AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #21 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-9-2 den 21.35): Jeg lurer på hvordan dere feirer bursdagen til barnet deres? Vi har ikke feiret med unger før, hittil har det kun vært familiebursdag. Men gutten vår går siste året i barnehagen nå, og det er blitt vanlig å invitere til bursdag. Han har vært i ett par allerde det. Det har vært alt fra innleid klovn og hoppeslott i hagen, til en utebursdag med rebusløp, "skattejakt" som endte i grillfest og buffet i bursdagsbarnets hage. Jeg begynner å lure på hvor mye man legger i barnebursdag nå for tiden. Selv har jeg ikke vært borti barnebursdag siden jeg selv var barn på 1990- tallet, da gikk det i dekket bord, godteripose og pølser. Kaken var en langpanne sjokoladekake med bursdagsbarnets navn skrevet med nonstop. Men dette er vel helt ut? Spør dere mer erfarne foreldre her på forumet, hva legger dere i barnebursdag? Hvordan ferier dere barnebursdag nå for tiden? Anonymkode: 7b3a7...0bd Da datter gikk i bhg, feirer vi kun med familie fram til hun var 4 år. 4-år dagen var med 3 jenter hun lekte mye med i bhg+1 foremdwr. Pølse , brød/lompe, en kake og en kjærlighet på pinne. 5 årsdagen var alle jentene på avd(12 stk). Da var vi ute i skogen, med bålgrilling(har oktoberbarn), frilek og 1 langpanne kake (toro) med nonstop. Ved skolestart ble vi oppfordrer til å invitere hele klassen for å styrke der sosiale. Vi leide gymsalen på skolen med kjøkkentilgang for kr 500,- og hadde dermed plass til alle. Langbord, hamburger og 1 kake. Liten godtepose når de fikk hjem. Papp kopper og asjetter gav enkel oppvask 🙂 2.klasse og 3.klasse kun jentene i klassen(7stk). 2.klasse gymsalen igjen, Taco og kake. 3.klasse i skogen med natursti, sekkeløp, dansekinkurranse(det fint de på selv), hamburgere stekt på bålpanne, popkorn istedet for godtepose, 1 liten langpanne kake. Engsngsutstyr igjen, lettvint oppvask. Nå i 4.klasse vet jeg ikke helt. Hun ønsker selv er lekeland(vært i 3 andre klassebursdager der sålangt), men vi holder igjen sånlenge vi kan. De trenger friluftsliv bedre. Ønsker helst å ha det ute. Kommer til å invitere 3 venninner til av datteren (2 har gått i klassen, men byttet skole) i år ogdå. Da blir de 10 stk. Anonymkode: 2674f...82d
Missy77 Skrevet 5. september 2021 #22 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 21.53): Barnehagebursdag har vi hatt hjemme. Gjerne med gammeldags leker (flasketuten, hauk og due, stiv heks), trampolinehopping i hagen, fri lek, fotball, disko eller lignende avhengig av vær og årstid. Og så har vi stort sett hatt pølser, frukt, kake/muffins og godteposer med fiskelek (obligatorisk her). Vi har også hatt julebursdag med grøt i stedet for pølse. For skolebarn har vi hatt bursdag i lekeland, megazone, trampolinepark, gocart, bowling, svømmehallen og slikt siden det er mange ville gutter i klassen. Har slått oss sammen med en annen familie. Enkelt og egentlig en billig forsikring sammenlignet med alt som hadde risikert å bli splittet i atomer hjemme! Anonymkode: b2703...3ad Akkurat slik vi også har gjort det med våre tre barn! 👍🏼
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #23 Skrevet 5. september 2021 Jeg er litt eldre mamma, var barn på 80 - tallet. Vi har ei som nettopp ble 6 år. Da var det pizza/pølser, langpanne sjokoladekake, muffins og gelé. papptalerkener, duk og Div pynt med tema. frileik. godteriposer. gaver ble åpnet etterhvert som hun fikk de, da vi ikke ønsker fokus på gavene. (Altså vi tok ikke noe felles gaveåpning, der alle ser på) fikk mange tilbakemeldinger på at barna hadde kost seg☺️ Anonymkode: ee27b...091
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #24 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kjipt for det barnet som ikke er noen sin nærmeste venn... Anonymkode: 88fd1...ce5 Er det bedre at ingen får ha bursdag da? Hele korona - ingen bursdag? Deg har faktisk vært straffbart å ha besøk av flere enn x personer i lange perioder om du ikke har fått det med deg. Anonymkode: b2703...3ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå