipt ut også. Jeg ler med mens han ler av meg.  

Nei, det er det ikke. Han mobber deg.

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bolleskinn

Hvordan ser bolleskinn ut?

Anonymkode: 63227...ced

• Liker 5
Skrevet

Virker som han har litt dårlig sosial intelligens. Altså sånn kan være morsomt 1-2 ganger. Og når du ser ut som du responderer positivt på det kan det kanskje oppleves som en slags intern humor mellom dere. Noe gutter/menn ofte verdsetter i sosiale relasjoner. Her tar han likevel for langt og han burde skjønt at de aller fleste ikke liker å bli gjort narr av i en sånn setting. Ihvertfall ikke over tid. Verken kvinner eller menn. Da blir det mobbing som en annen her nevner. Og han vet dette er noe du har komplekser for. Så dette er bare slemt gjort av ham.

Anonymkode: 1bff8...ce7

• Liker 3
Skrevet

Om det ikke er gøy så må du fortelle ham det - om du ler med tolker han jo det som at du synes det er greit. 

Mine tanker er at han kanskje har barnslig humor - synes det er gøy med bilder som blir tatt i et "rart" ansiktsuttrykk, eller så kan det hende han er passiv aggressiv (av en eller annen grunn), og ønsker å vise deg hvordan du egentlig ser ut. Eller, så kan det hende det er hans måte å vise at han liker deg uansett - at du trenger ikke posere og "gjøre deg til" (noen ganger kan det være vanskelig å se det selv, om man er usikker), eller så ønsker han å trykke deg ned og skape usikkerhet. 🤷‍♀️

Det er noen av mine teorier... Kan hende en av dem stemmer eller ingen, eneste måten du finner ut av det er å snakke med ham og be han slutte.   📌Kommunikasjon. 

• Liker 2
Skrevet

Det kan også hende at han synes du er ekstra søt når du ser litt teit ut på bilder. Han vet jo utmerket godt hvordan du ser ut i virkeligheten og et bilde klarer aldri å vise din sjarm og helheten av hvordan du ser ut. Det blir et stivnet øyeblikksbilde av et rart uttrykk som ikke er representativt for deg. Det er uansett bare morsomt et par ganger før det tipper over i erting. Ikke ok.

Men ja, jeg ville enten tippet på dårlig humor eller passiv aggresjon. Det er mulig at han blir irritert av "posene" dine og at du gjør deg til og liksom skal være deilig, og så får han behov for å vise deg at du ikke er sånn i virkeligheten. Da bunner i tilfelle aggresjonen i noe annet i forholdet deres. Som at han føler seg styggere enn deg, mindreverdig, at han er sjalu, misunnelig eller usikker, føler seg kritisert eller avvist av deg et cetera.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du får nok ikke vite om dette er uskyldig eller med tvilsomme hensikter før du slutter å le med og forklarer på en ordentlig måte at dette føles ugreit for deg. Reaksjonen hans da, forteller deg hvordan han tenker. 

Endret av Hactar
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kan forstå mannen.

Kjenner en kvinne som alltid setter munnen ut i en trut, hver gang hun ser i et speil eller vindu. Hun ser ikke spesielt fin ut, hun er mye finere i virkeligheten.

Tror han forsøker å få deg til å innse at du er finere slik du er til vanlig enn slik du gjør deg til på bilder.

Man må se forskjell på mobbing og kritikk. Kritikk er lov og kan føre til at man får et bedre liv.

Men du kan si at du har fått nok av dette nå, og at du tar poenget hans, som er at du er finest når du ikke gjør deg til. 

Anonymkode: fa8d5...13f

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det er en taktikk for å pirke i din selvfølelse. Det er litt narsisstisk gjort av ham. Det er en slags hersketeknikk. For å "holde deg på jorda" og ikke "ta av" og fly vekk fra ham. Selv jeg ( som kvinne) må innrømme at jeg liker å erte mannen med bilder jeg tar av ham når han dupper av i stua for eksempel.

Anonymkode: c911e...8be

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan forstå mannen.

