AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Jeg er sikkert naiv da jeg har vært veldig heldig og hatt friske barn, men nå har vi røket på en relativt vanlig barnesykdom og har hittil betalt 1100 kr. I medisiner😬 det går greit for oss altså, jeg bare tenkte når jeg betalte at; tenk om det er foreldre som ikke har råd til dette, og da velger å ikke kjøpe disse medisinene. vi har bare hatt erfaring med atopisk eksem før og da var alle kremene gratis, så jeg trodde at medisin til barn var gratis, men nei😳 Anonymkode: e7260...3e7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 Bare vent til luselappen kommer i sekken, og du oppdager utyske i håret på de langhårete små piker 😱 da går tusenlappene raskt 😱 Anonymkode: 7490e...cfe 10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 Er medisinene på blåresept? Anonymkode: 6887e...e47 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare vent til luselappen kommer i sekken, og du oppdager utyske i håret på de langhårete små piker 😱 da går tusenlappene raskt 😱 Anonymkode: 7490e...cfe Ja! Det gjør det virkelig! Lusekur for fire jenter, gjerne et par ganger i året... det koster! Anonymkode: df13c...729 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 Du får søke etter artikkel på nett etter den familien som brukte 60 tusen på skabb behandling i familien som ikke fungerte fordi skabben bar blitt resistent. Anonymkode: 092a9...472 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 Vi er heldige med at barnet får det meste på blå resept, men to hun er avhengig av å få hver dag dekkes ikke. Og som alenemor til flere må jeg planlegge når jeg skal hente dem ut. Er søkt til helfo tre ganger og fått avslag, så håper ikke vi må øke dosene på dem med de første 🙊 Men er veldig takknemlig for at alt forbruksmateriell og sondemat er gratis💜 Anonymkode: 4f76c...885 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja! Det gjør det virkelig! Lusekur for fire jenter, gjerne et par ganger i året... det koster! Anonymkode: df13c...729 Hvem bruker lusekur idag? Det er jo allmenn kjent at det ikke er kuren som har best effekt men lusekammen. En kur dreper kun lusa, ikke eggene. Når eggene klekkes er det stor sannsynlighet for at de rekker å legge nye egg innen man tar kur nummer to. Har aldri brukt lusekur på meg eller mine. Vi grer bare daglig med lusekam når vi har fått lus (har kun opplevd det 1 gang med mine barn heldigvis). De jeg kjenner som kurer ivei, de plages i ukevis. Vi klør ikke engang, for vi fjerner lusa som klekkes og så mange egg vi finner hver eneste dag. Etter noen dager har vi null lus, mens de andre sitter igjen med tusener av egg. Anonymkode: fac0f...db8 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Bare vent til luselappen kommer i sekken, og du oppdager utyske i håret på de langhårete små piker 😱 da går tusenlappene raskt 😱 Anonymkode: 7490e...cfe Oj, ja lus har vi ikke hatt gleden av enda🤣 altså hva gjør man om man er alenemor med trang økonomi!? Anonymkode: e7260...3e7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #9 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare vent til luselappen kommer i sekken, og du oppdager utyske i håret på de langhårete små piker 😱 da går tusenlappene raskt 😱 Anonymkode: 7490e...cfe Mine er nå i tenårene og har aldri hatt lus... Anonymkode: 7b2cc...ef9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 Skabb…… Den kremen brukte vi tusenvis på. Og fuktighetskrem (atopiker..). Og tannregulering to barn. Og laktasetabletter. Vortemiddel. Antiklø-midler, sårsalver, … 1100 er jo ingenting. Anonymkode: e7ae2...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 Ja du har et poeng. Skjønner ikke hvorfor noen medisiner som kremer mot atopisk eksem er gratis eller svært billige, imens andre medisiner er svindyre. Feks kremer og skum for å lindre vannkopper, febernedsettende medisiner spesialisert for barn osv. Ser kke logikken her. Spør legen neste gang:) Anonymkode: 1b008...397 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 Hør med legen om det er noe mulighet for å få dette eller tilsvarende på blå resept! Anonymkode: 87195...02f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #13 Skrevet 3. september 2021 Ja det er dyrt. Det koster penger og leve, enkelt og greit. Briller er dyrt, regulering er dyrt, funksjonshemning er dyrt. Man vet aldri hva slags sykdommer et barn kan få eller hva de vil trenge av behandlinger, så hvis man ikke tar høyde for dette og har råd til det så har man ikke råd til barn. Grusomt ille at det og få barn idag skal være forbeholdt de rike 😢 Anonymkode: db0b6...777
