AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Har tidligere bare reist til typiske europeiske ferie feller, bodd på et hotell i et koselig sentrum et sted, ved en Strand og masse cafeer og restauranter rundt. Enkelt og greit. Jeg føler USA er så stort og jeg er usikker på hvor jeg vil… ønsker heller ikke å reise landet rundt. Vil det skal være lett å komme seg fra flyplassen til hotellet (kan gå med på 1 t med buss eller tog). Ønsker ikke kjøre noe selv. Vil bo sentralt, men ikke i en stor by. Vil ha en Strand linje med restauranter og barer Hvor i USA vil jeg? 🤣 Florida? Anonymkode: 04255...031
Jdz Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ble solgt på Florida. Vil du ha strandferie er det nok andre steder jeg heller ville valgt. Dyrt og dårlig er det jeg sitter igjen med. Jeg har egentlig aldri vært på noe særlig strandferie i USA, men den beste strandopplevelsen jeg har hatt var faktisk Coney Island Beach i New York. Det er litt avstander mellom flyplass, by og strand, men det er i det minste god kollektivtransport og du slipper å kjøre selv i motsetning til mange andre steder i USA. New York som by er også en ganske myk overgang som europeer i USA for første gang
Gjest På druen Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 (endret) Det er bare fattigdom, elendighet og bråk i USA, samtidig som folka der prøver å skryte av at de er størst i verden. Endret 2. september 2021 av På druen
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 Tviler på at du finner ferien du beskriver i USA. For å oppleve USA trenger du bil bortsett fra i storbyene NYC og SF. Skal du til LA og ligge på stranda? Du trenger bil. Florida og f.eks Fort Lauderdale? Du trenger bil. Avstandene et store fra stranda til sentrum. Du kan ta taxi, men lite praktisk og det er dyrt. Ikke er det altfor mange taxier heller. Du kan jo bo sentralt på South beach i Miami da. Der trenger msn strengt tatt ikke bil og kan gå til stranda, men du går glipp av masse. Sorry , men ferie i USA uten bil bortsett fra i storby er ikke å anbefale. Og i LA trenger du bil uansett. Anonymkode: 224c7...605 2
AnonymBruker 42 Skrevet 3. september 2021 #5 Skrevet 3. september 2021 (endret) Bare hold deg unna alle steder som slutter med "ville", så kommer du kanskje hjem trygt iaf. Hvorfor du vil dra til USA for å oppleve "strand og bar" skjønner jeg ikke, men... Det finnes jo uendelig med bedre og billigere steder å reise for å oppleve den slags Endret 3. september 2021 av Beeblebrox 2
Kjetil E Skrevet 3. september 2021 #6 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 21.22): Har tidligere bare reist til typiske europeiske ferie feller, bodd på et hotell i et koselig sentrum et sted, ved en Strand og masse cafeer og restauranter rundt. Enkelt og greit. Jeg føler USA er så stort og jeg er usikker på hvor jeg vil… ønsker heller ikke å reise landet rundt. Vil det skal være lett å komme seg fra flyplassen til hotellet (kan gå med på 1 t med buss eller tog). Ønsker ikke kjøre noe selv. Vil bo sentralt, men ikke i en stor by. Vil ha en Strand linje med restauranter og barer Hvor i USA vil jeg? 🤣 Florida? Anonymkode: 04255...031 Kunne ytre del av Long Island være en mulighet. Lang rekke med mindre byer utover og jernbaneforbindelse. Vet ikke bademulighetene, men mulig å reise til Conney Island for å bade. Og mulig å ta toget inn til NYC en dag hvis det frister.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Drar til Syden forstrand og bar. Om du vil oppleve ting så drar man til USA. Personlig liker jeg Oregon kysten. Også strand, men mer pent enn soling og feriebruning. Og Monterey i California. USA er generelt stort, med avstander, og de fleste byer trenger du bil. Spesielt om du ikke vil bo sentralt i storby. Anonymkode: 7b700...0de 1
Silva Pluvialis Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 Orlando (Florida)? Evt. cruise i Karibien? Da må du reise rundt da, men det er absolutt et anbefalt reisemål.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #10 Skrevet 4. september 2021 Har reist mye i Florida, og har vært storfornøyd etter hver ferie. Storbyliv i Miami, et stort tilbud av fornøyelsesparker, koselige småbyer langs sjøen på begge sider av landet, store outlets for de som er glad i shopping, krokodillesafari i Everglades og ikke minst en biltur til Key west. Deilig klima, så du kan kombinere både strandliv og opplevelser. Folk er hjelpsomme og hyggelige. For å få sett mest mulig anbefaler jeg leiebil. Anbefales😀 Anonymkode: e40f6...939
Gjest laPistola Skrevet 4. september 2021 #11 Skrevet 4. september 2021 Kjetil E skrev (10 timer siden): Kunne ytre del av Long Island være en mulighet. Lang rekke med mindre byer utover og jernbaneforbindelse. Vet ikke bademulighetene, men mulig å reise til Conney Island for å bade. Og mulig å ta toget inn til NYC en dag hvis det frister. Skulle foreslå det samme , er jo strender langs hele long Island og overnattingsprisene er under halvparten av nyc selvom det er en halvtime- time med tog inn. Når det er sagt synes jeg det er rart og legge en ferie med disse premissene til USA 😅 ser flere foreslår Florida, er det mulig og komme seg fra a til b i Florida uten bil 🤔 staten new York har flust med muligheter og greit kollektiv, men fortsett spesielt og dra for badeferie alene.
Hatsumomo Skrevet 4. september 2021 #12 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har reist mye i Florida, og har vært storfornøyd etter hver ferie. Storbyliv i Miami, et stort tilbud av fornøyelsesparker, koselige småbyer langs sjøen på begge sider av landet, store outlets for de som er glad i shopping, krokodillesafari i Everglades og ikke minst en biltur til Key west. Deilig klima, så du kan kombinere både strandliv og opplevelser. Folk er hjelpsomme og hyggelige. For å få sett mest mulig anbefaler jeg leiebil. Anbefales😀 Anonymkode: e40f6...939 Anbefales ja. Har opplevd det samme, Key West er superkoselig og Miami med å bo i Miami Beach har alt du kan ønske deg. Det er heller ikke supervanskelig å komme seg rundt med masse busser, vanntaxi osv. Fort Lauderdale er også fint å bo på hotell. 1
Silva Pluvialis Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 Hatsumomo skrev (22 timer siden): Anbefales ja. Har opplevd det samme, Key West er superkoselig og Miami med å bo i Miami Beach har alt du kan ønske deg. Det er heller ikke supervanskelig å komme seg rundt med masse busser, vanntaxi osv. Fort Lauderdale er også fint å bo på hotell. Fort Lauderdale og Daytona Beach😍 Vanntaxi? Hva er det, forresten?
Hatsumomo Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 Gjenferdet skrev (36 minutter siden): Fort Lauderdale og Daytona Beach😍 Vanntaxi? Hva er det, forresten? Det er taxi, bare på båt Tok den flere ganger i Fort Lauderdale. https://watertaxi.com/
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 23.28): Tviler på at du finner ferien du beskriver i USA. For å oppleve USA trenger du bil bortsett fra i storbyene NYC og SF. Skal du til LA og ligge på stranda? Du trenger bil. Florida og f.eks Fort Lauderdale? Du trenger bil. Avstandene et store fra stranda til sentrum. Du kan ta taxi, men lite praktisk og det er dyrt. Ikke er det altfor mange taxier heller. Du kan jo bo sentralt på South beach i Miami da. Der trenger msn strengt tatt ikke bil og kan gå til stranda, men du går glipp av masse. Sorry , men ferie i USA uten bil bortsett fra i storby er ikke å anbefale. Og i LA trenger du bil uansett. Anonymkode: 224c7...605 Finnes det ingen buss/tog der? Anonymkode: ee3d6...d11
reiseglad Skrevet 7. september 2021 #16 Skrevet 7. september 2021 Jeg har tatt lokalbuss fra flyplassen i LA til Santa Monica, så det lar seg gjøre - men tar mere tid. Ser at det går buss fra Miami til Key West, og vi har tatt lokalbuss inne i Key West, mellom Miami og Miami beach og i Miami beach, men det er jo betydelig enklere å ha bil. Så ikke umulig, det tar bare noe lengre tid. Har ikke tatt tog i USA, så det vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå