Gå til innhold

Blir man generelt mer attraktiv av å moste vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt singel og ønsker snart å date igjen men har igjen noen kg jeg vil bli kvitt, mangler ca 4 kg nå, da vil bmi havne på 19. Da vil jeg då bedre selvtillit og blir personlig lettere å date. Men er det sånn at folk syns du er mer attraktiv om du går ned litt eller er det bare noe jeg innbiller meg, og den økte selvtilitten kommer uten noen reel grunn?

Anonymkode: a2187...b9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Miste vekt*

Skrevet

Hvis du har BMI på 19 er du allerede ganske lavt. Faktisk mer enn lavt, men ok. vekt fordeler seg dessverre forskjellig på person til person. Som vi vet er det et hav av forskjell på en som har mye muskler og en som aldri trener. 19 i BMI for en som er tynn som en stilk og med minimalt med muskelmasse er det greit nok. Hvis jeg som trener mye går så lavt som 19 vil jeg svime av. Det er forskjell på folk! Vi må lære oss å akseptere at også tynne folk er okey. Det er lov å være tynn. 

Men til spørsmålet, jeg mener menneskeheten ser klart best ut med lavere BMI enn med høy. Det er ikke bare fordi vi i vår kultur forherliger det tynne, men fordi vi evolusjonært sett har utviklet oss gjennom årtusener på blodslit, lite mat, sult og katastrofer. Kroppene våre er laget for å herjes med. Ingen hadde 40 i BMI i år 20.000 B.C. Ingen. Bokstavelig talt ikke en levende sjel. Det var ikke tilgjengelige matreserver før vi kultiverte jorda og dyra til å bli så feite som vi er nå. Bodypositivity kan get fucked. 

Ansikts- og kroppsform, økt velvære, helsefordeler. Dette er konsekvensene av å ha mellom 19-23 i BMI. Det hjelper selvfølgelig på attraktiviteten din. 

• Liker 7
Skrevet

Takk for svar. Jeg trenger mer selvtilitt for å date og den øker jo mer fornøyd jeg blir. Men 19 er grensen min. Både øvre og nedre. Er der jeg vil ligge :) jeg er ganske sterk, noe sterkere enn gjennomsnittet for damer, men ikke ekstremt. Sånn normal +. :) jeg føler ikke bare selvtilitten men helsen blir bedre og overskuddet blir høyere med lavere bmi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har blitt singel og ønsker snart å date igjen men har igjen noen kg jeg vil bli kvitt, mangler ca 4 kg nå, da vil bmi havne på 19. Da vil jeg då bedre selvtillit og blir personlig lettere å date. Men er det sånn at folk syns du er mer attraktiv om du går ned litt eller er det bare noe jeg innbiller meg, og den økte selvtilitten kommer uten noen reel grunn?

Ikke bmi og vekt i seg selv, men distribusjon av kroppsfett. En kvinne kan godt veie litt og ha former dersom dette er muskler. Selv foretrekker jeg  en kvinne med et par kg. ekstra enn et et par kg. for lite. 

Anonymkode: 01987...b92

• Liker 1
Skrevet

undersøkelser viser at å gå ned i vekt sjeldent hjelper på selvfølelsen, men det er jo litt individuelt også hva man trives med.

Eller er smaken som baken, noen liker former, noen liker spinkle kvinner.

Samme for oss det, ang menn. Jeg dater en nå som jeg egentlig syns er litt for tynn. Han kan gjerne legge på seg 4-5 kg. Men han er en herlig person, noe som er mye viktigere. Jeg veier 4 kg mer enn jeg egentlig pleier nå, men det lever jeg godt med har jeg funnet ut. Forsvinner de så forsvinner de, hvis ikke er det helt ok. Daten klager absolutt ikke.

Anonymkode: d8633...17e

Skrevet

Noen ser litt eldre ut når de blir så tynne (og ikke er veldig unge) man blir litt dratt liksom. Du er veldig slank! Tenker åså du trenger å finne selvtillit andre steder. Hva skjer når du mister de siste kg, er du virkelig så selvsikker da eller er det noe annet du plager deg selv med da? Lev livet nå.

Anonymkode: c1727...d69

• Liker 2
Skrevet

Poenget med å date er vel å finne en god match, en som liker deg for den du er, ikke hvordan du ser ut akkurat nå? 

Min erfaring med dating fra to ulike singelperioder er at jeg hadde mye bedre draget da jeg var eldre og hadde høyere bmi, fordi jeg også med årene hadde blitt mer utadvendt og hadde bedre selvtillit. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke bmi og vekt i seg selv, men distribusjon av kroppsfett. En kvinne kan godt veie litt og ha former dersom dette er muskler. Selv foretrekker jeg  en kvinne med et par kg. ekstra enn et et par kg. for lite. 

Men hva anser du som et par kilo for mye og et par kilo for lite? Jeg synes f.eks. jeg har et par kilo for mye nå. Er 162 og veier 54, men føler meg bedre på 52. Er jeg da et par kilo for mye? Eller tenker du et par kilo over normal BMI, som for meg da ville være 67,5 kilo? Det er definitiv mange kilo for mye for meg, jeg måtte ha spist helt enorme mengder søppel og sluttet helt å trene for å komme opp i en sånn vekt.

Anonymkode: 22834...d35

Skrevet

Fra overvekt til normalvekt - Ja man blir mer attraktiv

Fra normalvekt til nedre del av normalvekt/undervekt - nei, ikke nødvendigvis. 

Anonymkode: 0b4ad...757

• Liker 3
Skrevet

Jeg var mer ettertraktet av menn da jeg veide noen kilo mer, med BMI på 23-24. Nå har jeg BMI på 20, og ingen menn viser interesse. Så ikke nødvendigvis.

Anonymkode: 35641...dde

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Når du allerede har en så lav bmi så har det nok ikke noe å si. Dvs det kan gå andre veien. 19 er farlig nær undervekt og spinkle mennesker er ikke nødvendigvis flotte og jeg kan ikke tenke meg at man blir lettere av å date når man i utgangspunktet er så tynn. Jeg ville heller drite i å se på bmi-skalaen og begynne å trene. Slanke veltrente damer er jo det flotte.

Sånn generelt så ser jo slanke mennesker bedre ut enn tykke. Det eneste er at om man er godt voksen og går ned mye i vekt så har jeg sett flere eksempler på at noen ser eldre ut i ansiktet. Ansiktet kan bli mer dratt og få flere rynker.

Anonymkode: d0ba5...33f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

undersøkelser viser at å gå ned i vekt sjeldent hjelper på selvfølelsen, men det er jo litt individuelt også hva man trives med.

Eller er smaken som baken, noen liker former, noen liker spinkle kvinner.

Samme for oss det, ang menn. Jeg dater en nå som jeg egentlig syns er litt for tynn. Han kan gjerne legge på seg 4-5 kg. Men han er en herlig person, noe som er mye viktigere. Jeg veier 4 kg mer enn jeg egentlig pleier nå, men det lever jeg godt med har jeg funnet ut. Forsvinner de så forsvinner de, hvis ikke er det helt ok. Daten klager absolutt ikke.

Anonymkode: d8633...17e

Signerer denne. Jeg husker jeg ofte var mer selvsikker og glad når jeg veide 65 kg. Nå sliter jeg med å legge på meg, veier 55-56 kg og aldri vært mer usikker på meg selv. Syntes ansiktet ser dratt ut.

Anonymkode: 35641...dde

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men hva anser du som et par kilo for mye og et par kilo for lite? Jeg synes f.eks. jeg har et par kilo for mye nå. Er 162 og veier 54, men føler meg bedre på 52. Er jeg da et par kilo for mye? Eller tenker du et par kilo over normal BMI, som for meg da ville være 67,5 kilo? Det er definitiv mange kilo for mye for meg, jeg måtte ha spist helt enorme mengder søppel og sluttet helt å trene for å komme opp i en sånn vekt.

Anonymkode: 22834...d35

Det kan være skummelt og usunt og henge seg opp i bmi og tallet på vekten i seg selv. Speilbildet bør være en bedre målestokk. Du ser i speilet hvor definert og sunn/usunn du er. En er født med ulik benbygning og kroppsfasong. Du kan ta bmi som et utgangspunkt, men så lenge du ligger rundt normalskalaen er det ikke noe å stresse med. Jeg har vanskelig for å tro andre enn deg reagerer voldsomt på om du er 54 kg, eller 52 kg. Så nei, du er ikke et par kilo for mye på 54 objektivt sett. Men det er ikke noe galt i seg selv å ha et mål å være på vekten du er mest komfortabel med. 

• Liker 1
Skrevet

Har du spiseforstyrrelse? Selvsagt vil ingen reagere på 52 eller 54 kg. Det er jo helt absurd. 

Anonymkode: 376ba...a3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-9-2 den 20.50):

Takk for svar. Jeg trenger mer selvtilitt for å date og den øker jo mer fornøyd jeg blir. Men 19 er grensen min. Både øvre og nedre. Er der jeg vil ligge :) jeg er ganske sterk, noe sterkere enn gjennomsnittet for damer, men ikke ekstremt. Sånn normal +. :) jeg føler ikke bare selvtilitten men helsen blir bedre og overskuddet blir høyere med lavere bmi. 

Ja men 4 kg til eller fra spiller ikke noen rolle :) Date og treffe den rette har helt andre momenter i seg som er langt viktigere en dette. Selvtillit, kjemi, felles interesser og verdier. Klart tar man ikke vare på seg selv så faller også selvtilliten.  Det å tro at om vekten er "riktig" så fikser alt det andre seg er et selvbedrag. Gjør heller dette for helsen sin del  og ikke for datingen sin. Personligheten teller mye, langt mer en mange tror. Dette gjelder spesielt om det er seriøse forhold man er ute etter. Jeg hadde heller datet en dame som var 10 kilo for mye og som klaffet med meg, en en dame som så flott ut med sin kropp, men som jeg ikke likte personligheten til (kjemi). Gjelder sikkert ikke alle menn helt garantert, men mange av de er da stort sett ute etter sex. Sex uten et godt forhold med riktig kjemi er totalt uaktuelt uansett.

• Liker 1
Skrevet

Har gått fra overvekt(fedme II) til normalvekt (40 kg ned) i år og ja jeg er mer attraktiv nå enn før vektendringen min. Jeg har blitt mer selvsikker også det må sies. 

Anonymkode: 3746a...969

• Liker 1
Skrevet

Jeg får mer oppmerksomhet når jeg er lubben, har timeglassfigur da.

Anonymkode: 0f61b...55c

Skrevet

Er man betydelig overvektig så vil nok det å gå ned mange kilo gjøre deg mer attraktiv. Det gjelder nok de aller fleste. Er du innenfor normalvekt så mener jeg det ikke vil ha noen betydning for om du er mer attraktiv ved å gå ned noen kilo til. 

Anonymkode: 376ba...a3e

Skrevet

Dette kommer selvsagt an på øyne som ser, men for meg ville ikke det ha noe å bety. For det første er ikke kroppen det viktigste når jeg treffer en kvinne, det er det hjernen hennes som er. For det andre, når det kommer til kropp, så har jeg alltid foretrukket kvinner med litt ekstra på kroppen. Syltynne modelldamer har aldri vært min greie, da foretrekker jeg 10-12 kilo ekstra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...