AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Elsker å stå på kjøkkenet med dem og vi har det skikkelig morro. Pynte muffins ect. Men dette er barnehage barn, som nekter vaske henda, hånda oppi bleia, tar seg i nesa og så i melisen de smører rundt. Jeg bryr meg ikke mens vi holder på, barn er barn, men jeg vil jo ikke ha det i min egen munn!! 🙈 Når vi er ferdig, ønsker barna veldig at jeg skal smake. barna: «Smake?» Meg: «nei ellers takk, jeg er så mett, jeg smugsmakte i sta jeg, hehe!» Barna: »åja okeeeiii. Smake på denne da?» Meg: «Nei ellers takk, men hvem skal spise denne da?» osv 😂 Typen himler da med øynene og syntes jeg er teit og sier jeg må komme meg over basselusk frykten. Sånn er det med barn. Men han er ganske uhygienisk selv, og forstår virkelig ikke hvordan bakterier fungerer!! 🙈 Han tror ting er skittent om det kun syntes. Hånda er rein selv om den kommer rett fra bleia, så lenge det ikke er bæsj. Jeg prøver forklare, men kommer ingen vei!! Og dette skjer veldig ofte at vi har denne samtalen, og jeg er veldig lei De kan få holde på de, men jeg må da få lov til å ikke ønske ha det i min munn 😫 Er jeg hysterisk / urimelig som partneren min mener?? Anonymkode: e6bee...2b2 3
mjaus Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 Jeg synes ikke du er urimelig. Barna tar ikke skade av at du er "mett". I så fall kan jo pappa spise opp det meste å si det er kjempegodt for å gjøre opp for deg. 21
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 Du er absolutt ikke hysterisk. Ikke urimelig, heller. Partneren din er urimelig som prøver å tvinge deg! Anonymkode: ce758...c40 9
Populært innlegg snurk Skrevet 2. september 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 2. september 2021 Kan du ikke bare vaske hendene på barna før dere lager mat? 🤔 89
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 Om de er såpass små så kan du jo bare late som du spiser? Gris litt glasur utenfor munnen og tørk med en serviett:P Anonymkode: f9e83...fb0 14
CorvusCorax Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 Du er ikke hysterisk. Hadde ikke spist av det selv. Ble faktisk kvalm av tanken. Hva med å late som du spiser? Er det mulig? For ungenes del. Ikke for typen. Han kan ikke bestemme hva du skal gjøre, eller gi deg dårlig samvittighet. 6
Fuglen Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 Synes ikke du på noen som helst måte er urimelig og langt fra hysterisk. Partneren din får lære seg å respektere deg. I tillegg er det jo viktig å lære barna at det er lov å si nei, og viktig å stå for og ta vare på sine egne grenser. Så du kan jo bruke det som et argument neste gang partneren din prøver å tvinge deg 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 Æsj, får de lage mat uten å vaske henda først? Da hadde ikke jeg heller spist.. Anonymkode: 6003b...39a 14
Gjest tranedatter Skrevet 2. september 2021 #9 Skrevet 2. september 2021 1. Hvorfor vasker ikke dre alle hendene før baking?! 2. Du er hysterisk. Muffinsene blir STEKT - mye høyere grad enn det vannet du vasker hendene med som er max 40 grader.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 2. september 2021 Uenig med de andre her, du er urimelig. Vask hendene deres før start, og lær de hvordan de skal håndtere maten. Barnehagebarn klarer fint å skjønne at de ikke skal stappe hendene nedi bleien også ta på maten! Jeg har tre barn selv, og jeg smaker nå på maten de lager. Sørg for å lage noe som skal inn i ovnen- så dauer noen av bakteriene. En stor del av gleden ved å lage mat er jo å kunne dele det med noen. Anonymkode: 61578...0e2 53
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 mjaus skrev (9 minutter siden): Jeg synes ikke du er urimelig. Barna tar ikke skade av at du er "mett". I så fall kan jo pappa spise opp det meste å si det er kjempegodt for å gjøre opp for deg. Helt enig 😅 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du er absolutt ikke hysterisk. Ikke urimelig, heller. Partneren din er urimelig som prøver å tvinge deg! Anonymkode: ce758...c40 Takk! Anonymkode: e6bee...2b2 2
