AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #21 Skrevet 3. september 2021 Noen flere som har køddet med svindlerne fra Microsoft og gjort livet surt for dem noen minutter? Fortell! 😄 Anonymkode: 5cef6...9d9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #22 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Noen flere som har køddet med svindlerne fra Microsoft og gjort livet surt for dem noen minutter? Fortell! 😄 Anonymkode: 5cef6...9d9 Anbefaler deg å se på videoene til Kitboga og ScammerRevolt på YouTube. Anonymkode: 89089...072 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #23 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har ingenting å gjøre med at Telenor har kvittet seg med gammelt utstyr, det er heller ikke "hacking" av nummer men spoofing og det er ikke så mye norske teleoperatører kan gjøre med det. Jeg storkoser meg når de ringer, drar ut tiden mest mulig før jeg forteller de hvilke verdiløse og fattige skapninger de er som tyr til svindel. Lureri og svindel har så dype røtter i kulturen til disse søppelmenneskene at det kommer aldri til å bli bedre. Anonymkode: 89089...072 Du forteller dem at der er "verdiløse og fattige". Ja vel ja Anonymkode: 7acf3...ccf
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #24 Skrevet 3. september 2021 Banning på hindi eller urdu fungerer bra. Sier du «Pænchåd» legger de på og ringer aldri/sjeldent igjen. Anonymkode: 1f9c6...b5f 1
Tabris Skrevet 3. september 2021 #25 Skrevet 3. september 2021 De ringte meg tidligere i uka. Da de presenterte seg som Microsoft så spurte jeg "Is this scam?". Da la de på. 😁
Hedda-78 Skrevet 3. september 2021 #26 Skrevet 3. september 2021 Kan ikke være så lett for de ansatte i Microsoft å prøve å ringe til noen lenger.... 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #27 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Noen flere som har køddet med svindlerne fra Microsoft og gjort livet surt for dem noen minutter? Fortell! 😄 Anonymkode: 5cef6...9d9 Ja, jeg har køddet med dem flere ganger. Later som om jeg tror de snakker om vinduene mine når de snakker om Windows. Den kan man more seg med i ganske mange minutter... Tror rekorden min er nesten 20 minutter. Anonymkode: 2d7b2...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #28 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du forteller dem at der er "verdiløse og fattige". Ja vel ja Anonymkode: 7acf3...ccf Selvfølgelig gjør jeg det, når de livnærer seg på svindel, tyveri og kriminalitet så er de totalt verdiløse og jeg har absolutt ingen respekt denne typen skapninger. Anonymkode: 89089...072 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #29 Skrevet 3. september 2021 Hedda-78 skrev (1 time siden): Kan ikke være så lett for de ansatte i Microsoft å prøve å ringe til noen lenger.... Det har de vel aldri gjort uansett. Anonymkode: 310ae...ce9 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #30 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Banning på hindi eller urdu fungerer bra. Sier du «Pænchåd» legger de på og ringer aldri/sjeldent igjen. Anonymkode: 1f9c6...b5f Hva betyr det? "Pænchåd" skal jeg prøve å huske til neste gang de ringer. De ringte meg for noen dager siden faktisk, men da bare la jeg på. AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Selvfølgelig gjør jeg det, når de livnærer seg på svindel, tyveri og kriminalitet så er de totalt verdiløse og jeg har absolutt ingen respekt denne typen skapninger. Anonymkode: 89089...072 Man bør vel egentlig være liiiiitegranne forsiktig med å krenke eller fornærme disse svindlerne, for de kan spare nummeret ditt og misbruke det. Bruke det til spoofing, masse, for eksempel, så du blir nedringt eller sendt sms-er døgnet rundt av folk som lurer på hvorfor "du" har ringt dem. Svindlerne kan finne på mye faenskap med nummeret ditt om du trigger dem. Anonymkode: 5cef6...9d9 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #31 Skrevet 3. september 2021 Har hørt at om du svarer så havner du på en liste over numre som er aktive. Denne listen vil da bli solgt videre og du vil oppleve mer av disse oppringingene. aner ikke om det er myte eller ei. Blir plaget i perioder. Nå har det vært stille *bank i bordet*. Aner ikke hva slags svindel det er, svarer ikke. Anonymkode: 973b8...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #32 Skrevet 3. september 2021 Lær riktig kommunikasjonsmetoder for samtaler med "Microsoft tech support" Anonymkode: 6cf9e...141
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #33 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hva betyr det? "Pænchåd" skal jeg prøve å huske til neste gang de ringer. De ringte meg for noen dager siden faktisk, men da bare la jeg på. Man bør vel egentlig være liiiiitegranne forsiktig med å krenke eller fornærme disse svindlerne, for de kan spare nummeret ditt og misbruke det. Bruke det til spoofing, masse, for eksempel, så du blir nedringt eller sendt sms-er døgnet rundt av folk som lurer på hvorfor "du" har ringt dem. Svindlerne kan finne på mye faenskap med nummeret ditt om du trigger dem. Anonymkode: 5cef6...9d9 https://www.urbandictionary.com/define.php?term=benchod Anonymkode: 6cf9e...141
Gibralfaro Skrevet 3. september 2021 #34 Skrevet 3. september 2021 Si at du jobber for Microsoft Norge, og be om vedkommendes ansattnummer for å verifisere samtalen, da du ikke er kjent med at Microsoft driver denne type virksomhet i Norge. 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #35 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lær riktig kommunikasjonsmetoder for samtaler med "Microsoft tech support" Anonymkode: 6cf9e...141 En video av en video? Oh lord... Her er originalen: Anonymkode: 13fc8...4e2
Gjest lurven Skrevet 4. september 2021 #36 Skrevet 4. september 2021 Jeg pleier å tulle med de og late som om jeg går på det de sier, på den måten kaster jeg bort tiden deres
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #37 Skrevet 4. september 2021 lurven skrev (6 minutter siden): Jeg pleier å tulle med de og late som om jeg går på det de sier, på den måten kaster jeg bort tiden deres Hva er poenget? Ja, du kaster bort litt av deres tid, men du kaster også bort din egen tid og den er antagelig mer verdifull enn deres. Anonymkode: 538c9...77d 2
anniewal Skrevet 4. september 2021 #38 Skrevet 4. september 2021 Dra ut tiden. Da vil de tjene mindre penger. La oss si at de får napp 1 av 100 oppringning. Da kan vi alle bidra med at de vil bruke lengre tid på å ringe 100 personer. Jeg later som jeg er med på notene, men kvoter litt og spiller dum. Det er ganske tilfredsstillende😁 Evt kan man bare be dem vente et øyeblikk og legge fra seg telefonen.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #39 Skrevet 4. september 2021 Når de presentere seg og spør hvordan jeg gar det idag svarer jeg "Takk, jeg har det fint idag, men er ikke i humør til å bli svindlet akkurat nå. Kanskje du er det så jeg heller kan svindle deg?" Da legger de på med en gang. Men skal stjele ideen til ei over her og snakke om vinduene mine neste gang 🤣 Anonymkode: 70b75...00e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #40 Skrevet 4. september 2021 De som ringer er ofte uvitende til at de faktisk ikke jobber for Microsoft. De har en fast instruks på hva de skal gjøre og hvilke opplysninger de skal få tak i. Om mottaker biter på så er det gjerne «manageren» til den «Microsoft» ansatte som tar over. Anonymkode: dbf19...773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå