Gå til innhold

1 hurtigtest negativ. Ha overnatting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen ble satt i karantene i dag pga smitte i klassen. Den var negativ. Må ta 2 tester til om noen dager. Nå spørr han om at en kompis kan overnatte i helga. Jeg er skeptisk. Han kan jo teste positivt på neste test. Overreagerer jeg?

Anonymkode: 1f118...c32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva sa de som tok test? tik han pcr-test? skal han ikke ha karantene til negativ pcr test 🤔

Anonymkode: 31695...028

Skrevet

Går kompisen også i klassen? Hvis ja så ja til overnatting. Hvis nei så nei. 

Vi har hatt tre smittetilfeller på rad i klassen nå og annen hver test er det noen positive så test 2 kan absolutt bli positiv pga inkubasjonstid er ikke 0-1dag. 

Anonymkode: d6ab6...531

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hva sa de som tok test? tik han pcr-test? skal han ikke ha karantene til negativ pcr test 🤔

Nei barn er ikke i karantene som nærkontakt mellom test 1 og 2 etter reglene nå. De kan leve som normalt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei barn er ikke i karantene som nærkontakt mellom test 1 og 2 etter reglene nå. De kan leve som normalt. 

Det er vel variabelt. Mine unger sitter i karantene nå pga smittet nærkontakt.

Anonymkode: d6e9a...348

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leser du ikke innlegget? Står i overskriften at det er hurtigtest. 

Anonymkode: 1e089...75f

• Liker 1
Skrevet

Ikke når det er hurtigtest!

Anonymkode: 5f126...ec7

Skrevet

Jeg ville sagt nei. Har vært borti at hurtigtester viser feil begge veier, og selv om kompis er i samme situasjon, så kan det hende at en av dem tester positivt og den andre ikke. 

Vi har hatt mye overnatting i sommer vi altså, men hadde sagt nei dersom noen var kjente nærkontakter, uansett om det gjaldt begge. 

• Liker 2
Skrevet

For å være på den sikre siden bør du si nei. Tenk så dumt hvis det skulle vise seg at han tester positivt. Bedre føre var i disse tider. 

Anonymkode: 5292b...f35

• Liker 1
Skrevet

Min har ikke fått lov til å være inne hos andre før etter andre negative test. Tar ingen sjanser, verken på egne eller andres vegne.

Anonymkode: dd982...990

Skrevet

Jeg prøver i så liten grad som mulig la dette absurde massehysteriet gå utover mine barn.

Med mindre noe er eksplisitt forbudt så får de lov til alt som er en del av et normalt barneliv. 

Anonymkode: ebe8a...628

Skrevet

Jeg hadde sagt klart nei. De har vel dessuten endret reglene nå- man kan ikke lenger teste seg ut av karantene, men kan tidligst gå ut av karantene ved negativ test på dag 7. 

Anonymkode: af298...bd1

Skrevet

Jeg hadde sagt klart nei. De har vel dessuten endret reglene nå- man kan ikke lenger teste seg ut av karantene, men kan tidligst gå ut av karantene ved negativ test på dag 7. 

Det stemmer ikke. 

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/testing-isolasjon-smittesporing-og-karantene/testing/testing-erstatte-smittekarantene-barn-og-unge

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakk om å følge med i timen…

Anonymkode: 1e089...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...