Gjest Gullhår1 Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 Har du sett den episoden av klovn når Frank nekter å spise havrekakene en jente lager? 😅
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #13 Skrevet 2. september 2021 Selvfølgelig er du hysterisk som tenker på bakteriene. Du kan bli syk, men du dør nok ikke. Om noe, så får immunforsvaret en boost. Men det er VELDIG innafor å synes det er ekkelt! For det er det. Hvorfor kan ikke barna vaske hender? Mine vaska hender fra de begynte å åle seg bortetter gulvet (gjorde det for dem under springen), før da vasket jeg med klut... Håndhygiene er ytterst viktig. Selv om det ikke er dine barn, så kan du kreve håndvask. Sett inn gode rutiner i deres hjem, om far er for tafatt! Det er også lov å si at når hånda har vært i bleia/nesa/munnen osv., så må man vaske hendene etterpå. Gode rutiner! Anonymkode: d3c2c...3a7 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 Ingen håndvask = ingen baking eller matlaging! Plukking i nesa eller nede i bleia = ny håndvask eller ut av kjøkkenet! Anonymkode: 057d9...dea 30
CorvusCorax Skrevet 2. september 2021 #15 Skrevet 2. september 2021 Gullhår1 skrev (1 minutt siden): Har du sett den episoden av klovn når Frank nekter å spise havrekakene en jente lager? 😅 Tenkte på samme episode. Han blir skikkelig dårlig. 🤮 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #16 Skrevet 2. september 2021 snurk skrev (10 minutter siden): Kan du ikke bare vaske hendene på barna før dere lager mat? 🤔 tranedatter skrev (3 minutter siden): 1. Hvorfor vasker ikke dre alle hendene før baking?! 2. Du er hysterisk. Muffinsene blir STEKT - mye høyere grad enn det vannet du vasker hendene med som er max 40 grader. Prøver, men de slår seg helt vrange… de blir helt ville og det hele blir en katt / mus lek. Jeg orker egentlig ikke komme å være for dominerende heller, da jeg er ganske ny i denne relasjonen 😅 Regler lar jeg mor og far stå for enn så lenge, ønsker ikke blande meg. Muffinsene blir stekt ja, men ikke all melisen som hele muffinsen er DYNKET i 😂 ts Anonymkode: e6bee...2b2 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #17 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Om de er såpass små så kan du jo bare late som du spiser? Gris litt glasur utenfor munnen og tørk med en serviett:P Anonymkode: f9e83...fb0 Hehe ja, det funker med 2 åringen, men ikke 4 åringen, da blir jeg gjennomskuet raskt! 😂 glup liten unge ts Anonymkode: e6bee...2b2 2
Gjest Gullhår1 Skrevet 2. september 2021 #18 Skrevet 2. september 2021 CorvusCorax skrev (1 minutt siden): Tenkte på samme episode. Han blir skikkelig dårlig. 🤮 Han blir jo tvunget for han er frekk mot jenta og ikke sier det fint som ts at hun er mett
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #19 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøver, men de slår seg helt vrange… de blir helt ville og det hele blir en katt / mus lek. Jeg orker egentlig ikke komme å være for dominerende heller, da jeg er ganske ny i denne relasjonen 😅 Regler lar jeg mor og far stå for enn så lenge, ønsker ikke blande meg. Muffinsene blir stekt ja, men ikke all melisen som hele muffinsen er DYNKET i 😂 ts Anonymkode: e6bee...2b2 Når det kommer til håndhygiene så bør du ta grep uansett hvor kort tid du har vært i gamet! Anonymkode: 057d9...dea 20
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #20 Skrevet 2. september 2021 CorvusCorax skrev (12 minutter siden): Du er ikke hysterisk. Hadde ikke spist av det selv. Ble faktisk kvalm av tanken. Hva med å late som du spiser? Er det mulig? For ungenes del. Ikke for typen. Han kan ikke bestemme hva du skal gjøre, eller gi deg dårlig samvittighet. Ungene respekterer egentlig ganske bra at jeg ikke vil smake, men de spør jo gjerne for hver eneste muffins 😂 det er heller mer typen som sitter i himler med øynene for hver eneste grunn jeg kommer med… ts Anonymkode: e6bee...2b2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå