Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min nekter å flytte ut og han nekter å snakke om å flytte i det hele tatt og unnlater å svare når dette blir tatt opp.

Huset er arv fra min side, så jeg vil jo heller ikke flytte ut. Han har imidlertid kjøpt seg inn med 50%.

what 2 do?

Anonymkode: 1865f...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannen min nekter å flytte ut og han nekter å snakke om å flytte i det hele tatt og unnlater å svare når dette blir tatt opp.

Huset er arv fra min side, så jeg vil jo heller ikke flytte ut. Han har imidlertid kjøpt seg inn med 50%.

what 2 do?

Tak takts på huset betal han ut og skift lås.

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor skal han tvinges til å flytte ut når han eier ene halvparten? 

Forventer du at han skal betale ned sin halvdel av huset mens du skal bo der alene, og i tillegg så må han ut på leiemarkedet? 

Du må selvfølgelig gi han et tilbud på hvordan dette skal løses. 

Anonymkode: ec6ce...dba

• Liker 8
Skrevet

Om det første ikke funker så gjør du deg selv super vemmelig sånn han flytter ut. 

Her snakker vi å skitne ned huset, ha alene fester hjemme og aldri ta oppvasken. 

Har du derimot barn så lykke til! Kanskje høre med en advokat om det er mulig å tvinge til at du betaler han ut, men tviler sterkt på at det er en greie. :smilyblomst:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal han tvinges til å flytte ut når han eier ene halvparten? 

Forventer du at han skal betale ned sin halvdel av huset mens du skal bo der alene, og i tillegg så må han ut på leiemarkedet? 

Du må selvfølgelig gi han et tilbud på hvordan dette skal løses. 

Du må huske på at dette er et hus hun har arvet, han har bare kjøpt seg inn.

• Liker 3
Skrevet
Wedding skrev (3 minutter siden):

Irrelevant. Er det registrert som en heftelse i brønnøysundregisteret at TS har en meget sterk affeksjon til huset, så selv om han eier halve huset så kan hun kaste ut den andre eieren når hun ønsker det?

Hva om hun ikke har råd til å kjøpe han ut - skal ha da betale ned huset for henne? Og hvem skal betale leiekostnadene for han? Han må vel ha et sted å bo?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

what 2 do?

Du må vel kjøpe han ut, så han kan kjøpe seg noe annet? 

Anonymkode: cd6f2...94c

• Liker 6
Skrevet
Wedding skrev (8 minutter siden):

Ts tok da gladelig imot pengene da han kjøpte seg inn. Hun visste vel at ved å la han kjøpe seg inn, kunne hun havne i denne situasjonen senere.

• Liker 2
Skrevet

Så lenge dere eier begge to kan du ikke kaste han ut, du får kjøpe hans del og så han kan kjøpe seg noe nytt. Går det til retten kan du ha krav på å beholde boligen siden du har tilknytning, men det krever allikevel at du kjøper han ut. 

Anonymkode: ec9e0...85f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Irrelevant. Er det registrert som en heftelse i brønnøysundregisteret at TS har en meget sterk affeksjon til huset, så selv om han eier halve huset så kan hun kaste ut den andre eieren når hun ønsker det?

Hva om hun ikke har råd til å kjøpe han ut - skal ha da betale ned huset for henne? Og hvem skal betale leiekostnadene for han? Han må vel ha et sted å bo?

Det er ikke han som skal kjøpe ut hun, men hun som må kjøpe ut han, det er hun som har affeksjonverdi i huset som hun har arvet.

• Liker 2
Skrevet

Om dere ikke er enig så må dere få en tredjepart inn? Han eier like mye som deg, men skjønner du ønsker å bo der når huset er fra din side av familien. Uansett så har vel begge like mye rett siden dere eier like mye.

• Liker 1
Skrevet
IDGAF skrev (4 minutter siden):

Ts tok da gladelig imot pengene da han kjøpte seg inn. Hun visste vel at ved å la han kjøpe seg inn, kunne hun havne i denne situasjonen senere.

Det er jo det jeg fremhever at hun må kjøpe ut han, det er hun som har tilknytning til huset.

• Liker 3
Skrevet
Wedding skrev (17 minutter siden):

Det er jo helt irrelevant. Det er tinglyst på begge, de eier det sammen.

Skrevet

Det er ikke noe annet du kan gjøre enn å kjøpe han ut. Hvis du ikke har råd til å kjøpe han ut må dere sannsynligvis selge huset på åpent marked. 

Anonymkode: 42494...152

• Liker 7
Gjest På druen
Skrevet

Når han nekter å flytte ut, kast han ut! 

Skrevet
Wedding skrev (2 minutter siden):

Det er jo det jeg fremhever at hun må kjøpe ut han, det er hun som har tilknytning til huset.

Men om han nekter blir huset lagt ut på det åpne marked, og da vinner høystbydende. Affeksjonsverdi har ingenting å si her.

• Liker 3
Skrevet
På druen skrev (1 minutt siden):

Når han nekter å flytte ut, kast han ut! 

Hvordan skal hun få til dette? 

Anonymkode: ec9e0...85f

Skrevet (endret)
IDGAF skrev (3 minutter siden):

Men om han nekter blir huset lagt ut på det åpne marked, og da vinner høystbydende. Affeksjonsverdi har ingenting å si her.

Hun må selvfølgelig kjøpe han ut. Etter min mening så er hun som bestemmer hvordan dette ender.

Endret av Wedding
  • Liker 3
Skrevet

Tvangsoppløsning av sameiet er også en mulighet.

Har du råd til å kjøpe han ut?

Anonymkode: f2c01...99b

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er da ikke registrert i Brønnøysundregistrene ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...