Gå til innhold

Dele kostnadene for hans barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig?

er 2 barn på barneskolen. Han sier det er rettferdig at vi deler kostnadene 50/50 på hans barn, da han sitter igjen med lite penger etter lønn fordi han må betale barneavdrag til barnemor 

Jeg mener barna allerede har 2 foreldre som betaler for dem. Selvfølgelig vil jeg hjelpe litt til, splitte alt av f eks mat 50/50, hjelpe til ved gaver til bursdag ect, men det er det. Ikke hverdagsklær, fotball sko, fotball trening, mobil regninger osv

Hva er egentlig vanlig?

Han tjener 500 000 i året og jeg tjener 300 000 i året (om det har noe å si)

Anonymkode: a11c1...c57

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har forresten ingen felles barn

Skrevet

Han har de også kun annenhver helg, men må da igjen betale mer til barnemor i barnebidrag 

Skrevet

Har du og han fellesøkonomi? Gift? Sambuar? 

Skrevet
Fjaselina skrev (Akkurat nå):

Har du og han fellesøkonomi? Gift? Sambuar? 

Eneste felles er matbudsjettet, Internett og husleie. Samboere, leier en leilighet 

ts

Skrevet

Løp!

Ikke få barn med han her. 

Anonymkode: 693fe...50f

• Liker 46
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke hverdagsklær, fotball sko, fotball trening, mobil regninger osv

Alt dette skal dekkes av mor gjennom bidraget

Anonymkode: 64f7f...7ed

• Liker 22
Gjest NoDiablo
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han sier det er rettferdig at vi deler kostnadene 50/50 på hans barn

Øøh?!
Dette er jo parodiversjonen (som i skrekk) av hvorfor man ikke skal inngå forhold til en med barn. Er han (eller du) virkelig seriøs vedrørende dette når han tjener 200k mer enn deg i året, så er det bare å ta beina fatt.

Skrevet (endret)

Jeg gjorde akkurat som du tenker ift min X og hans sønn. Betalte gjerne ca halvparten av mat (vi handlet om hverandre ulike dager), tok vare på sønnen som om han skulle vært vår sammen ift kjøre til/fra trening, venner etc. 

Men far dekket alt annet. Klær, skoleting, trening og annet fritid. Jeg var ofte den som ble med han og handlet klær (menn og kjøpesentere... :p) og synes det var hyggelig å gjøre med han. Men det var far som betalte det vi kjøpte til han. Enten ved at jeg hadde med kortet hans eller at jeg la ut og fikk vippset tilbake

Synes det var helt fint å ha det sånn. Vi bodde sammen som en familie og at jeg betalte noe av sønnens mat var bare hyggelig. Men enig i at noe mer kan man ikke forvente... Uavhengig av inntekt.

Endret av DrueSmoothie
  • Liker 8
Skrevet

Absolutt ikke! Du skal ikke betale for barna hans. Det som er mellom deg og han bør dere dele, men ikke barnebidrag etc.

Anonymkode: 84fc8...0da

• Liker 12
Skrevet

Mor skal stå for alt av innkjøp når det gjelder klær og annet utstyr. Hun skal egentlig stå for alle utgifter som ikke er direkte relatert til de utgiftene far har ved samvær. Far dekker sin del via bidraget.

Det er da særdeles lite kostnader som gjenstår når han kun har samvær annenhver helg.

Anonymkode: aabb2...b00

• Liker 13
Skrevet

Å herregud, kom deg ut. Menn med barn blir en byrde, de klarer stort sett ikke passe barna selv slik mødrene kan. Tro meg, du vil takke meg senere.

Anonymkode: 7f4e1...144

• Liker 16
Skrevet

Det kan da ikke være all verdens til utgifter om han har dem annenhver helg. Det må han klare å betale selv. Han mener vel ikke at du skal spleise på barnebidrag, håper jeg? Hans barn, hans forsørgerplikt. 

Anonymkode: ba5ff...a3f

• Liker 4
Skrevet

Hva er det han egentlig mener du skal betale for? Det er jo lave kostnader forbundet med ungene når han kun har dem annenhver helg.

Anonymkode: cbb94...9a6

• Liker 8
Skrevet

Hans barn, hans problem.

Anonymkode: d7f13...afc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er det han egentlig mener du skal betale for? Det er jo lave kostnader forbundet med ungene når han kun har dem annenhver helg.

Anonymkode: cbb94...9a6

Barna må jo ha alt det samme her som de har hos mor. Samme seng, samme type klær (så de slipper føle de reiser med en bag, han vil de skal føle seg hjemme). Altså alt mulig rart, ned til detaljer som hvilken tannkost og tannkrem ect. Dynetrekk, leker (fotball, PlayStation spill, sparkesykkel, sykler). Han ene liker å tegne og male, så innkjøp til slike ting hele tiden. 

ts

Skrevet

Han sitter igjen med lite penger, han tjener mer enn deg og du skal betale for å drifte hans barn? Det er da vitterlig han som har produsert disse barna...:sprettoy:. Nei. Bare... Nei. Om de er billige i drift akkurat nå, så blir de relativt mye dyrere med med åra, når de skal ha Playstation iPhone, iPad, moped, billappen, motorsykkel, etc...

Jeg har 3 (store) stebarn selv, og det eneste jeg bidrar med økonomisk er gaver.

• Liker 12
Skrevet

Hadde vært helt uaktuelt her. Han barn, hans utgift. 

Han bør betale mer i matutgifter enn deg og, siden ungene er hos dere annenhver helg. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barna må jo ha alt det samme her som de har hos mor. Samme seng, samme type klær (så de slipper føle de reiser med en bag, han vil de skal føle seg hjemme). Altså alt mulig rart, ned til detaljer som hvilken tannkost og tannkrem ect. Dynetrekk, leker (fotball, PlayStation spill, sparkesykkel, sykler). Han ene liker å tegne og male, så innkjøp til slike ting hele tiden. 

ts

Nei det må de ikke, og det er temmelig vanlig å ha med seg en bag til den av foreldrene som bare har helgesamvær. 

Her hadde jeg barn fra før. Mine barn, mitt økonomiske ansvar. Far til barnet jeg hadde fra før hadde kun helgesamvær, og da sendte jeg med det barnet trengte den helgen. Fra klær til sykkel og slalomski. 

Rom og møbler hadde selvfølgelig far også, men absolutt ikke likt. 

Dette er nok mer normalt enn dobbelt opp av alt når det kun er helgesamvær. 

Føle seg hjemme har mer med å føle seg velkommen og ønsket å gjøre, ikke tåpelig og uøkonomisk dobbelt av alt, og likt.

Anonymkode: 53a49...8f0

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...