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #14 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja du har et poeng. Skjønner ikke hvorfor noen medisiner som kremer mot atopisk eksem er gratis eller svært billige, imens andre medisiner er svindyre. Feks kremer og skum for å lindre vannkopper, febernedsettende medisiner spesialisert for barn osv. Ser kke logikken her. Spør legen neste gang:) Anonymkode: 1b008...397 Logikken er at det meste av (men ikke alle) medisiner som brukes for å behandle kronisk sykdom gis på blå resept, mens alt som behandler akutt eller annen ikke-kronisk sykdom skrives ut på hvit. Barnesykdommer, halsbetennelser, influensa og andre lignende sykdommer regnes aldri som kroniske. Anonymkode: 69f9b...634 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #15 Skrevet 3. september 2021 Du kommer i alle fall ikke til å ha utfordringer med å huske personnummeret til ditt barn. En liten påminnelse om omega-3 skal du få, for det kan bedre immunforsvaret, også til barn. Ta det daglig, så tror jeg man kan forebygge en del ulike saker. Anonymkode: 4c79b...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #16 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvem bruker lusekur idag? Det er jo allmenn kjent at det ikke er kuren som har best effekt men lusekammen. En kur dreper kun lusa, ikke eggene. Når eggene klekkes er det stor sannsynlighet for at de rekker å legge nye egg innen man tar kur nummer to. Har aldri brukt lusekur på meg eller mine. Vi grer bare daglig med lusekam når vi har fått lus (har kun opplevd det 1 gang med mine barn heldigvis). De jeg kjenner som kurer ivei, de plages i ukevis. Vi klør ikke engang, for vi fjerner lusa som klekkes og så mange egg vi finner hver eneste dag. Etter noen dager har vi null lus, mens de andre sitter igjen med tusener av egg. Anonymkode: fac0f...db8 Her får de ikke komme på skolen før en har tatt lusekur. Anonymkode: bf1ce...17a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #17 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skabb…… Den kremen brukte vi tusenvis på. Og fuktighetskrem (atopiker..). Og tannregulering to barn. Og laktasetabletter. Vortemiddel. Antiklø-midler, sårsalver, … 1100 er jo ingenting. Anonymkode: e7ae2...c0e Ja, skjønner vi har hatt flaks, men krem til atopisk eksem er gratis da, det har vi også hatt… ts Anonymkode: e7260...3e7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #18 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Her får de ikke komme på skolen før en har tatt lusekur. Anonymkode: bf1ce...17a Å hvem kontrollerer at det faktisk er tatt en kur? 🤷🏼♀️ Må man ta med kvitering på kjøpet??😅 Anonymkode: 2140a...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #19 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å hvem kontrollerer at det faktisk er tatt en kur? 🤷🏼♀️ Må man ta med kvitering på kjøpet??😅 Anonymkode: 2140a...6f0 Og hvem tar ikke kur, og ønsker barnet skal ha håret fullt av lus og smitte andre i det uendelige? Anonymkode: e7ae2...c0e 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #20 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, skjønner vi har hatt flaks, men krem til atopisk eksem er gratis da, det har vi også hatt… ts Anonymkode: e7260...3e7 Vi får canoderm på blåresept, alle andre koster flesk, og det ene barnet kan ikke bruke den. Aderma derimot…(900,- literen). Anonymkode: e7ae2...c0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå