Gå til innhold

«Microsoft-support». Drittlei av dette svineriet nå!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal man gjøre for å bli kvitt dette tullet med oppringing fra telefonnummer som er hacket? Nå et det visst 481-nummer som blir brukt, antakeligvis Telenor-nummer. Dette skyldes vel Telenor sitt salg av gammelt teleutstyr til f.eks India?? (Noen jeg snakket med tidligere som mente det). Jeg synes det er skikkelig idiotisk at folk skal få hacket nummerene sine, og at disse skal brukes til å terrorisere andre! Og hvem i huleste er så dumme at de går på disse svindelforsøkene fra «Microsoft-support» med dårlig, indisk aksent? Kan ikke Telenor blokkere for innkommende anrop fra hele denne regionen til hele telenettet i Norge?? Ettersom de ikke er skikket til å ha telefon der nede? Så er vi jo kvitt denne terroren (for godt?) Det er vel ikke noe poeng i å la det være mulig for pirat-stater å ringe til Norge vel??

Anonymkode: 55136...b91

• Liker 6
Skrevet

Si noe frekt og legg på, hyl om du må

Anonymkode: a7e27...cc3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Si noe frekt og legg på, hyl om du må

Ja, hjelper det, så hvorfor ikke… Håper bare at ikke mitt nummer blir «kidnappet» om jeg gjør noe sånt da…

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, hjelper det, så hvorfor ikke… Håper bare at ikke mitt nummer blir «kidnappet» om jeg gjør noe sånt da…

Blokker

• Liker 1
Skrevet

Jobber i frisørsalong, de ringte der en gang, så opplevelse jeg det på min private kanskje 3 år senere, der ga de seg, men på salongen tror eg de prøver lengre, der er du jo pliktig å ta tlf

Skrevet

Har ingenting å gjøre med at Telenor har kvittet seg med gammelt utstyr, det er heller ikke "hacking" av nummer men spoofing og det er ikke så mye norske teleoperatører kan gjøre med det.

Jeg storkoser meg når de ringer, drar ut tiden mest mulig før jeg forteller de hvilke verdiløse og fattige skapninger de er som tyr til svindel. Lureri og svindel har så dype røtter i kulturen til disse søppelmenneskene at det kommer aldri til å bli bedre. 

Anonymkode: 89089...072

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Blokker

Det hjelper lite, for de skifter nummer de ringer fra hver uke omtrent. De er vant til at folk blokkerer, så for svindlerne er det rutine å skifte nummer de ringer ut i fra. 

Det nytter heller ikke blokkere nummer når det er spoofing. Og det bruker de jo mer og mer nå for tiden.

Anonymkode: 5cef6...9d9

• Liker 1
Skrevet

Hyling fungerte godt

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare tenker at det må jo være en mulighet for å stoppe dette på noe vis (om Telenor vil bli med på dette) . Om det så måtte være å bygd om telenettet slik at man kunne filtert vekk anrop fra de områdene dette kjeltringpakket holder til..:

• Liker 1
Skrevet

Dem: "hello"
Meg: "hello are you calling me from microsoft?"
Dem: Legger på.

Anonymkode: 54c05...bc2

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hyling fungerte godt

😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva skal man gjøre for å bli kvitt dette tullet med oppringing fra telefonnummer som er hacket? Nå et det visst 481-nummer som blir brukt, antakeligvis Telenor-nummer. Dette skyldes vel Telenor sitt salg av gammelt teleutstyr til f.eks India?? (Noen jeg snakket med tidligere som mente det). Jeg synes det er skikkelig idiotisk at folk skal få hacket nummerene sine, og at disse skal brukes til å terrorisere andre! Og hvem i huleste er så dumme at de går på disse svindelforsøkene fra «Microsoft-support» med dårlig, indisk aksent? Kan ikke Telenor blokkere for innkommende anrop fra hele denne regionen til hele telenettet i Norge?? Ettersom de ikke er skikket til å ha telefon der nede? Så er vi jo kvitt denne terroren (for godt?) Det er vel ikke noe poeng i å la det være mulig for pirat-stater å ringe til Norge vel??

Så lenge det finnes noen som er dumme nok til å tro på disse som ringer, så vil det fortsette. 

Jeg ble også oppringt både i går og i dag. Nummeret begynte på 8. Rakk ikke å ta telefonen i går, og trodde det var noen seriøse. Slo opp på Telefonkatalogen.no, og så at det var en dame i byen jeg bor i. Så jeg prøvde å ringe opp i tilfelle det var noe viktig. Ikke noe svar. Så ringte de fra samme nummer i morges kl. 07.30. "Hello, my name is Xx and I am calling you from Microsoft". Jeg er vanligvis en dannet dame, men mitt umiddelbare svar var "Fuck you". 

Anonymkode: 2d7b2...ff8

• Liker 4
Skrevet

Skulle hylingen ikke lenger fungere, kjøp deg et sånn horn med trykkluft, sett hornet mot talatuten på telefonen og klem til.
Ikke få dårlig samvittighet for at du blåser ut en trommehinne eller ti på andre siden. De har selv valgt å jobbe som svindlere.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dem: "hello"
Meg: "hello are you calling me from microsoft?"
Dem: Legger på.

Anonymkode: 54c05...bc2

Si: hey, sorry, I don't have time, I'm waiting for a call from Microsoft. 

Anonymkode: 97c96...f94

• Liker 2
Skrevet

Meg: "Oslo police office, how may I help you?"

Anonymkode: 13fc8...4e2

• Liker 7
Skrevet

Du kan jo prøve deg på «Hæ, hva sier du, du må snakke norsk da, forstår ikke er ord av hva du sier etc…» se om ikke de kanskje legger på 😂

Anonymkode: 30612...398

• Liker 1
Skrevet

Klarte å lure en scammer i 10 minutter en gang før han ga opp, ganske gøy, inkludert for mine kolleger. Spilte utrolig dum,

Anonymkode: 7b809...8ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opptak av at jeg holdt en "Microsoft"-fyr opptatt i 30 minutter og så neste dag ringte han igjen og da var det også 30 minutter. Han ringte ikke tilbake dag 3. Det var helt absurd hva han prøvde å få meg til å tro på. Man må være passe dum for å gå på slike scammer altså. Jeg sa at jeg ikke hadde nettbank. Han prøvde å få meg til å gå til naboen for å logge inn på nettbank der. Jeg sa nei, men send meg faktura. Han kunne ikke sende faktura. Jeg spurte hva slags seriøst firma har ikke muligheten til å sende faktura? Da sa han at han ikke ville sende faktura fordi det ville ta 30 dager. Da jeg sa at det var greit fordi jeg brukte ikke PCen så ofte (sa at jeg hadde skrudd den av så ikke hackerne skulle få tilgang til den), så sa han at det ville koste 1000 kr ekstra. Jeg sa at det var greit, bare det ble fikset. Så var det plutselig ikke mulig igjen. Jeg spurte også hva 

Anonymkode: 13fc8...4e2

• Liker 3
Skrevet

Jeg har blitt ringt noen ganger og avhengig av humøret den dagen svarer jeg enten "Beklager, jeg bruker Linux" eller "Jeg har kun Apple". Gode gamle "Vent et øyeblikk!" og så legge mobilen til side, når jeg sjekker 15 minutter senere er samtalen brudd". Den gangen jeg brukte ordet "maadarchod" (motherfucker in hindi) ble han på andre siden utrolig sinna og da jeg lo la han på.

Anonymkode: 3297f...8aa

• Liker 4
Skrevet

Tenkte denne morgen at jeg skulle svare «Norwegian Cybercrime Investigations» hvis de ringte. Forklare dem at samtalen ble teipet, og ville bli sendt på riksdekkende TV i programmet «Norwegian Crime Scene» som et eksempel på spoofing. Men de ringte ikke i dag…

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...