Gå til innhold

Hva er vanlig stemning i forholdet etter 15/20 år??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par i 40 årene med to barn i småskolen. Begge jobber og livet går sin vante gang, men vi har etterhvert begynt å ha en dårlig stemning mellom oss. Tålmodigheren er kort og det kommer ofte nedsettende stygge kommentarer. Surmuling, åpen krangling, ja..jeg tro begge føler at ting ikke er helt bra, men vi elsker hverandre begge to, det vet vi. Vi bare klarer ikke å være gode med hverandre lenger. Vi har knapt sex, kanskje 1-2 ganger per måned og hverdagene tilbringes med god avstand mellom oss. Samtaler går i praktiske ting og vi snakker ikke sammen lenger egentlig…………Hva er vanlig etter 15/20 år sammen? Kan noen fortelle litt hvordan de har det i forholdet sitt ?

Anonymkode: 5c26a...04e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er som å lese om oss. Nå er vi skilt og jeg lover deg at skilsmisse er krise for deg og barna dine. Det er et varig valg du aldri kan ta tilbake og det er verdt å redde ekteskapet for enhver pris. Jeg angrer på at jeg ikke jobbet for å redde ekteskapet. Det kommer bare til å bli værre for dere i fremtiden om du ikke tar ansvar selv. Menn bare klager, men gjør ikke noe med det.Hvis han virkelig elsker deg som sier så er du heldig, Ta bedre vare på ham så kanskje han endrer seg?

Anonymkode: 5c26a...04e

Skrevet

Kan dere bestille timer hos familievernkontoret for å få hjelp til å bedre forholdet deres?

I tillegg er det lurt om dere snakker sammen og at dere setter av nok tid til kjærestetid (flere timer pr uke).

Anonymkode: ab3d6...06f

Skrevet

Det er lett å falle i rutine der man tar hverandre for gitt og er stygge med hverandre. Vi er også i 40 årene og har fire barn som er mellom 12 og 17 år. Dette er det vi gjør:

Vi har sex minst en gang i uken. Når det blir mindre, blir vi mindre tålmodig, mindre flørtete og vi begynner å leve i hver vår verden. 

Prøver å senke stressnivået. Planlegger uken på søndag. Barna er med å holde huset ryddig og rent. Prøver å begrense henting og kjøring til diverse fritidsaktiviteter, osv. 

Den som kommer hjem først, begynner på dagens middag. Vi er begge oppmerksom på at det skal være deilig å komme hjem, det betyr kyss, klem eller smil og null klaging, uansett de to første timene etter jobb. 

Vi har en kveld bare for oss hver 14 dag. Vi spiser ute og går en tur eller gjør noe annet gøy sammen. Det viktigste er å ikke snakke om barna eller logistikk. 

Anonymkode: cba09...d3b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...