Kjenner en kvinne som alltid setter munnen ut i en trut, hver gang hun ser i et speil eller vindu. Hun ser ikke spesielt fin ut, hun er mye finere i virkeligheten.

Tror han forsøker å få deg til å innse at du er finere slik du er til vanlig enn slik du gjør deg til på bilder.

Man må se forskjell på mobbing og kritikk. Kritikk er lov og kan føre til at man får et bedre liv.

Men du kan si at du har fått nok av dette nå, og at du tar poenget hans, som er at du er finest når du ikke gjør deg til. 

Dessverre er nok dette noe godtroende. "Livet er en kamp og ekteskapet er heller ingen våpenhvile" sier er ordtak.

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Når jeg tar selfies kan jeg eksperimentere med forskjellige lyssetninger og posisjoner. Jeg ser da at resultatet blir veldig forskjellig alt etter som. Når andre tar bilder av oss så tar fotografen ikke hensyn til dette og resultatet blir mer tilfeldig og som regel ikke så flatterende som mulig. Det er bare slik det er!

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kan forstå mannen.

Problemet er at man ikke nødvendigvis gjør seg til med vilje på bilder, man blir seende rar ut fordi man er ukomfortabel og blir selvbevisst og klarer ikke slappe av. Da hjelper det lite å «få noen til å innse» at det ser rart ut, tvert om, det gjør gjerne vondt verre hva angår ansiktsuttrykk på bilder.

Anonymkode: 4e781...ccb

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kan forstå mannen.

Var min første tanke også. Hadde min samboer vært opphengt i å ta bilder av seg selv i en vinkel, kun for å fremstille seg så vakker hun kan være (i sine øyne) så hadde jeg fint gjort henne oppmerksom på at hun har flere sider som er atskillig flottere. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror det er en taktikk for å pirke i din selvfølelse. Det er litt narsisstisk gjort av ham. Det er en slags hersketeknikk. For å "holde deg på jorda" og ikke "ta av" og fly vekk fra ham. Selv jeg ( som kvinne) må innrømme at jeg liker å erte mannen med bilder jeg tar av ham når han dupper av i stua for eksempel.

Hva fa#@n har narsissisme med dette å gjøre? 

Anonymkode: 9e11a...776

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Var min første tanke også. Hadde min samboer vært opphengt i å ta bilder av seg selv i en vinkel, kun for å fremstille seg så vakker hun kan være (i sine øyne) så hadde jeg fint gjort henne oppmerksom på at hun har flere sider som er atskillig flottere. 

Hva fa#@n har narsissisme med dette å gjøre? 

Jepp :) 

Bare å se bort fra de som føler seg überkrenka og mobbet av noe slikt. De har helt klart noen underliggende problemer. 

• Liker 1
Skrevet

Mannen tar absolutt ingen tullebilder av meg men jeg har likevel alltid dobbelthake, åpen munn, halvveis lukkede øyne og ser 140 kilo tung ut 😄 

Anonymkode: bc73a...61e

• Liker 1
Skrevet

Har du blitt tjukk over åra?

Anonymkode: b3522...faf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen tar absolutt ingen tullebilder av meg men jeg har likevel alltid dobbelthake, åpen munn, halvveis lukkede øyne og ser 140 kilo tung ut 😄 

Anonymkode: bc73a...61e

Før i tiden, da man hadde 24 bilder på rullen, og man hadde strevd i minutter for å stille inn fokus og gjøre klar alle sammen, slik at folk begynte å prate før bildet var tatt, og det tok noen uker å fremkalle bildene, var det gjerne slik man ble seende ut for evigheten.

Så vi som var unge og pene før digitalkameraene ser ironisk nok ofte finere ut på bildene nå som vi er eldre og kan ta et nytt blinkskudd dersom det første ikke satt :P 

• Liker 1
Skrevet
På druen skrev (3 minutter siden):

Han er enten umoden eller slem. 

Hvorfor ikke begge deler? 

Nå synes jeg du la lista vel lavt til deg å være. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...